Gå til innhold

Noen som har prøvd Eliminasjon kommunikasjon (EK)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei☺

Venter mitt første barn (gutt) neste måned og vil gjerne starte Eliminasjons kommunikasjon (bleie fri baby) så fort som mulig. Har noen spm.:

1.  Lurer på om det er best  å gjøre det i vasken eller i doen?

2. Blir det ikke vanskelig med gutte tiss? Eller må man holde tissen med hånda slik at urinen kommer ut i riktig retning??

3. Babyen har jo selvfølgelig på bleie hele tiden men  hvordan er det når babyen er blitt vant til å ikke gjøre det i bleia og man er ute og toalettet ikke er tilgjengelig i nærheten vil barnet da tisse/bæsje i bleia eller gråter/maser de om å få tatt av bleia?

4. Bruker dere vasken/doen når dere er på besøk hos andre eller lar dere barnet gjøre det i bleia? Med tanke på at det kan føles ekkelt for de som ikke har barn.

Anonymkode: 6b3f8...9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kommer til å få andre ting å holde på med når babyen kommer. 

Uansett klarer ikke barnehagen å følge opp, så med mindre du skal være hjemme med barnet til han er 2,5 år så er det helt bortkastet. 

Anonymkode: 71962...9f9

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kommer til å få andre ting å holde på med når babyen kommer. 

Uansett klarer ikke barnehagen å følge opp, så med mindre du skal være hjemme med barnet til han er 2,5 år så er det helt bortkastet. 

Anonymkode: 71962...9f9

Har planer m å han hjemme til han blir 3 ☺ vil ikke sende barnet til bhg så tidlig

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det høres fullstendig tåpelig ut (stemmer, jeg har ikke barn), men for guds skyld ikke la ungen din tisse i vasken(!!) hos andre. Det vil jeg tro er ekkelt for de fleste, uavhengig om de har barn selv eller ikke. 

Anonymkode: 04779...2b4

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres fullstendig tåpelig ut (stemmer, jeg har ikke barn), men for guds skyld ikke la ungen din tisse i vasken(!!) hos andre. Det vil jeg tro er ekkelt for de fleste, uavhengig om de har barn selv eller ikke. 

Anonymkode: 04779...2b4

Jepp jeg er helt enig med deg☺  må gjøres i bleia hos andre

Ts

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp jeg er helt enig med deg☺  må gjøres i bleia hos andre

Ts

Hvis du skal få det til å funke, bør du være så konsekvent som mulig. Hold barnet over doen, ikke vasken hos venner, ikke verre enn det. 

Anonymkode: 64d5d...6a9

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal få det til å funke, bør du være så konsekvent som mulig. Hold barnet over doen, ikke vasken hos venner, ikke verre enn det. 

Hvorfor henger alle oppi punkt 4??  Man går ikke på besøk hverdag. Kanskje 25 dager i hver måned er man hjemme hos seg selv og ikke hos andre. Jeg spurte bare om det er noen som har prøvd EK...verre enn det er det ikke men alle dere som har svart har bare svart om pnkt 4

TS

• Liker 1
Skrevet

Hold over doen. Har selv hatt baby som vi holdt over doen, da han slet med hard mage. Vi begynte ikke med det før han kunne sitte.

Anonymkode: c6a78...6f8

Skrevet

Det finnes egne små potter for dette formålet. Vi har ikke drevet med EC, men husker jeg ofte så på førstemann når han måtte tisse. Da var det like enkelt å kle av han å la han tisse i vasken, som det var å bytte bleie. Gjør hva du synes er best, men ikke stress med det.

Anonymkode: 36a42...bf5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hold over doen. Har selv hatt baby som vi holdt over doen, da han slet med hard mage. Vi begynte ikke med det før han kunne sitte.

Anonymkode: c6a78...6f8

Endelig noen som svarte litt fornuftig☺ hvordan gjorde det med tissen hans? Måtte dere holde den så urinen kommer ut i riktig retning?, ble det en del gris?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes egne små potter for dette formålet. Vi har ikke drevet med EC, men husker jeg ofte så på førstemann når han måtte tisse. Da var det like enkelt å kle av han å la han tisse i vasken, som det var å bytte bleie. Gjør hva du synes er best, men ikke stress med det.

Anonymkode: 36a42...bf5

Men babyer kan ikke sitte på potte

Skrevet

Har Desverre ikke noe svar på som dine, men ei bekjent har gjort dette med hell. 

Anonymkode: c1d48...aa8

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har Desverre ikke noe svar på som dine, men ei bekjent har gjort dette med hell. 

Når var det hun startet?

Gjest BearMama
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hoho, du kommer til å få deg et par Golden Showers 😅

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når var det hun startet?

Tror hun startet når baby var noen få uker. Men jeg vet ikke detaljene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...