AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Hei! Jeg er 20 år sommel jente som har bodd i en ny by i kun to måneder, jeg har fått en del nye venner og bor med gamle venner hjemmefra. Jeg trenger veldig sjeldent å være alene, når jeg er det er det fordi jeg har valgt det selv. Jeg kjenner jeg trenger å være alene innimellom og er ikke like gira på å dra på byen torsdag, fredag og lørdag som det Mine medstudenter er. Derfor blir jeg på en måte redd for at de skal «droppe» meg etterhvert fordi jeg ikke er med på alt... Grunnen til at jeg orker er fordi jeg sliter en del med å trives her, tiltross for at jeg har venner og egentlig liker studie. Jeg våkner opp hver morgen og har bare lyst til å sove igjen, jeg våkner med kvalme, av og til våkner jeg med trang til å gråte.. Jeg savner familien min selv om jeg har vært hjemme to ganger allerede (de bor 5-6 timer unna) . Jeg har mest lyst til å flytte hjem og fortsette studie der, samtidig så har jeg ikke lyst til det fordi jeg har lyst til å klare å bo her og trives. Det er bare veldig vanskelig når jeg liksom har alt jeg trenger, venner , familie, liker egt studie, men bare liker ikke den typiske studentlivet med å drikke flere ganger i uka osv, for meg holder det en gang. Jeg føler meg utrygg her fordi når jeg går på gata er det ingen jeg kjenner, hjemme møtte jeg allrid et kjent fjes. Noen synes det er befriende, jeg synes det er skummelt, får klump inni meg av anken. Visste ikke at jeg var så hjemmekjær før jeg kom hit. Noen som har hatt det på samme måte eller har noen tips? Anonymkode: c7fb2...59d
Wonders Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 (endret) Jeg hadde det slik, og jeg så an til jul. Da gikk det bedre, jeg fant en hobby og møtte andre via det som heller ikke drakk særlig alkohol. Så kom en liten periode i februar/mars, da det gikk mot vår var jeg glad for de nye vennene og det sosiale. Endret 18. oktober 2018 av Wonders
LoneWolf Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg ville bare kommentere at det går helt fint at du bare er med på fest en av de tre gangen i uken, eller ikke i det hele tatt. Jeg studerte med flere som ikke festet hele tiden (meg selv inkludert) og vi har greit oss helt fint sosialt Gjør heller noe du syntes er gøyere på fredag/lørdag, som å invitere noen over på en film, brettspill, lage og spise middag sammen, etc.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 8 timer siden, Wonders skrev: Jeg hadde det slik, og jeg så an til jul. Da gikk det bedre, jeg fant en hobby og møtte andre via det som heller ikke drakk særlig alkohol. Så kom en liten periode i februar/mars, da det gikk mot vår var jeg glad for de nye vennene og det sosiale. Så bra det ble bedre for deg. Jeg har jo venner jeg liker og er som regel med de skolen og litt utenom. Problemet er mer byen og avstanden hjem, føler det aldri kommer til å føles ut som hjemme her og den tanken gjør meg så trist.. Jeg ser ikke frem til livet fremover.. Anonymkode: c7fb2...59d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 8 timer siden, LoneWolf skrev: Jeg ville bare kommentere at det går helt fint at du bare er med på fest en av de tre gangen i uken, eller ikke i det hele tatt. Jeg studerte med flere som ikke festet hele tiden (meg selv inkludert) og vi har greit oss helt fint sosialt Gjør heller noe du syntes er gøyere på fredag/lørdag, som å invitere noen over på en film, brettspill, lage og spise middag sammen, etc. Problemet er at de som regel er ute da eller om du ikke drar ut som har de som regel andre planer.. heldigvis bor jeg med 3 andre og vi gjør ofte ting uten alkohol i helga.. Anonymkode: c7fb2...59d
*melis* Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg synes du skal gi det litt tid. Byen du kommer fra kommer til å være der når du er ferdig å studere også, og det trenger ikke være sånn at du må føle deg så hjemme i byen du studerer i. Jeg hadde også mye hjemlengsel i starten når jeg flyttet for å studere, men man blir vant til det etter hvert, og plutselig føles det kanskje kjedelig ut å komme hjem. Og du trenger jo bare bo der i en kort periode; 3 år går kjempefort, og en evt. master kan du vel ta i en annen by, hvis du fremdeles ikke trives etter bachelor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå