AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Noen som bor der? Er det fint og trygt og vokse opp der for barn?Godt miljø og god skole? Er det mye innvandring/asyl der? Anonymkode: fd909...025
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Ramnes i Re i Vestfold? Eller finnes det et større Ramnes noe sted? 😛 Anonymkode: 3d416...a02
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 Ramnes i Re ja. Revetal. Anonymkode: fd909...025
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 Ok, da kan jeg svare litt Jeg er innflytter fra Tønsberg, og det første som slo meg da jeg flyttet hit er at de andre foreldrene var utrolig imøtekommende og hyggelige her. Hyggelige folk i Tønsberg også, men jeg opplever dem som mer overfladiske/uekte enn her. Det skjer endel her for barn på mellomtrinnet. Det er fredagsklubb annenhver fredag, og stadig arrangerer ulike foreninger diskotek for den samme aldersgruppen. Jeg vil absolutt kalle dette et godt og trygt sted å vokse opp. Det er mange fritidsaktiviteter å velge mellom. Ramnes er en god skole synes jeg. Flinke, engasjerte lærere. Ungdomsskolen her har ikke så godt rykte, men nå flyttet de inn i en splitter ny skole for et par år siden så man kan jo håpe at det også kan gjøre noe med miljøet der. Jeg har ikke direkte erfaring med ungdomsskolen, så det er kun basert på rykter. Det som er den største forskjellen fra å bo i Tønsberg må vel være at det blir endel mer kjøring. Det er ikke bare å sykle til vennen sin, og barna kan ikke sykle mellom hjemmene som det passer dem (litt avhengig av hvor man bor selvsagt), men man leverer barnet hos vennen og så må det være der til det blir hentet igjen. Det er litt mindre frihet rett og slett, og jeg vil tro det merkes enda bedre i alderen mellom 14-18 år, hvor man da er avhengig av foreldrene fortsatt ved vennebesøk. Anonymkode: 3d416...a02
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ramnes i Re ja. Revetal. Anonymkode: fd909...025 Ramnes og Revetal er to forskjellige steder i Re kommune, med to forskjellige skoler. Jeg har bodd i Ramnes og svigerforeldrene mine bor på Revetal. Du hadde aldri i livet fått meg til å flytte dit. Det er et samfunn som preges av at alle kjenner alle og det sladre noe forferdelig. Dette preger også skolene. Å komme utenfra er ikke bare bare. Styr unna er mitt råd. Re kommune skal forresten slåes sammen med Tønsberg kommune om ikke lenge. Anonymkode: 5fba5...045 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 Gikk på Revetal Ungdomsskole for en liten stund siden (er fra Re området). Politiet måtte kjøre runder rundt skolen hver dag pga narkotika og slossing. Det var de tre jævligste årene i mitt liv pga utfrysning og drapstrusler. Lærerne (flere av de samme jobber der enda) sto bare og så på uten å gripe inn. De forstod ikke hva som skjedde/hva de var vitne til. Aner ikke om det har endret seg, forhåpentligvis er miljøet bedre. Men ville styrt unna. j25 Anonymkode: 7b513...e3d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ramnes og Revetal er to forskjellige steder i Re kommune, med to forskjellige skoler. Jeg har bodd i Ramnes og svigerforeldrene mine bor på Revetal. Du hadde aldri i livet fått meg til å flytte dit. Det er et samfunn som preges av at alle kjenner alle og det sladre noe forferdelig. Dette preger også skolene. Å komme utenfra er ikke bare bare. Styr unna er mitt råd. Re kommune skal forresten slåes sammen med Tønsberg kommune om ikke lenge. Anonymkode: 5fba5...045 Jeg har hørt om denne sladringen jeg også, men aldri opplevd det. Verken fått nyss om at noen har sladret om meg eller hørt andre sladre rundt om noen. Ingen av de jeg har blitt kjent med er den typen. Jeg er rett og slett fullstendig og totalt skånet for slikt. Anonymkode: 3d416...a02
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #8 Skrevet 18. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da kan jeg svare litt Jeg er innflytter fra Tønsberg, og det første som slo meg da jeg flyttet hit er at de andre foreldrene var utrolig imøtekommende og hyggelige her. Hyggelige folk i Tønsberg også, men jeg opplever dem som mer overfladiske/uekte enn her. Det skjer endel her for barn på mellomtrinnet. Det er fredagsklubb annenhver fredag, og stadig arrangerer ulike foreninger diskotek for den samme aldersgruppen. Jeg vil absolutt kalle dette et godt og trygt sted å vokse opp. Det er mange fritidsaktiviteter å velge mellom. Ramnes er en god skole synes jeg. Flinke, engasjerte lærere. Ungdomsskolen her har ikke så godt rykte, men nå flyttet de inn i en splitter ny skole for et par år siden så man kan jo håpe at det også kan gjøre noe med miljøet der. Jeg har ikke direkte erfaring med ungdomsskolen, så det er kun basert på rykter. Det som er den største forskjellen fra å bo i Tønsberg må vel være at det blir endel mer kjøring. Det er ikke bare å sykle til vennen sin, og barna kan ikke sykle mellom hjemmene som det passer dem (litt avhengig av hvor man bor selvsagt), men man leverer barnet hos vennen og så må det være der til det blir hentet igjen. Det er litt mindre frihet rett og slett, og jeg vil tro det merkes enda bedre i alderen mellom 14-18 år, hvor man da er avhengig av foreldrene fortsatt ved vennebesøk. Anonymkode: 3d416...a02 Ok. Tusen takk for flott svar. Er 200m til skolen.Er flere hus der. Ikke mulig å komme seg rundt å treffe venner selv uten å måtte bli kjørt? Det er jo litt dumt 😕 Er veldig sosiale barn.hehe. Er det mange barnefamilier rundt om? Hvilke aktiviteter fins her? Hvordan er været her?Er det kaldere og våtere her enn lengre ut not tønsberg/horten/oslo feks?Eller er det solrikt og fint? kalde vintre? Ts Anonymkode: fd909...025
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk på Revetal Ungdomsskole for en liten stund siden (er fra Re området). Politiet måtte kjøre runder rundt skolen hver dag pga narkotika og slossing. Det var de tre jævligste årene i mitt liv pga utfrysning og drapstrusler. Lærerne (flere av de samme jobber der enda) sto bare og så på uten å gripe inn. De forstod ikke hva som skjedde/hva de var vitne til. Aner ikke om det har endret seg, forhåpentligvis er miljøet bedre. Men ville styrt unna. j25 Anonymkode: 7b513...e3d Det hørtes ikke helt bra ut.. Er det mye innvandring og ghetto? Anonymkode: fd909...025
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 Liker ikke sladdring. Og baksnakket og bygdetull. Er det virkelig så mye? Anonymkode: fd909...025
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #11 Skrevet 18. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Tusen takk for flott svar. Er 200m til skolen.Er flere hus der. Ikke mulig å komme seg rundt å treffe venner selv uten å måtte bli kjørt? Det er jo litt dumt 😕 Er veldig sosiale barn.hehe. Er det mange barnefamilier rundt om? Hvilke aktiviteter fins her? Hvordan er været her?Er det kaldere og våtere her enn lengre ut not tønsberg/horten/oslo feks?Eller er det solrikt og fint? kalde vintre? Ts Anonymkode: fd909...025 Ok, 200 m unna skolen, da burde det være store muligheter for å finne venner i gåavstand. Min erfaring er i alle fall at det bor mange barnefamilier i feks Bergsåsen og rett nedenfor den åsen på alle kanter 😛 Det er mer vinter her enn langs kysten. Noe kaldere og mye mer snø. Men da ligger også snøen mer stabilt, og det er veldig fint Ellers tror jeg temperaturen er ganske lik sommerstid. Kanskje litt varmere, eller i alle fal myel mindre vind. Har mer enn en gang opplevd å skulle gå en tur på Borrehaugene eller noe slikt, også reiser vi fra t-skjortevær til allværsjakkevær 😛 Jeg har nok overhodet ikke oversikt over alle aktivitetene som finnes her, men kan nevne noen som jeg vet om. Turn, Heges jazzballett (var i alle fall her), fotball, håndball, karate, 4H, korps, røde kors har en gruppe for ungdommer. Noe krever kjøring for å komme seg dit. Anonymkode: 3d416...a02
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes ikke helt bra ut.. Er det mye innvandring og ghetto? Anonymkode: fd909...025 Nei. Det er noen boliger for innvandrere, men hva jeg vet er det ikke noe tull med disse. Det gjøres et godt arbeid her for å ta imot flyktninger og få dem til å føle seg velkommen, med blant annet språkkafè. Det er stort sett kirken som har aktiviteter og slikt for flyktningene, men det virker som det er ganske populære tiltak. Anonymkode: 3d416...a02
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 Takker for for fine svar. Høres bra ut Anonymkode: fd909...025
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #14 Skrevet 18. oktober 2018 Var selv innflytter i Ramnes, og jeg fikk nettverk via barnets skole og aktiviteter, og senere begynte jeg å jobbe i Re Kommune Barnet mitt gikk på Ramnes skole, og selv om det var avstander mellom vennene, så var ungene ofte med hverandre hjem. Vi skreiv bare i melde boka at idag skal X være med Y hjem og ta skolebussen hjem med Y. Da sørget de på skolen for at barnet kom i rette busskø.. Man ble også kjent med vennenes foreldre da man lagde avtaler med de og også tok en prat ved henting. Denne kontakten var nyttig når barna ble større. Den gang barnet mitt gikk der så var skolen med i et anti-mobbe prosjekt som het "Vis vei, vær grei" Dette var noe de jobbet mye med, men det var nok hjertebarnet til Alfred som da var rektor. Han var forresten veldig synlig da han var mye i skolegården, og ungene var trygg på han. Når det gjelder ungdomsskolen så hadde vi hørt mye negativt, men hadde bare gode opplevelser derfra. Ang narkotika så har det nok litt å si hvilket miljø ungdommen havner i. Også her opplevde vi godt samarbeid med nye venners foreldre. Det som var positivt med avstander og mye kjøring var at man hele tiden visste hvor barna var og med hvem. Anonymkode: e51a6...1a8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #15 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg har gått på Ramnes skole og Revetal ungdomsskole og er fornøyd. Klart det er litt lite, men Tønsberg er jo ikke langt unna hvis du trenger litt by. Kjenner jeg blir irritert av at du spør om innvandrere, men nei det er ikke mange. Men hvis du skal være en sånn som sprer fremmedfrykt på små plasser og gjør det vanskelig for andre å være ny, synes jeg du kan flytte til et annet sted. Du kan fint sykle Ramnes rundt, så hvis du bor på feks skjeggestad eller freste kan ungene gjerne sykle til trening på ramnes skole eller røråstoppen, eller for å bade på langevann. Å skulle kjøre dem utenom vinterstid er egentlig unødvendig. Slossing og narko på skolen er ganske overdrevet. Det er et LITE belasta miljø som alle andre steder. Fem ungdommer pr kull fra ressurssvake hjem -ish. Resten blir tatt av idretten. Anonymkode: a5230...dc6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå