NorthernGirl Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg er 23 år gammel og har enda ikke tatt høyere utdanning, og dette er noe som er viktig for meg å få gjort. Bor sammen med kjæresten og vi har et barn på snart 1 år. Han har fast jobb her vi bor. Vi kjøpte også leilighet for et år siden. Har jobbet siden jeg ble ferdig med vgs, og har vært veldig åpen med mannen helt siden jeg traff ham om at jeg vil studere videre, om jeg måtte flytte så måtte det bare være sånn, og dette sa han seg enig i. Saken er at her vi bor har de bare 2-3 aktuelle utdanninger som passer min generelle studiekompetanse, men disse er ikke interessant for meg. Kan alltids studere deltid i 2 andre byer som er noen timer unna, men hvis de ikke tilbyr deltid på studiet så blir det veldig vanskelig. Hver gang jeg tar opp dette med at vi kanskje må flytte, slik at jeg får tatt meg en utdanning så blir han litt sur og spydig. Dette er jo ikke noe jeg forventer skal skje til neste år altså, og kanskje ikke året etter heller, men en eller annen gang... og dette er jo ikke for alltid av vi skal bo borte.. tenker jo også at når man har valgt å bo i lag og få barn i lag, så skal man også gi å ta i et forhold. Pluss at barnet vårt blir jo ikke noe yngre heller, når er det best å flytte på han til en annen by, når han er så ung eller når han er litt eldre? Syns dere at mannen skal være mer fleksibel for vår del? Hva kan man si for å få han litt mer på gli med tanken? Han sier selv at om vi må flytte så er det aller siste utvei, og at jeg må prøve noe her i byen før jeg ser på noe annet. Vi har jo også denne leiligheten vi har kjøpt i lag, noen som har gått fra å eie til og leie, og blitt student? Og om noen har noen andre tanker rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Hei, Jeg kan forstå både deg og mannen din. Skjønner ditt ønske om å studere. Men samtidig skjønner jeg jo også mannen din, da veldig mye må ofres. Dere må flytte, du vil bli langt mer opptatt som student, speiselt i eksamensperioden. Og i tillegg har dere ett barn som krever tid. Jeg tenker at dersom dere skal gjennomføre dette, så MÅ dere nesten bli enige om dette på forhånd. Og begge må være forståelsesfulle for situasjonen. Dette vil også kreve litt av dere økonomisk sett. Vanskelig å bli helt klok på dette. jeg tror det er fult mulig, men begge må være med på å gi litt større innsats i denne perioden du er student. Anonymkode: 76727...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå