Gå til innhold

Angst? Adhd? Stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha så alle feilene i innlegget over nå. Tror hvertfall du klarer å fange opp hva jeg mener 😅

Anonymkode: 97fce...bd9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet så fort interessen for ting og det ble det samme med mennesker. Pga all uroen, tankene, stresset når jeg skulle snakke med folk(sånn som du beskrev), følelse  osv. Dette gjorde det vanskelig å ha sosial relasjon. Så med medisin den brikken som mangler satt på plass.

Haha jeg og detter ut i samtaler med folk. Husker aldri hva vi snakket om heller. Nå med medisin hjelper det. Får mer fokus. Ja, jeg synes at det blir mindre kaos og blir tryggere sosialt med medisin. Medisinen hjelper så mye!

Forstår så godt hva du mener med å skulle lese men så kommer det 100 ting hjernen skal tenke på. Jeg klarte aldri å studere. Kjenner meg veldig igjen i hva du skriver.

Spennende at du skal ta det opp med psykologen. Håper du finner ut avdet😄 om du husker så gjerne legg ut her hvordan det går!

Jeg har foresten ikke tatt medisin i dag og føler alt jeg skriver blir bare rot i dag 😅 

Hehe. Nei er ikke rotete, for meg gir alt dette veldig mening. Men kan sikkert føles sånn når du beskriver disse tingene, for de i segselv er jo rotete haha. Altså symptomene. Når jeg skal gi ett svar for eks. og må svare på mye, så kan jeg bruke lang tid bare for å få samlet det sammen og kortet det ned og få det til å gi mening. Kan bruke laaaang tid på det av og til, så jeg skal unngå å skrive så innihelsiken mye greier 😅😂 

Kan jeg spørre hvilken medisin du bruker? 

Tusen takk for det! 😄 Jeg skal prøve å huske å oppdatere jeg når jeg vet mer 👍🏼

Anonymkode: ac7fe...fd3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha så alle feilene i innlegget over nå. Tror hvertfall du klarer å fange opp hva jeg mener 😅

😂 Det var ingen problem 😄

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det viktig hva du synes ts og ikke hva andre synes og skriver her. Jeg har adhd og det du skriver ligner på meg men jeg har flere ting enn det du nevner. Men du kan absolutt ha noe greier. Har du tatt det opp med legen din? Jeg var sikker på at jeg hadde adhd og fikk det påvist. Fikk et nytt liv med medisiner. 

Vel.. Heldigvis fikk jeg adhd diagnose. Uten medisiner går livet rett i grus. Jeg har et stort behov for medisiner. De utgjør en stor forskjell i hverdagen. 

Diagnose kan være veldig viktig i forhold til å ha lyst til å leve i det hele tatt. Man får hjelp og klarhet i hva en trenger for at hverdagen skal gå. 

Det var ikke poenget. Har både ADHD og stress selv, å kaver meg fort opp. Men poenget var, MÅ alt være diagnose? Liksom, kan ikke ting bare vær, liksom, sånn er man bare liksom uten at det plent skal ligge noe mere bak? 

Skrevet
5 minutter siden, Maestro skrev:

Det var ikke poenget. Har både ADHD og stress selv, å kaver meg fort opp. Men poenget var, MÅ alt være diagnose? Liksom, kan ikke ting bare vær, liksom, sånn er man bare liksom uten at det plent skal ligge noe mere bak? 

Du er sikkert glad for at du har fått din diagnose, er du ikke? Og st du får behandling for noe spesifikt? I forkant av den lurte du sikkert også på en ting eller to og hva det kom av. Som sakt så går jeg til psykolog og han hwr mistenkt at jeg har det. Men fordi vi har vært nødt å fokusere på andre ting (ble veldig deprimert) så har vi ikke gjort noe mer ift utredningen fir adhd (som var grunnen til at jeg ble henvist) 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sikkert glad for at du har fått din diagnose, er du ikke? Og st du får behandling for noe spesifikt? I forkant av den lurte du sikkert også på en ting eller to og hva det kom av. Som sakt så går jeg til psykolog og han hwr mistenkt at jeg har det. Men fordi vi har vært nødt å fokusere på andre ting (ble veldig deprimert) så har vi ikke gjort noe mer ift utredningen fir adhd (som var grunnen til at jeg ble henvist) 

Jeg går til en psykiater, men for andre ting enn adhd'n. Fikk diagnose som 18 åring, gikk 3 år på medisiner men klarer nå meg mye bedre uten. 😏

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan bli litt «hyper» si ting uten å tenke meg om. Så er ikke bare på tlf. Det gjør at jeg isolerer meg.

Ts

Ingen vits å isolere seg. Bedre å omgås mennesker som tåler at du er deg, og kutter ut de som reagerer. Dette vet jeg faktisk endel om. Og ja, verden er full av forskjellige folk så det er absolutt noen som passer. 

Anonymkode: 9519f...564

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vits å isolere seg. Bedre å omgås mennesker som tåler at du er deg, og kutter ut de som reagerer. Dette vet jeg faktisk endel om. Og ja, verden er full av forskjellige folk så det er absolutt noen som passer. 

Anonymkode: 9519f...564

Ser den. Men aner ikke hvor de er/hvem de er 😕 Syns alle virker så utrolig skjerpet så umulig å si hvertfall her som jeg bor.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Nei er ikke rotete, for meg gir alt dette veldig mening. Men kan sikkert føles sånn når du beskriver disse tingene, for de i segselv er jo rotete haha. Altså symptomene. Når jeg skal gi ett svar for eks. og må svare på mye, så kan jeg bruke lang tid bare for å få samlet det sammen og kortet det ned og få det til å gi mening. Kan bruke laaaang tid på det av og til, så jeg skal unngå å skrive så innihelsiken mye greier 😅😂 

Kan jeg spørre hvilken medisin du bruker? 

Tusen takk for det! 😄 Jeg skal prøve å huske å oppdatere jeg når jeg vet mer 👍🏼

Ja haha blir rot med så mye rot i hjernen😅 haha jeg også er sånn! Bruker lang tid på å svare så jeg vet at jeg har fått med meg alt og lest alt jeg skal svare på. Sykt morsomt at det fantes flere der ute som var som meg. Din oppførsel minner så mye om meg. Nesten skummelt likt haha 😅

Jeg går på concerta. Først gikk jeg på ritalin og trappet opp med det før jeg gikk over på concerta. Liker concerta mye bedre enn ritalin. 

Ja, håper du husker å oppdatere! 😄

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja haha blir rot med så mye rot i hjernen😅 haha jeg også er sånn! Bruker lang tid på å svare så jeg vet at jeg har fått med meg alt og lest alt jeg skal svare på. Sykt morsomt at det fantes flere der ute som var som meg. Din oppførsel minner så mye om meg. Nesten skummelt likt haha 😅

Jeg går på concerta. Først gikk jeg på ritalin og trappet opp med det før jeg gikk over på concerta. Liker concerta mye bedre enn ritalin. 

Ja, håper du husker å oppdatere! 😄

Hvordan opplever du converta anderledes enn Ritalin? Fikk du samme bivirkninger?

Anonymkode: 25f5d...a1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...