Gå til innhold

Noen på Metadon her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god venn som er på det, og fra før sommeren fikk han hente to ganger i uken, noe som har resultert i at han tar litt mer enn da han måtte på apotek hver morgen. Ut over sommeren begynte han å drikke alkohol også, og dette har tatt seg opp. Vet også at han får beroligende av legen. Han har vært full ved to anledninger, men ellers ser en ikke på ham at han er beruset. 

Nå har jeg lest at Metadon og alkohol ikke må blandes, så er bekymret nå. Jeg er litt skeptisk til det jeg leser på nettet om dette da det virker som mer skremselspropaganda enn fornuftig og sann opplysning ofte. Jeg kjenner bla folk som bruker marihuana og hasj, og de er ikke sløve, virkelighetsfjerne og tiltaksløse osv som det står på nett om rus. Tvert om vil nå jeg si, for de er i jobb, har hobbyer og er sosiale!

Selv er jeg uerfaren med annet enn litt alkohol innimellom, så jeg vil gjerne ha erfaringer fra de av dere som vet mer. Drikker dere alkohol når dere går på Metadon? Er det forskjell på hva en drikker av alkohol, og hvor mye drikker dere eventuelt? 

Anonymkode: 40c4c...de8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Metadon gir rus, så at han tar mer metadon enn han skal viser at han ikke er intr i å bli rusfri en dag. Alkohol forsterker rus. Han lever for rusen og når ikke en unik mulighet som metadon kan inspirere han til nedtrapping og rusfritt liv så kan ingenting endre han. Desverre. 

Anonymkode: 75d67...314

• Liker 3
Skrevet

Først leste jeg: Er det noen Mastodon fans her? Og så tenkte jeg: Er ikke jeg den eneste med jævlig bra musikksmak her. 🤔 Og så leste jeg en gang til, metadon... 

Skrevet

Jeg ville snakket med LAR konsulenten hans. Si du er bekymret. Kanskje de går tilbake til at han daglig må hente det ut. 

Metadon i de dosene det skal tas skal ikke gi rus, men hjelpe på abstinensene.

Anonymkode: 395db...0ed

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en god venn som er på det, og fra før sommeren fikk han hente to ganger i uken, noe som har resultert i at han tar litt mer enn da han måtte på apotek hver morgen. Ut over sommeren begynte han å drikke alkohol også, og dette har tatt seg opp. Vet også at han får beroligende av legen. Han har vært full ved to anledninger, men ellers ser en ikke på ham at han er beruset. 

Nå har jeg lest at Metadon og alkohol ikke må blandes, så er bekymret nå. Jeg er litt skeptisk til det jeg leser på nettet om dette da det virker som mer skremselspropaganda enn fornuftig og sann opplysning ofte. Jeg kjenner bla folk som bruker marihuana og hasj, og de er ikke sløve, virkelighetsfjerne og tiltaksløse osv som det står på nett om rus. Tvert om vil nå jeg si, for de er i jobb, har hobbyer og er sosiale!

Selv er jeg uerfaren med annet enn litt alkohol innimellom, så jeg vil gjerne ha erfaringer fra de av dere som vet mer. Drikker dere alkohol når dere går på Metadon? Er det forskjell på hva en drikker av alkohol, og hvor mye drikker dere eventuelt? 

Anonymkode: 40c4c...de8

Folk på Metadon skal testes med urinprøver. Blander de rusmidler så er det stopp på Metadon utleveringen. 

Å jukse med Metadon slik du beskriver skal ikke være mulig. Er du bekymret så melder du fra til fastlegen.

Anonymkode: df9e4...9c4

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk på Metadon skal testes med urinprøver. Blander de rusmidler så er det stopp på Metadon utleveringen. 

Å jukse med Metadon slik du beskriver skal ikke være mulig. Er du bekymret så melder du fra til fastlegen.

Anonymkode: df9e4...9c4

Det er lett å jukse med metadon, kjenner til flere tilfeller. Både dosering og urinprøver beklageligvis. 

Anonymkode: 75d67...314

Skrevet

Metadon i riktig dose gir ikke rus, det holder abstinensene unna. Hvis han tar mer og blander så oppnår han sikkert en rus på det. Men hvis han tar dobbelt en dag, hva da med neste dag? Man kan få farlige abstinenser om man ikke får Metadon som man skal. Det skal trappes ned sakte. 

Hvis du er bekymret så er fastlegen den du må sende en bekymringsmelding til. 

Anonymkode: ad0b1...8bf

Skrevet

Gå heller inn på https://freak.no/forum/

Det er et forum som er mer egnet for ditt spørsmål, her inne får du nok bare unødvendige kommentarer som ikke er til opplysning for din sak. :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette

+ ryddet for diskusjon rundt medisinbruk.  

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Skrevet
På 18.10.2018 den 10.41, IommI skrev:

Først leste jeg: Er det noen Mastodon fans her? Og så tenkte jeg: Er ikke jeg den eneste med jævlig bra musikksmak her. 🤔 Og så leste jeg en gang til, metadon... 

Mastodont er en utdødd art, som var i slekt med elefanten

Anonymkode: 81191...301

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mastodont er en utdødd art, som var i slekt med elefanten

Anonymkode: 81191...301

🤔 Jeg skrev Mastodon, uten t på slutten. Det er et band. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...