Gå til innhold

Hvordan liker dere å rydde? Alene eller sammen med barna/samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg foretrekker å rydde alene. Da kan jeg gjøre ting på min måte og lage meg et "system", hvert fall dersom vi har opprydning, skal rydde i boden, har en del rot etter fest/besøk osv. 

Vi rydder sammen også, men da blir det alltid kommentarer som "hvorfor gjør du slik?" osv. 

F.eks liker jeg å fjerne ALLE ting vi har i skuffer og skap innimellom for å vaske, sortere, kaste og rydde. Dette synes min samboer ser så rotete ut og mener jeg roter mer enn jeg rydder 😂 Det ser rotete ut først, men når alt er kommet på plass og det som fjernes er kastet, så blir det mye mer oversiktlig til slutt. Jeg synes også det er kjekkere å pusle på med ryddig alene. Synes ikke det er så gøy, men når jeg først får ryddeånden og vaskeånden over meg, så gjør jeg det ordentlig. Min samboer er derimot typen som liker å rydde litt her og litt der, men om man ikke lager system for hvor ting skal osv, så blir det bare litt og litt mer rotete. 

Anonymkode: fbb81...8dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker best å være alene👌

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker best å rydde alene, for da har jeg mindre å tenke på og mindre støy for konsentrasjonen. Dessverre blir jeg veldig demotivert av å rydde med kjæresten min som alltid sier "jada", "senere", men som vi alle vet ikke skjer. 

Selv om jeg liker å rydde best alene, så liker jeg å ha på bakgrunnsstøy for å ikke føle meg ensom, ironisk nok.

• Liker 2
Skrevet

Det beste er om de rydder og vasker det som er deres oppgave og så forlater åstedet så jeg kan gjøre resten i fred og ro med høy musikk til. 

Skrevet

Liker å gjøre det med samboer. Mye koseligere, er ikke så opptatt av at det skal gjøres på en bestemt måte. Alene kjeder jeg meg fort.

Anonymkode: d5971...027

Skrevet

Foretrekker å rydde alene. Setter på youtube, netflix eller musikk og syns det er koselig å rydde og vaske i eget tempo. Gjør det av og til til et lite dagsprosjekt for da blir det som regel storrengjøring og alt blir sortert, ryddet og vasket 😄

Skrevet

Jeg og mannen vasker og rydder hver vår etasje en gang i uka. Hadde vært uaktuelt om jeg skulle vaske hele huset alene. Vi bor der trossalt sammen.

Anonymkode: ed3e7...923

Skrevet

Rydder helst alene. Vi har ganske klar fordeling, så hvis vi skal rydde etc samtidig, slipper vi å gå oppå hverandre. ;) 

Skrevet

Rydde i rom i huset som er i faglig bruk gjør vi aldri da det aldri er rot der. Skal det ryddes i en bod eller i garasjen der jeg har verktøyet, matrialen, metallet, stoffet og alle de andre tingene mine, må jeg gjøre det selv. Vasking og husarbeide utover det vaskehjelpa gjør hver 14 dag gjør jeg selv. Guttene og gubben vasker toalettet hver dag..de pisser på kryss og tvers.

Anonymkode: 274dd...745

Skrevet

Rydder helst alene, men vi har ulike ansvarsområder som gjør at vi ikke går oppi hverandre om vi rydder samtidig. På søndagene setter vi på musikk i hele huset og rydder det vi ikke har fått ryddet i ukedagene. Det er ekstra motiverende å rydde samtidig, selv som vi rydder hver for oss.

Skrevet

Det å rydde i kjøkkenskap osv gjør jeg gjerne alene, da får jeg ting som jeg vil ha det. Samboer bryr seg ikke, så skulle han gjort det ville det ikke blitt noe system i det hele tatt bare alt hadde fått plass i skapene. 

Anonymkode: 95a99...cee

Skrevet

Jeg foretrekker helst å rydde med samboeren min- da får jeg mer motivasjon og vet at dobbelt så mye blir gjort 🤩 Vi deler oss ofte, han rydder/vasker oppe og jeg rydder/vasker nede 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...