AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #101 Skrevet 25. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart, det er jo overdrevet litt fordi det er en dramafilm og de skal ha en interessant historie. Om det kunne skjedd i virkeligheten kan nok diskuteres, men på film kan man tillate littegranne urealisme, sånn for handlingen og underholdningen sin del synes jeg Jack forandret på mange måter hele livet og fremtiden til Rose på de 2 dagene så jeg skjønner han fikk en stor plass i hjertet hennes. Hadde hun ikke møtt ham hadde hun nok fortsatt giftet seg med Cal og forblitt ulykkelig. Anonymkode: e14c0...639 Jeg tror det at hadde handlingen i denne filmen ikke innvolvert navnet "Titanic" og var DVs basert på den sanne historien om Titanic så hadde denne filmen blitt en totalflopp. Anonymkode: b7711...e19
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #102 Skrevet 25. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg tenker på selve historien om "Jack og Rose" i filmen. De møttes i 2 dager når hun var 17 år, og han var hennes store kjærlighet for resten av livet. Også er det nok så sprekt av 102 år gamle Rose og beskrive hendelsen i detalj etter 87 år.. Det er en dårlig handling i filmen. Anonymkode: b7711...e19 85 år Anonymkode: 40054...1a7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #103 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 85 år Anonymkode: 40054...1a7 84 *pirkepirke* Anonymkode: e14c0...639
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #104 Skrevet 25. oktober 2018 Er sjukt overraska nå! Over at så mange har trodd at historien om Jack og Rose er ekte. Jeg var sju år da filmen kom ut. Har alltid skjønt at både skipet og ulykken faktisk skjedde, men at historien om de to er bare oppspinn. Anonymkode: 376f2...306 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #105 Skrevet 25. oktober 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sjukt overraska nå! Over at så mange har trodd at historien om Jack og Rose er ekte. Jeg var sju år da filmen kom ut. Har alltid skjønt at både skipet og ulykken faktisk skjedde, men at historien om de to er bare oppspinn. Anonymkode: 376f2...306 Samme 😆 Tror jeg var 6 år gammel da jeg så den først. Mamma og søstera mi som jeg så den med fortalte meg da at de to ikke var ekte. Anonymkode: e14c0...639 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #106 Skrevet 27. oktober 2018 Så nylig en dokumentar om Titanic med James Cameron, og der fortalte Cameron at hans ambisjon og mål med filmen "Titanic" var og vise mest mulig av skipet og at bl.a "i´m flying" scenen var ment for og vise frem skipet. Men James Cameron fortalte at han visste at hvis filmen skulle nå ut til et bredere publikum og bli en suksess så måtte filmen ha en fiktiv handling, og derfor så kom han på historien om "Jack og Rose". Anonymkode: b7711...e19 2
Tears in heaven Skrevet 29. oktober 2018 #107 Skrevet 29. oktober 2018 På 25.10.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev: Er sjukt overraska nå! Over at så mange har trodd at historien om Jack og Rose er ekte. Jeg var sju år da filmen kom ut. Har alltid skjønt at både skipet og ulykken faktisk skjedde, men at historien om de to er bare oppspinn. Anonymkode: 376f2...306 Jeg så filmen i 1999 da var jeg 19år,visste at historien var oppspinn
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #108 Skrevet 3. november 2018 Artikkel fra BBC I denne filmen United 93 som kom ut for noen år siden, handler om 11. september-angrepet. Når en film handler om en virkelig hendelse, og har med for eksempel tekstmeldinger som har blitt sendt mellom ekte personer. I tillegg bruker produsenten ekte navn på både terrorister og passassjerer. Selv om enkelte etterlatte egentlig ikke har lyst til dette. Da er det nok en god del seere som tror at absolutt ALT i filmen faktisk er realitet. Sannsynligvis er det temmelig få som tar seg bryet med å lese om filmen på Internett eller aviser, og faktisk får med seg at filmen kanskje har vridd en god del på sannheten. I slike situasjoner burde de som produserer filmen, lager manus og sånn være mest mulig nøyaktig - isteden for å skape sin egen sannhet, bare for å få til mest mulig action. Anonymkode: 05bb4...dea
SkjultBruker Skrevet 3. november 2018 #109 Skrevet 3. november 2018 Jeg visste det ikke da jeg så filmen for første gang. Jeg var imidlertid i prima alder for å bli blodfan av filmen, og to år etter at jeg så den første gang hadde jeg sett den ca 20 ganger. Det skal også nevnes at jeg hadde Titanic-poster på rommet mitt, og genser med bilde av DiCaprio på. Siden jeg var blitt så fan av filmen måtte jeg lese meg opp om historien. Jeg dro til biblioteket, og lånte alt de hadde av bøker om ulykken. Da fant jeg fort ut at hovedpersonene i filmen er fiktive karakterer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #110 Skrevet 3. november 2018 Det var ihvertfall 7 ekte historiske karakterer i filmen. Men Jack og Rose er ikke blant dem. Anonymkode: dc1d9...2d9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #111 Skrevet 4. november 2018 Her et klipp fra vraket av Titanic.Tror du at de fant skjellet til Jack der nede? Anonymkode: 23e36...c73
Ironically_me Skrevet 4. november 2018 #112 Skrevet 4. november 2018 Av ca 600 atlanterhavsdampere er det 'Titanic' som huskes. For den gikk en halv tur... 'Norge' sank i 1904, glemt. 'Stavangerfjord' gikk mulig lengst, fra 1918 til 1963. Nå var det en J. Dawson på T, men han var fyrbøter...
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #113 Skrevet 4. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her et klipp fra vraket av Titanic.Tror du at de fant skjellet til Jack der nede? Anonymkode: 23e36...c73 Om så Jack hadde fantes så hadde de nok ikke funnet noe skjellett nei. Det er såpass dypt ned i havet at alt av bein hadde blitt oppløst innen det hadde truffet bakken, pga det enorme trykket. Kanskje også pga saltet Anonymkode: e14c0...639
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #114 Skrevet 4. november 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Om så Jack hadde fantes så hadde de nok ikke funnet noe skjellett nei. Det er såpass dypt ned i havet at alt av bein hadde blitt oppløst innen det hadde truffet bakken, pga det enorme trykket. Kanskje også pga saltet Anonymkode: e14c0...639 Det står mange forlatte skopar igjen der hvor eierne har gått i oppløsning. Så forresten nylig en veldig interessant dokumentar der de testet hvor lang tid det tok å få livbåtene på vannet. Mannskapet rakk aldri å sjøsette de siste, så høyst sannsynlig hadde det ikke hjulpet om det var nok livbåter til alle. Anonymkode: a5403...670
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #115 Skrevet 4. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om så Jack hadde fantes så hadde de nok ikke funnet noe skjellett nei. Det er såpass dypt ned i havet at alt av bein hadde blitt oppløst innen det hadde truffet bakken, pga det enorme trykket. Kanskje også pga saltet Anonymkode: e14c0...639 Whut? fantes ikke Jack i virkeligheten!? Hvis lungene var fylt med vann så hadde ikke kroppene implodert hverken før eller etter de nådde havbunnen, men det ville ha tatt uker om ikke måneder for en menneskekropp og nå havbunnen i 2.700 meters dyp. Og det er mer sannsynlig at dyrelivet i havet hadde fått napp på kroppene før de nådde havbunnen, men de kroppene som nådde havbunnen ville trolig ha landet flere mil unna hvor vraket Titanic landet/ligger. Det er bevis på at det en gang lå menneskekropper i vrakområdet rundt Titanic, det ligger flere par med sko i nærheten av der hvor vraket ligger, men tilforskjell fra andre klær så råtner ikke sko som er laget av lær. Ellers så forråtner en kropp ganske så fort på havets bunn. Noe som denne videoen hvor de utfører en test med en gris viser. Anonymkode: 23e36...c73
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #116 Skrevet 4. november 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står mange forlatte skopar igjen der hvor eierne har gått i oppløsning. Så forresten nylig en veldig interessant dokumentar der de testet hvor lang tid det tok å få livbåtene på vannet. Mannskapet rakk aldri å sjøsette de siste, så høyst sannsynlig hadde det ikke hjulpet om det var nok livbåter til alle. Anonymkode: a5403...670 Jupp, det ligger flere par med sko i nærheten av vraket. Men de menneskene som hadde på seg disse skoa var trolig fortsatt inne i skipet og ikke ute på dekket når Titanic gikk under vann og de ble trolig som andre gjenstander "skylt ut" av skipet når Titanic falt ned mot havbunnen. Mannskapet på Titanic fikk sjøsatt alle livbåtene, men det var 2 reserve livbåter kalt "collapsible A og B" som sto på taket til Titanic´s dekk, de klargjorde disse livbåtene og jobbet med å få de til livbåtbøyene, men vannet hadde nådd dekket på Titanic og denne ble lastet og fløyt avgårde mens den andre ble skylt overbord av en "bølge" og landet oppned i vannet. Anonymkode: 23e36...c73
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #117 Skrevet 9. november 2018 Jeg tror nok at de fleste er klar over at Jack og Rose var oppdiktet ja.. Anonymkode: a2580...4c0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #118 Skrevet 9. november 2018 har aldri slått meg at den skulle være sann :D hahaha Anonymkode: cbc4c...ea6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #119 Skrevet 21. november 2018 Denne videoen her forklarer hvorfor det ikke finnes levninger etter mennesker i området hvor vraket av titanic ligger. Anonymkode: a2580...4c0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #120 Skrevet 21. november 2018 Her er en video med relativt god kvalitet av Olympic søsterskipet til Titanic, videoen skal visstnok ha blitt spilt inn i august 1925. Olympic ble forøvrig solgt som skraphandel i 1937. Anonymkode: a2580...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå