AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Del Skrevet 18. oktober 2018 Langt innlegg, men please les hele! Jeg vet ikke hvor man skal poste dette, fant ikke en bedre kategori. Men det går jo utover sexlivet. Jeg kan våkne opp midt på natten hvor jeg klør, klør noe så jævlig!!! Og det er ikke inni tissen, men på skambeinet. En helt intens kløe og jeg klarer ikke å slutte å klø... jeg har prøvd å smøre med en salve jeg har for eksem, men det gjorde bare huden hissigere, samme med canesten. Eneste som stopper kløen der og da er Elocon (kortison krem). Det er akkurat som om jeg får bedøvelse og kan legge meg til å sove igjen. Og det er bare én gang hvor det klør også er det over, ikke hver dag eller ukentlig. Skjer kanskje annenhver mnd(?) Og jeg har prøvd å bytte barberhøvel, prøvd å la det Gro, barbert med skum, uten skum, ja you name it! Så det virker ikke som det er relatert til det.. og når jeg kommer ut fra dusjen så er det helt hvite tørre partier (dette er hver dag) Dette smører jeg med krem, men det når kremen går inn i huden så er det tørre hvite fortsatt der. holder på å bli helt koko! Hvis det ikke er sopp, så er det bakteriell vaginose, eller så det talgkjertler som er betente, hvis det ikke er det så er det dette. Kan underlivet mitt aldri få en pause fra noe styr?? Og ja jeg har spurt legen, har dratt ned buksen å vist og spurt om det er en sykdom. Eller om jeg bare må våkne med spontane kløangrep på natten. Kan klø litt på dagen, men er på natten jeg våkner av at jeg klør helt febrilsk og det ikke stopper før eloconen er smurt inn. Har også googlet meg ihjel for å finne bilder som ligner på dette, til ingen nytte, bare sett mye vondt og fælt! Så noen som opplever det samme? Ikke kult at underlivet mitt har tørre partier, får litt sånn «erhhhh» følelse når trusen skal av når man skal ha sex! Spesielt om man hadde en kløende natt dagen før, da svir det jo noe så inn i det h******** når kjønnsvæsker kommer i kontakt. Enten det er mitt eller hans. Anonymkode: a024c...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Del Skrevet 18. oktober 2018 Ville blitt henvist til hudlege for vurdering. Bruker du bomullstruser? Og ingen såpe i underlivet? Anonymkode: 1b3b9...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Del Skrevet 18. oktober 2018 Helt stopp med barbering, bytt til Dr. Greves såpe. Solved:-) Anonymkode: 70dab...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 18. oktober 2018 #4 Del Skrevet 18. oktober 2018 Psoriasis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Del Skrevet 18. oktober 2018 Kan det være sopp? Jeg hadde noe som kan minne om det du beskriver her; jeg klødde ekstreeeemt og jeg bare klødde og klødde og klødde. Husker at jeg satt i bilen med samboeren min og vi hadde en to timers kjøretur foran oss. Det var forferdelig, det klødde så sinnsykt og jo mer jeg klødde..jo mer klødde det. Jeg gikk ikke til legen med det men brukte gooogle, og kom fram til et kjerringråd: Bland en halv dl salt og en halv dl eddik (jeg brukte eplecider-eddik). Bland så dette ut i et vannbad, og sett deg i det en god halvtime - eller til vannet er blitt så kaldt at det er ubehagelig å sitte i det. Jeg gjorde dette i 3 dager, noen ganger flere ganger om dagen når jeg fikk tid til det. Dette hjalp og kløen forsvant. Sier ikke at det er sopp du har, du skriver jo selv at dette er noe som kommer og går og ikke er der hele tiden.. Men likevel, så kan du jo prøve, og er du heldig så blir du kvitt plagen. Anonymkode: 4d136...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #6 Del Skrevet 18. oktober 2018 Eksem? Be om henvisning til hudlege, høres helt forferdelig ut! Spør også legen hva du skal gjøre i mellomtiden siden det er litt ventetid. Anonymkode: 3f17f...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #7 Del Skrevet 18. oktober 2018 Jeg har skikkelig kløe i underlivet også. Og har blitt henvist til hudlege, men får dårlig hjelp, siden flere biopsier ikke viser hva det er som er problemet, bare at de ser at jeg har problemer. Området er det de kaller lichenfisert (?). Det ser ut litt som du beskriver, litt hvitt skjellete område, som forblir slik uansett om det er tørt eller ikke. Men jeg anbefaler deg hudlege uansett, er verdt å prøve. Nå bruker jeg jevnlig soppkrem (for HUD ikke underliv), og sterke steroidekremer (mot kløe) og får lindring. Men jeg forstår ikke helt, det klør kun en gang annenhver måned, hvor plagsomt kan det da være? Og det er i HUDEN og ikke på slimhinnene? Andre ting du kan gjøre: Ikke klø. For alt i livet, ikke klø. Da blir det verre. Ta bad med olje (NAF olje). Ikke bruk såpe i underlivet overhodet, bruk jordnøttolje. Ikke bruk bind som kommer i kontakt med stedet det klør. Sov uten truse. Anonymkode: 9057f...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #8 Del Skrevet 18. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være sopp? Jeg hadde noe som kan minne om det du beskriver her; jeg klødde ekstreeeemt og jeg bare klødde og klødde og klødde. Husker at jeg satt i bilen med samboeren min og vi hadde en to timers kjøretur foran oss. Det var forferdelig, det klødde så sinnsykt og jo mer jeg klødde..jo mer klødde det. Jeg gikk ikke til legen med det men brukte gooogle, og kom fram til et kjerringråd: Bland en halv dl salt og en halv dl eddik (jeg brukte eplecider-eddik). Bland så dette ut i et vannbad, og sett deg i det en god halvtime - eller til vannet er blitt så kaldt at det er ubehagelig å sitte i det. Jeg gjorde dette i 3 dager, noen ganger flere ganger om dagen når jeg fikk tid til det. Dette hjalp og kløen forsvant. Sier ikke at det er sopp du har, du skriver jo selv at dette er noe som kommer og går og ikke er der hele tiden.. Men likevel, så kan du jo prøve, og er du heldig så blir du kvitt plagen. Anonymkode: 4d136...f3c Dette skal jeg prøve også. Fordi jeg har gått i årevis med denne jævla kløen, og alt er verdt å prøve ut. Men halv dl salt og en halv dl eddik, var det på et fullt badekar liksom? Og hva mener du med at til vannet er blitt så kaldt at det er ubehagelig å sitte i, hvis jeg bruker skikkelig varmt vann så blir det jo ikke for kaldt i løpet av en halvtime? Eller er bare poenget ditt at man skal sitte lenge? Har du fått kløen igjen noen gang? Og hvor lenge hadde du klødd før du prøvde det? Anonymkode: 9057f...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå