AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg har kronisk migrene med hodepine 24/7 og migreneanfall minst 4 ganger i uken (ofte mere). Jeg har prøvd ut masse forskjellige medisiner og behandlinger sammen med nevrolog (ikke et tema her, da jeg vet hva som funker og ikke), og tar Tramadol som smertestillende flere ganger i uka, men ikke hver gang jeg har anfall. Samboeren min og jeg har nå snakket om å bli gravid, og spørsmålet mitt er; hva slags erfaringer har dere med kronisk migrene og graviditet? Opplevde dere at den ble forverret eller forbedret under og etter svangeskapet? Jeg kommer ikke til å ta Tramadol under et evt svangerskap, så medisin og behandling er ikke et tema her. Anonymkode: 6d633...530
Million Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Min migrene så godt som forsvant mens jeg var gravid, så jeg slapp å tenke på det i de månedene graviditetshormonene raste i kroppen, og hemmet andre hormoner. Min migrene var hovedsaklig relatert til menssyklusen på forskjellig vis, men også stressrelatert. Under graviditeten hadde jeg imidlertid ikke stressrelatert migrene heller. Vet ikke hvorfor, men kanskje jeg var roligere og ikke lot meg stresse sånn da? Og hormoner for menssyklusen var jo borte, og dermed forsvant nesten all migrenen pga det.
Avalon Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 Min mor hadde migrenefrie svangerskap, samt noen måneder inn i amming uten migrene. Jeg er foreløpig ikke så langt på vei, men lover godt her også (bank i bordet).
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg ble migrenefri i forrige svangerskap og har hat få anfall etterpå. Hadde flere i mnd før. Anonymkode: 57cb8...ed0
Eneri Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 Har ikke kronisk migrene, men hadde hyppige migreneanfall av typen tre dager venstresidig, en dag pause, så tre dager høyresidig. Hadde slike anfall 1-2 ganger pr måned. Da jeg ble gravid, hadde jeg migreneanfall nesten som før fram til tre måneder inn i svangerskapet. Så var jeg migrenefri resten av svangerskapet og ca seks mnd etterpå mens jeg ammet mye. Slik var det i begge mine svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå