Gå til innhold

Var innom en pizzarestaurant idag i pausa på jobben, det pizzalageren gjorde er hårreisende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen ganger tenkt på all den ferdigmaten som blir laget at det nok skjer uhygeniske ting med maten. Men det jeg var vitne til idag var så til de grader alvorlig, det pizzabakeren gjorde var å spytte på pizzaen før han la den i esken (Ikke min pizza men noen andre sin). Han sto for faen med ansiktet over pizzaen og slapp en stor klyse spytt på pizzaen, trodde faen ikke mine egne øyne med det samme jeg så det. 

Jeg sa selvfølgelig ifra til vedkommende som kom for å hente pizzaen om hva bakeren hadde gjort, det resulterte med et stort takk fra henteren og en forbannet og frustrert baker. Antageligvis så han ikke at jeg sto og hadde oversikt til der han sto, hvor mange pizzaer han har gjort det på både før og idag er noe kun gudene kan svare på. 

Jeg ringte så eieren av restauranten som da var hjemme og forklarte situasjonen, han ble rett og slett like sjokkert som det jeg ble og han skulle komme til restauranten med en gang og høre hans verson av saken. Han ble antageligvis suttet ut av drift inntil videre, det sa hvertfall sjefen at han skulle. 

Er ikke så ofte jeg er inne på slikt, men etter denne opplevelsen blir det garantert enda sjeldnere! Hva faen får noen til å gjøre slik som dette? Jeg bør nok kanskje også ta kontakt med mattilsynet om en så alvorlig hendelse, men på en annen side så tok sjefen det alvorlig og skulle sende han hjem så til syvende og sist er det kanskje sjefen jeg straffer om jeg tipser mattilsynet om saken. Men bakeren burde aldri fått jobbe med mat i fremtiden så muligens mattilsynet kan gjøre så han ikke får evnt søkt på andre jobber i fremtiden?  

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet Mattilsynet. Det her er alvorlig. Håper du får en oppdatering fra sjefen. 

Anonymkode: 0aef5...94a

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kontaktet Mattilsynet. Det her er alvorlig. Håper du får en oppdatering fra sjefen. 

Anonymkode: 0aef5...94a

Ja vurderer sterkt å kontakte de. Han sa han skulle oppdatere meg, men om jeg ikke hører noe tar hvertfall jeg kontakt med han imorgen igjen å hører hvordan han løste det, om han da ikke sa bakeren opp på dagen blir mattilsynet kontaktet umiddelbart 

• Liker 2
Skrevet

Meld det til mattilsynet. Sjefen er forsåvidt uskyldig og kan ikke lastet for å ha en sinnsyk ansatt og regner med at mattilsynet ikke har noen problemer med å forstå det etter en sjekk.

Opplevde et liknende tilfelle på 7-eleven en gang hvor en ansatt mistet pølsa på gulvet, så seg litt rundt og la den på grillen. Han så ikke meg som stod rett bak han foran disken.

Det er mye slikt rundt forbi og vi kan vel nesten være glad vi ikke vet alt.

Anonymkode: 8d89b...fc0

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan det være en spyttklyse på en ferdig pizza uten at du ser den? 

Anonymkode: 3427b...d68

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:
Hvordan kan det være en spyttklyse på en ferdig pizza uten at du ser den? 

Anonymkode: 3427b...d68

Pizzaen er fuktig på toppen fra før.

• Liker 1
Gjest Kristina S.
Skrevet

Godt du sa ifra og viste handlekraft. Fysj, så ekkelt. Håper han aldri får jobbe i restaurantbransjen mer.

Skrevet

Har fått oppdatering fra restaurant eieren. Bakeren har mistet jobben på dagen, eieren tar saken videre så det han gjorde blir registrert om han søker videre på andre jobber innen restaurantbransjen. 

All honnør til eieren som i mine øyne løste dette veldig bra og gjorde det eneste rette han kunne gjøre etter et slikt tilfelle som dette. 

• Liker 5
Skrevet

Helt utrolig ekkelt!  Hvorfor gjør noen slike ting? 

• Liker 2
Skrevet

Vanvittig at det det er slike griser i matindustrien. Skulle trykket trynet hans ned i kumøkk 

Anonymkode: c9074...a86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...