AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Vi sitter og diskuterer en sak om en mann som ble dømt til psykiatrisk behandling/soning, men selv mente han at han ikke var psykisk syk. Mener å huske at det var en ganske kjent sak. Husker ikke hva forbrytelsen var. Noen som husker en slik sak? Eller husker vi noe som ikke har hendt? Er mange år siden, mener vi. Anonymkode: 30439...237
Suits Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Du tenker kanskje på Juklerød. Han ble vel ikke dømt for noe, men kjempet mot psykiatrien. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 7 minutter siden, Suits skrev: Du tenker kanskje på Juklerød. Han ble vel ikke dømt for noe, men kjempet mot psykiatrien. Jaaaaa, tusen takk! Det var saken! Du er alle tiders!! 😄 Anonymkode: 30439...237
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi sitter og diskuterer en sak om en mann som ble dømt til psykiatrisk behandling/soning, men selv mente han at han ikke var psykisk syk. Mener å huske at det var en ganske kjent sak. Husker ikke hva forbrytelsen var. Noen som husker en slik sak? Eller husker vi noe som ikke har hendt? Er mange år siden, mener vi. Anonymkode: 30439...237 19 timer siden, Suits skrev: Du tenker kanskje på Juklerød. Han ble vel ikke dømt for noe, men kjempet mot psykiatrien. Dommen i Juklerød saken er lite lesning. For å få hele saken så er boka å anbefale. Juklerød hadde rett han, på veldig mye, men det var lettere å kneble mannen enn å høre på mannen. https://bokelskere.no/bok/skolerett-historien-om-arnold-jukleroed/289654/ Mulig det er to bøker om han? Anonymkode: adcb4...7a1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Dommen i Juklerød saken er lite lesning. For å få hele saken så er boka å anbefale. Juklerød hadde rett han, på veldig mye, men det var lettere å kneble mannen enn å høre på mannen. https://bokelskere.no/bok/skolerett-historien-om-arnold-jukleroed/289654/ Mulig det er to bøker om han? Anonymkode: adcb4...7a1 Tror kanskje du tenker på da journalen hans ble offentliggjort i 2002, det var mange skriverier, både før og etter. https://no.wikipedia.org/wiki/Arnold_Juklerød#Juklerøds_journal_offentliggjøres_(2002) Husker at han ble utskrevet, men ikke godtok utskrivelsen. Han ble utsatt for et justismord av psykiatrien. https://www.riksavisen.no/arnold-jukleroed-psykiatriens-uhyggelige-menneskeforakt-avsloert/ Anonymkode: a61b8...ac4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #6 Skrevet 19. oktober 2018 Tusen takk for linker alle sammen! Jeg holder på å lese "Justismordets retorikk" og derfor kom vi til å huske vagt denne saken, og vi trodde det var en annen dom involvert, men det var det ikke. Tusen takk for oppklaringen. Skal sette meg mer inn i Juklerødsaken og justismordet på ham etter å ha lest boka jeg holder på med. Det er skremmende hva som har foregått og fortsatt foregår i "rettstaten" Norge, brødrene i Tolga f.eks. Anonymkode: 30439...237 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 55 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for linker alle sammen! Jeg holder på å lese "Justismordets retorikk" og derfor kom vi til å huske vagt denne saken, og vi trodde det var en annen dom involvert, men det var det ikke. Tusen takk for oppklaringen. Skal sette meg mer inn i Juklerødsaken og justismordet på ham etter å ha lest boka jeg holder på med. Det er skremmende hva som har foregått og fortsatt foregår i "rettstaten" Norge, brødrene i Tolga f.eks. Anonymkode: 30439...237 Fulgte også litt med på Juklerød-saken. Hans kone fikk han tvangsinnlagt sier ryktene. En interessant og gruoppvekkende historie som ikke ligger langt tilbake i tid, og som kanskje førte til at jeg ble motstander av ekteskapet av prinsipp. Hvis jeg ikke tar feil ble det laget en dokumentar, eller var det bare planer om å gjøre det. Håper du finner det du leter etter. Trude Teige skrev en roman, "Pasienten", men den holder ikke helt mål selv om boka avdekker grusomheter innen psykiatrien. Anonymkode: a61b8...ac4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fulgte også litt med på Juklerød-saken. Hans kone fikk han tvangsinnlagt sier ryktene. En interessant og gruoppvekkende historie som ikke ligger langt tilbake i tid, og som kanskje førte til at jeg ble motstander av ekteskapet av prinsipp. Hvis jeg ikke tar feil ble det laget en dokumentar, eller var det bare planer om å gjøre det. Håper du finner det du leter etter. Trude Teige skrev en roman, "Pasienten", men den holder ikke helt mål selv om boka avdekker grusomheter innen psykiatrien. Anonymkode: a61b8...ac4 Har lest om den for lenge siden, men husker svært lite. Skal også lese boken om Liland-saken, den vet jeg svært lite om bortsett fra en artikkel jeg fant i går. Anonymkode: 30439...237
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 Beviser bare hva psykiatrien er i dag også. Er du ikke enig med systemet så havner du der. Skittent samfunn vi lever i. Anonymkode: 7eafb...021
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #10 Skrevet 19. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fulgte også litt med på Juklerød-saken. Hans kone fikk han tvangsinnlagt sier ryktene. En interessant og gruoppvekkende historie som ikke ligger langt tilbake i tid, og som kanskje førte til at jeg ble motstander av ekteskapet av prinsipp. Hvis jeg ikke tar feil ble det laget en dokumentar, eller var det bare planer om å gjøre det. Håper du finner det du leter etter. Trude Teige skrev en roman, "Pasienten", men den holder ikke helt mål selv om boka avdekker grusomheter innen psykiatrien. Anonymkode: a61b8...ac4 Saken er mer nyansert enn som så. Boka om han, der er to bøker, forklarer hele situasjonen hans. Og familiens. Anonymkode: adcb4...7a1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #11 Skrevet 20. oktober 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Saken er mer nyansert enn som så. Boka om han, der er to bøker, forklarer hele situasjonen hans. Og familiens. Anonymkode: adcb4...7a1 Er klar over det. De som er interesserte kan lese seg opp. Anonymkode: a61b8...ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå