AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Kirkensbymisjon er en organisasjon jeg stoler på og synes den saken som tas opp i år er viktig. Så jeg skal faktisk gi ekstra i år. Vært lite blest om saken i år da, har ikke sett noe om det før tilfeldigvis i dag. For noen år siden, var jo det her en større begivenhet. Anonymkode: a697e...feb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg oppdaget det på facebook her om dagen; der kunne man gå ut å spise på visse restauranter og så gikk pengene til tv aksjonen:) Hadde selvsagt senvakt så kunne ikke delta. Men jeg synes det er veldig flott at de finner alternative måter folk kan bidra på, for jeg blir gal av stands, bøssebæring og telefoner. Anonymkode: 0988c...f10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 Har folk noe kontanter lenger da? Gir folk like mye hvis de får et kort med et kontonummer eller Vipps-nummer de kan sende til etterpå? Er det ikke da mange som bare legger det bort/"glemmer" det? Det er da mer psykisk press slik det var i gamle dager når man måtte levere det til bøssebæreren der og da? Anonymkode: 6c4b3...141
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg har sett mye av det på sosiale medier i flere måneder. Anonymkode: f19cc...bb2 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 Her blir det iallefall ikke åpnet. Anonymkode: de195...c22 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 Kommer IKKE til å gi noe til den organisasjonen. Har viktigere ting som eg støtter økonomisk Anonymkode: 6b26f...13f 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer IKKE til å gi noe til den organisasjonen. Har viktigere ting som eg støtter økonomisk Anonymkode: 6b26f...13f Hva er galt med den da. Det er norsk . Penger går til de som trenger det her hjemme. Så hva er unnskyldningen for at du ikke vil støtte disse. Anonymkode: f546e...c71 8
godfisk Skrevet 18. oktober 2018 #8 Skrevet 18. oktober 2018 TV-aksjonen må nok kjempe mer for oppmerksomheten nå enn før, siden mange ikke ser mye på NRK nå. Men jeg håper den består, for jeg synes det er en av de fineste dagene våre, nesten på linje med 17. mai og valgdagen; en sånn dag som minner meg på hvor heldige vi er som er i et trygt land der folk tar vare på hverandre. Og summene som er samlet inn de siste årene tyder på at det ikke er noen fare for at tradisjonen ikke fortsetter 😊 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 Vet dere ikke at den TV aksjonen kostet mer enn hva de fikk inn av penger? Ja det er faktisk så tragisk Anonymkode: 31847...5b6 3
godfisk Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dere ikke at den TV aksjonen kostet mer enn hva de fikk inn av penger? Ja det er faktisk så tragisk Anonymkode: 31847...5b6 Har du dokumentasjon på det? Mottaker av midlene som samles inn har i alle fall ikke store utgifter til NRK: https://www.nrk.no/informasjon/nrk-tar-alle-tv-aksjon-utgifter-selv-1.13189925 3
Ullvott Skrevet 18. oktober 2018 #11 Skrevet 18. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dere ikke at den TV aksjonen kostet mer enn hva de fikk inn av penger? Ja det er faktisk så tragisk Anonymkode: 31847...5b6 Når du skriver «den TV aksjonen»; mener du en bestemt en? For du forstår sikkert at når du kommer med slike påstander må de dokumenteres? Innsamlingsaksjoner kontrolleres av myndighetene og det ville sikkert vært ganske lett å finne masse om akkurat dette hvis det hadde vært riktig. På side 57 i denne lenken er for øvrig budsjettet for årets TV-aksjon: https://www.blimed.no/media/2387/tv-aksjonen2018_soeknad.pdf 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med den da. Det er norsk . Penger går til de som trenger det her hjemme. Så hva er unnskyldningen for at du ikke vil støtte disse. Anonymkode: f546e...c71 Fordi de ikke blir rusfrie av å få penger i hendene Anonymkode: 6b26f...13f 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 Ikke fått med meg før i dag. Men så jeg ikke på lineær-TV og hører radio oftest i opptak eller på podkast. Så det er mulig det er derfor. Anonymkode: 52d12...556
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #14 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg klarer ikke å engasjere meg, når ting blir så lite konkrete. Tenker på alle de innsamlingene vi har hatt i årenes løp - hva kom det egentlig utav dem? Kokte millionene bort i sanden og havnet til slutt hos korrupte regnskogfondsbestyrere/barnehjemseiere på andre delen av jordkloden? Som skor seg på vestens selvutslettende dårlige samvittighet for å ha god råd, og sender ukritisk penger ut for å føle at vi redder verden? Kirkens nødhjelp er en fin organisasjon. Men Hva skal pengene egentlig brukes til? Formålet med årets tv-aksjon er: Arbeid med å å skape «møtesteder som motvirker utenforskap, redder liv og forbedrer livskvalitet», og å skape «et mer inkluderende samfunn, som åpner dører fremfor å lukke dem». ? Skulle ønske de hadde sagt: Vi skal bygge en ny varmestue i flere norske byer, her ser dere en oversikt over tomtene vi har fått tilgang til. Det norske folk skal bygge disse, på dugnad! Og pengene som blir til overs skal gå til mat og strøm i xx antall år fremover. Så kunne de hatt et webcam på byggene i månedene fremover slik at vi fikk se hva vi var med og bygget. DET gir motivasjon. Da føler vi at vi gjør noe viktig, og vil støtte mer neste gang. Min datter som ennå ikke har blitt desillusjonert er med og går som bøssebærer i år. Det er vårt bidrag til saken. Anonymkode: f267a...66c 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #15 Skrevet 19. oktober 2018 Forstått det slik at pengene idag går mye til rusmisbrukere? Selv om det er mange triste sjebner i den gruppen så har jeg generelt liten sympati med folk som har vært rusmisbruker i tiår, med den oppfølgingen de faktisk får i Norge. Gratis avrusning, bolig osv. Da støtter jeg heller brønnbygging og skoler i utlandet, eller research på sykdommer som ikke er selvforskylt. Anonymkode: 46daa...614 2
Tvist Skrevet 19. oktober 2018 #16 Skrevet 19. oktober 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med den da. Det er norsk . Penger går til de som trenger det her hjemme. Så hva er unnskyldningen for at du ikke vil støtte disse. Anonymkode: f546e...c71 Ikke meg du siterte, men jeg betaler med når det går til viktige saker i utlandet, for ting vi tar for gitt hjemme, slik som skolegang, vaksiner, prevensjon og kvinners rettigheter. Fattigdom i Norge og Peru, er to vidt forskjellige ting. Selv om det selvsagt er viktig med hjelp her hjemme også. Jeg skal uansett være bøssebærer, og bidrar nok med litt penger.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #17 Skrevet 19. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstått det slik at pengene idag går mye til rusmisbrukere? Selv om det er mange triste sjebner i den gruppen så har jeg generelt liten sympati med folk som har vært rusmisbruker i tiår, med den oppfølgingen de faktisk får i Norge. Gratis avrusning, bolig osv. Da støtter jeg heller brønnbygging og skoler i utlandet, eller research på sykdommer som ikke er selvforskylt. Anonymkode: 46daa...614 Rusmisbrukere har jo et elendig tilbud i Norge dessverre. Stakkars mennesker. Anonymkode: c0cce...267 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #18 Skrevet 19. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke blir rusfrie av å få penger i hendene Anonymkode: 6b26f...13f Eh.. tviler på planen er å dele ut pengene direkte i lommene til rusmisbrukere. 😂 Anonymkode: 65a5a...da9 3
Kitcat Skrevet 19. oktober 2018 #19 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg vet ikke om TV aksjonen er i ferd med å dø ut, men TV i seg selv er i ferd med å dø ut. Folk sitter ikke lenger samlet rundt tv programmer som før. Streamingtjenester er den nye normen. TV aksjonen må fornye seg og tilpasse seg dagens mediebilde om den skal nå ut bredt.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #20 Skrevet 11. november 2018 Artikkel fra Dagbladet. Kirkens Bymisjon tjente fett på årets TV-aksjon, og dette er liksom takken?? Anonymkode: 0ccf8...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå