Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et latterlig land fullt av ensporede, bedrevitende, uinteressante, konforme folk. De aller fleste har ingen egne interesser, ingen ambisjoner og er besatt av kjøpehysteri og boligpriser. Folk er nedlatende selvom de ikke har oppnådd noe selv i livet. De er besatt av å passe inn i en mal. De fleste er politisk korrekte og stemmer på de populære partiene som alle andre stemmer på. Velferdsstaten er gud og de fleste skulle gjerne melket NAV om de kunne. Det er nesten dobbelt så mange sykedager som i Sverige fordi man får 100 % sykepenger. De fleste som eier noe har bare arvet. Mange tar opp kreditt for å vise seg frem for andre og inkassoselskapene har det som plommen i egget her i landet. Nordmenn drar på charterturer til syden hvert år, fremfor å gjøre litt innsats for å dra et litt mer sjeldent og unikt sted der de selv må skreddersy sine aktiviteter.

Hvorfor finnes det så få med personlighet og ordentlige interesser og ambisjoner? Har bodd en stund i USA og man ser langt mer folk som tør å stikke seg ut og følge sine egne veier. 

Jeg er etnisk norsk (familien på begge sider går flere hundre år tilbake i tid) bare så det er sagt.

Anonymkode: 06add...f99

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Det står deg fritt til å flytte ut sv landet når

som helst. Hva hindrer deg?

Skrevet

Hvis du hater Norge burde du flytte til et annet land :)

Anonymkode: 4bd78...038

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er etnisk norsk (familien på begge sider går flere hundre år tilbake i tid) bare så det er sagt.

Er familien din også slik du beskriver her?

Anonymkode: 99d75...e3c

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd en stund i USA og man ser langt mer folk som tør å stikke seg ut og følge sine egne veier.

I tillegg til langt flere fattige, uteliggere, folk med 2-3 jobber med luselønn for å få endene til å møtes osv osv. ;)

• Liker 17
Skrevet

Da omgås du andre mennesker enn meg i hvert fall. Kjenner ingen som er spesielt nedlatende, og de aller fleste har god utdannelse. De som ikke har en utdannelse, eller står utenfor arbeidslivet har en god grunn til det. 

De fleste jeg kjenner eier egne hus og hytter. De drar heller ikke på charterferie, men til land som Singapore, Vietnam, Japan. 

De aller fleste har heller ikke hatt en eneste sykemelding på flere år, og de som har vært sykemeldte har hatt en god grunn til det.

Anonymkode: da3ee...fa6

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor du velger å bo her om det er så ille. Du står fritt til å flytte til USA, feks. Du vil være en attraktiv utlending for USA.

Anonymkode: a64e5...f7c

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva du skriver. Du skriver om de som er her inne. Derfor vil du nesten bare få negative svar. De er trangsynte. De ser bare seg selv og en når aldri inn til de for de velger å ikke kunne bli nådd inn til. 

Men til poenget, du har rett! 

Anonymkode: fdd70...779

• Liker 4
Skrevet

Dette var jo som å lese om noen av brukerne av dette forumet.

Anonymkode: 02be3...cc1

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår veldig godt hva du skriver. Du skriver om de som er her inne. Derfor vil du nesten bare få negative svar. De er trangsynte. De ser bare seg selv og en når aldri inn til de for de velger å ikke kunne bli nådd inn til. 

Du innser ikke at du selv fremstår trangsynt når du mener at "alle" nordmenn, inkludert dem på kvinneguiden er slik ts beskriver? V

Anonymkode: da3ee...fa6

• Liker 11
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker said:

For et latterlig land fullt av ensporede, bedrevitende, uinteressante, konforme folk. De aller fleste har ingen egne interesser, ingen ambisjoner og er besatt av kjøpehysteri og boligpriser. Folk er nedlatende selvom de ikke har oppnådd noe selv i livet. De er besatt av å passe inn i en mal. De fleste er politisk korrekte og stemmer på de populære partiene som alle andre stemmer på. Velferdsstaten er gud og de fleste skulle gjerne melket NAV om de kunne. Det er nesten dobbelt så mange sykedager som i Sverige fordi man får 100 % sykepenger. De fleste som eier noe har bare arvet. Mange tar opp kreditt for å vise seg frem for andre og inkassoselskapene har det som plommen i egget her i landet. Nordmenn drar på charterturer til syden hvert år, fremfor å gjøre litt innsats for å dra et litt mer sjeldent og unikt sted der de selv må skreddersy sine aktiviteter.

Hvorfor finnes det så få med personlighet og ordentlige interesser og ambisjoner? Har bodd en stund i USA og man ser langt mer folk som tør å stikke seg ut og følge sine egne veier. 

Det er i praksis ikke mulig å bygge seg opp uten enorm porsjon flaks, kameradderi/korrupsjon eller annen "hjelp".
De fleste blir låst til systemet som gjeldsslaver fordi folket er selve verdien - folket må jobbe for å generere profitt til eliten oppover i systemet.

Når hørte man sist om bedrageri, skattesvindel, korrupsjon og alvorlige forbrytelser? Trolig de siste dagene og minst hver eneste uke siden gud vet når...
Alt av statlige etater er fullspekket med korrupsjon og bedrag som konstant forsøkes dekkes over.
Vekst - vekst - vekst.....

Gjeldsspiralen vi ledes inn i fra starten går ikke an å komme ut av uten at systemet kollapser fullstendig.
(se bort fra noen få enkelte som har hatt flaks og dermed styrer unna de fleste bekymringer).

Bli kvitt parasittene, så er mye gjort.

http://e24.no/lov-og-rett/skatt/norge-skal-vaere-rammet-av-europeisk-skatteskandale/24468958

Endret av slask
Skrevet

Oki. Vi hater også bitre personer som tror de er bedre enn andre. Bye Felicia! 

Anonymkode: 7cae7...d3a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oki. Vi hater også bitre personer som tror de er bedre enn andre. Bye Felicia! 

Anonymkode: 7cae7...d3a

Hvem er Felicia?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leit at du mener det. Jeg har ikke samme inntrykk. Som i de fleste samfunn, vil det være gode og dårlige sider ved løsningene som eksisterer. Det er mange ting i USA som sikkert fungerer langt bedre enn i Norge, men også en lang rekke ting som fungerer dårligere. Se for eksempel på sosial mobilitet, kriminalitet og sosial nød. Her scorer Norge langt bedre. Likevel er det sikkert mange ting vi kan lære, både av USA og andre land. 

Jeg vil også utfordre deg litt. Hva mener du at er en "ordentlig" interesse, og en "ordentlig" ambisjon? For meg kan det virke som om du klager på "hvorfor er ikke folk mer som meg", men det hadde vel vært vanskelig å skille seg og og gå sin egen vei, om alle valgte samme vei som deg? Jeg synes det er litt spesielt at du beskriver Norge som et land med ensporede mennesker, for du framstår jo litt ensporet sjøl? Kritikken din virker heller ikke så gjennomtenkt. Hvis "alle" helst vil melke NAV, er det ikke da litt rart om "alle" også kun er opptatt av suksess, fasade og å se ned på dem som ikke har fått til så mye? Det er lite som skriker suksess og fasade i det å leve på NAV? Du sier også at vi er besatt av kjøpehysteri og boligpriser i Norge. Og det er ikke mange i USA? Vårt forhold til konsum er i stor grad importert fra blant annet USA.

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de som har svart. Noe av kritikken er berettigt, andre ting er nok mer basert på ts egne erfaringer. Men jeg har selv valgt å bosette meg i et annet land fordi jeg ikke trivdes i Norge. Jeg bare ser ikke hvorfor man blir i Norge når man ifølge ts hater landet. Hvorfor ikke flytte istedet for å sutre her? 

Anonymkode: 4bd78...038

• Liker 2
Skrevet

Synes du treffer blink med kritikken TS, men du glemmer at det er mye positivt med Norge også. Totalt sett er vi et gjennomsnittlig land mht livskvalitet. Bare så synd at vi har verdens verste politikere, det kan det ikke være noen tvil om. Men denne stadige påminnelsen om at Norge er verdens beste land å leve i er fullstendig bløff, nordmenn drives til vanvidd av overformynderi og skatter, slike ting kommer aldri fram i denne typen undersøkelser. I tillegg er det gjennomsnittlige klimaet i landet i laveste divisjon i verden. Norge er rett og slett en klimatisk avfallsplass når du ser på værmeldinger for hele jordkloden.

Anonymkode: 09733...7d3

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du treffer blink med kritikken TS, men du glemmer at det er mye positivt med Norge også. Totalt sett er vi et gjennomsnittlig land mht livskvalitet. Bare så synd at vi har verdens verste politikere, det kan det ikke være noen tvil om. Men denne stadige påminnelsen om at Norge er verdens beste land å leve i er fullstendig bløff, nordmenn drives til vanvidd av overformynderi og skatter, slike ting kommer aldri fram i denne typen undersøkelser. I tillegg er det gjennomsnittlige klimaet i landet i laveste divisjon i verden. Norge er rett og slett en klimatisk avfallsplass når du ser på værmeldinger for hele jordkloden.

Gjennomsnittlig land mht livskvalitet? Nei, den må du lenger ut på landet med. Da skulle du opplevd land som er under gjennomsnittet på livskvalitet og så ville du sett hvor innimari bra vi har det i dette landet her. 

Vi er nettopp frie til å velge å ha kjedelige interesser og å dra på charterturer. 

Skrevet

Enig med mye TS sier.

Men jeg hater ikke Norge, og jeg synes ikke vi skal si at vi hater fedrelandet vårt heller. Aspekter av kulturen og tafattheten? Helt klart. Ensidigheten og mobbingen av folk som tenker/er annerledes? Helt klart. Aksepten av den venstrevridde propagandaen fra mediene og den avskyelige politiske korrektheten? Helt klart.

Men vi må elske Norge. Hat synden, ikke synderen. 

Anonymkode: 5dd17...734

• Liker 2
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vi må elske Norge. Hat synden, ikke synderen. 

Anonymkode: 5dd17...734

Husk å skille mellom:
- Norge som landmasse.
- folkene som bor der.
- Norge AS korporasjon for profitt (et selskap, i praksis et stykke papiravtale).
- Eliten som styrer, både foran og bak kulissene.

Endret av slask
  • Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er en god del som sier seg uenig i at vi har verdens verste politikere. Syrere og Tyrkere, for eksempel. Tror nok også det er en god del amerikanere som ville ha foretrukket Erna Solberg over Trump.

Anonymkode: e40f8...c68

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...