Gå til innhold

Naturfageksamen-hvilke temaer fikk du på eksamen? Jeg skal ta privatisteksamen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) Hvilke temaer bør jeg fokusere mest på? Hva med forsøk?

Anonymkode: 246f2...d1e

Skrevet

Forsøk får du ikke :) De ber deg evt beskrive det. Jeg fikk vel om atomer, hadde eksamen i fjor.

Anonymkode: dac4f...7b5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsøk får du ikke :) De ber deg evt beskrive det. Jeg fikk vel om atomer, hadde eksamen i fjor.

En jeg kjenner tok eksamen før sommeren, og han måtte sjekke sin egen blodtype. Men han fikk et ark med steg-for-steg-beskrivelser, så det gikk veldig greit selv om man ikke kan gjøre forsøk hjemme.

Anonymkode: cd76f...44b

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kommer nok an på fylke hvis du ikke hadde det. 

Anonymkode: 8d4cc...874

Skrevet

Jeg fikk det kapittelet med masse kjemi i (flere år siden jeg tok opp naturfag), og måtte gjøre forsøket hvor man brenner magnesium og skrive reaksjonsligningen. 

Det var det eneste kapittelet jeg var skikkelig svak i. Det gikk dødsdårlig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tar opp tråden igjen. Flere som har tatt naturfageksamen her? Hvilke temaer fikk du? Noen som vet hva jeg bør  lese ekstra grundige om?:)

Skrevet

Tok opp naturfag VG 1 ifjor, fikk velge kapitel selv. Valgte kropp og ernæring, fikk noen tillegsspørsmål om de andre emnene. 

Skrevet
1 minutt siden, Maestro skrev:

Tok opp naturfag VG 1 ifjor, fikk velge kapitel selv. Valgte kropp og ernæring, fikk noen tillegsspørsmål om de andre emnene. 

Var dette privatist eksamen? Vil du svare på hvor du tok eksamen?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var dette privatist eksamen? Vil du svare på hvor du tok eksamen?

Var privatist ja, tok opp på sola VGs i rogaland. Tok opp engelsk muntlig senere, å da var det trekkoppgave. 

Skrevet

Økologi. Husk å kjøpe heftet. Jeg brukte bare det og fikk 5. Bedre enn den tykke boka

Skrevet
3 timer siden, Majer skrev:

Økologi. Husk å kjøpe heftet. Jeg brukte bare det og fikk 5. Bedre enn den tykke boka

Hvilket hefte er det? Snakket du om suksesjoner? Jeg har bare den tykke boka, og så leser jeg på ndla.no

Skrevet

Er det vg1 eller vg3 du tar opp? 

Anonymkode: 97e11...276

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vg1 eller vg3 du tar opp? 

VG1 studiespesialiserende. Altså alle emnene fra yrkesvalg vg1 og påbyggåret.

Skrevet

Tok naturfag påbygg. Fikk om DNA og RNA og varmepumpe som tilleggsspørsmål. Forsøket var elektrolyse. Måtte påvise hvordan et batteri fungerer. Altså fikk jeg alt jeg ikke ønsket :) lykke til!

Skrevet

Tok opp naturfag som privatist i våres for å komme inn på sykepleien nå i høst. Hadde da jobbet et par år etter vgs. 

Jeg fikk DNA og stråling som temaer, og batteri som forsøk (måtte svare på en del spørsmål og gjøre forsøk med sink og kobber for å "lage" et galvanisk element) 

Dette var i Akershus, og jeg måtte ha eksamen på Ås vgs selv om "min" gamle skole var Ski vgs. 

Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig så har det ingenting for seg at du spør fremmede på internett hvilken oppgave eller tema de fikk på eksamen. Alle eksamener er ulike, spesielt muntlig. Kommer jo helt an på sensor dette. Noen ganger lager sensor oppgaven, andre ikke. Dette er så forskjellig at disse svarene ikke vil hjelpe deg. Jeg anbefaler deg å forholde deg til læreplanen for fagkoden din og finn ut om det er noen forsøk du skal kunne, for dette kan også komme på eksamen. Når jeg tok eksamen i naturfag så fikk jeg spørsmål fra flere kapittel og oppgavene hadde sensor laget på forhånd. Så her må du kunne litt om alt og innse at det ikke finnes noen snarveier ved å få svar på hva andre har fått tidligere. 

Lykke til! 

Anonymkode: 3b5eb...a8d

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket hefte er det? Snakket du om suksesjoner? Jeg har bare den tykke boka, og så leser jeg på ndla.no

De selger det i den store bokhandelen ved jussbygget. Men nå er det kanskje litt seint å bruke det 

Skrevet
16 timer siden, Maestro skrev:

Var privatist ja, tok opp på sola VGs i rogaland. Tok opp engelsk muntlig senere, å da var det trekkoppgave. 

Er engelsk muntlig eksamen trekk for oss som er privatister? Skal ta på eksamen på Bryne VGs om 2 uker... du kunne vel ikke gitt noen tips om hvordan engelsk muntlig eksamen fungerer? :) hva gjorde du på forhånd, hvilke oppgaver fikk du osv..

Anonymkode: 892cf...636

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er engelsk muntlig eksamen trekk for oss som er privatister? Skal ta på eksamen på Bryne VGs om 2 uker... du kunne vel ikke gitt noen tips om hvordan engelsk muntlig eksamen fungerer? :) hva gjorde du på forhånd, hvilke oppgaver fikk du osv..

Jeg fikk om samfunn, engelsk vs amerikansk, sosiale issues i samfunnet. Fikk en tekst som jeg skulle lese, å gå gjennom den med sensor. De spør spørsmål utifra tekst, og om teamet ditt, mer du prater selv jo høyere karakter får du. Lykke til! 

Skrevet
1 time siden, Maestro skrev:

Jeg fikk om samfunn, engelsk vs amerikansk, sosiale issues i samfunnet. Fikk en tekst som jeg skulle lese, å gå gjennom den med sensor. De spør spørsmål utifra tekst, og om teamet ditt, mer du prater selv jo høyere karakter får du. Lykke til! 

tusen takk for svar :) fikk du teksten rett før eksamen slik at du øvde på den der og da? trakk du oppgaven? hva hadde du øvd på på forhånd? hadde du forberedt et tema før du kom til eksamen? beklager flere spørsmål, litt stressa i forhold til den.. redd for å ikke være forberedt nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...