AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #62 Skrevet 18. oktober 2018 En del av handlingen i filmen var jo selvfølgelig basert på virkelige hendelser. Men produsentene valgte å vri på virkeligheten for å få til langt mer "dramatikk" og spenning. For eksempel den ansatte på Titanic som forsøkte å hindre at passassjerer gikk ombord i en livbåt, og så skjøt han seg selv i hodet med en pistol. Denne karakteren har faktisk samme navn som en av de virkelige personene fra Titanic. Men den virkelige personen forsøkte aldri å hindre folk fra livbåtene, og begikk aldri selvmord etter å ha drept noen. Så akkurat de tingene var bare noe piss som film-produsentene fant opp for å gjøre handlingen i filmen littegann mer dramatisk. Anonymkode: 05bb4...dea 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #63 Skrevet 19. oktober 2018 Fant nylig ut noen interessante ting om Titanic. 1. Titanic ble ikke kalt for "usynkbart" det var etter jomfruturen med Olympic søsterskipet til Titanic i juni 1911, hvor et amerikansk magasin kalt for "shipbuilding engineering" beskrev Olympic og alle andre skip av Olympic klassen som "practically unsinkable". Men skipsverftet som bygde Titanic og rederiet som eide båten kalte aldri Titanic for usynkbar 2. Edward John Smith, Kapteinen på Titanic, sa i en intervju med New York Times i 1907, at han aldri kunne forestille seg at en skip kan synke. " when somebody asks me how to best describe nearly 40 years at sea, i merely say uneventful" "of course there have been Winter gales and storms and fog and the like in my 40 years of experience on the seas, but i have never been in an accident Worth speaking of. in all my years at sea" " I have seen but one vessel in distress, that was a brig the crew of which was taken off in a boat by my Third officer. I have never seen a wreck, i have never been wrecked. I have never been in a predicament that threatened to end in disaster of any sort." "The love for the Ocean that took me to sea as a boy, has never died." "When i see a vessel plunging up on Down in through of the sea fighting her way through and over great Waves and keeping her keel, always fills me. I have never outgrown the Wild grandeur of the sea" i det samme intervjuet med NY Times sa han også "I cannot be convinced of any vital disaster happening to this vessel (Adriatic) modern shipbuilding has gone Beyond that". Ganske creepy lesing i grunnen, tenk om en skipskaptein eller flykaptein hadde sagt noe lignende i dag!? Anonymkode: b7711...e19 3
tussi84 Skrevet 19. oktober 2018 #64 Skrevet 19. oktober 2018 Har sett utallige dokumentarer om titanic. I en dokumentar ble det hevdet av forskerne at om titanic hadde kjørt rett på isfjellet istedenfor på siden, så hadde ikke båten sunket. Skadene hadde vært mye mindre.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #65 Skrevet 19. oktober 2018 4 timer siden, tussi84 skrev: Har sett utallige dokumentarer om titanic. I en dokumentar ble det hevdet av forskerne at om titanic hadde kjørt rett på isfjellet istedenfor på siden, så hadde ikke båten sunket. Skadene hadde vært mye mindre. Ja, kjenner også til denne teorien. Noen mener at Titanic ikke ville ha sunket hvis de frontkolliderte med isfjellet, men det ville trolig ha blitt langt større materielle skader også ville sannsynligvis flere som var under dekk i fronten av skipet enten blitt drept eller skadet. Også er det jo naturlig at man forsøker å unngå en slik kollisjon. Anonymkode: b7711...e19 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #66 Skrevet 19. oktober 2018 På 17.10.2018 den 23.11, AnonymBruker skrev: Første styrmann William McMaster Murdoch, døde i synkingen. Anonymkode: b7711...e19 Det var han som i filmen skjøt en fra tredje klasse og deretter seg selv ? De pårørende reagerte på den fremstillingen i filmen de de mente han aldri kunne være i stand til å ta et annet liv.. på History Chanel går det stadig dokumentarer om Titanic Anonymkode: 97d9b...4c6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #67 Skrevet 19. oktober 2018 Var 16 år da filmen kom ut, så ja. Visste godt at jack og rose er fiktive personer. Men mange av tingene man ser i filmen er fra virkeligheten. Det skal visst nok ha blitt observert noen som sparket rundt på isen på dekk, slik man også ser på filmen. James Cameron har tatt med utrolig mye av det som faktisk skal ha skjedd i følge vitner. TS, visste du at når Jack tegner Rose, så er det egentlig James Cameron sin hånd som faktisk tegner? 😄 Anonymkode: 135e4...995 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #68 Skrevet 19. oktober 2018 På 18.10.2018 den 0.14, AnonymBruker skrev: Alle vet da det... omg Anonymkode: f487c...0a2 Som du ser i tråden, så visste ikke alle det...omg. Anonymkode: abd7f...798 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #69 Skrevet 19. oktober 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var han som i filmen skjøt en fra tredje klasse og deretter seg selv ? De pårørende reagerte på den fremstillingen i filmen de de mente han aldri kunne være i stand til å ta et annet liv.. på History Chanel går det stadig dokumentarer om Titanic Anonymkode: 97d9b...4c6 Stemmer. Det var noen etterkommere av Murdoch som gikk til sak mot James Cameron etter filmen, og Cameron måtte gi en offentlig unnskyldning til Murdoch´s hjemby i Aberdeen, Skottland. Det var noen overlevende vitner som hevdet at en offiserer fra Titanic først skjøt noen personer før han skjøt seg selv, og det har blitt spekulert i om dette kan ha vært både Smith, Wilde, Moody og Murdoch. Noen andre rapporterte at det var en kelner som skjøt og drepte noen før han skjøt seg selv, det finnes svært mange ulike vitneforklaringer til denne historien og det er umulig og si hva som egentlig skjedde, men mye tyder på at det var en skjøt og drepte 1-2 personer før han skjøt seg selv kort tid før Titanic sank. Anonymkode: b7711...e19
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #70 Skrevet 19. oktober 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂😂😂😂 Anonymkode: 03a72...d3e 🐒🐒🐒🐒 Anonymkode: 40054...1a7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #72 Skrevet 19. oktober 2018 36 minutter siden, OPIgirl skrev: Forliset heter det. Ikke synkingen. Språkpolitiet har allerede sagt det 98 ganger nå.. Anonymkode: b7711...e19 13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #73 Skrevet 19. oktober 2018 3 timer siden, OPIgirl skrev: Forliset heter det. Ikke synkingen. Jeg tror alle her forstår hva ts mente. Anonymkode: dc1d9...2d9 5
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. oktober 2018 #74 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Jeg tok faktisk å sjekket Titanic sin passasjerliste for å se om det var noen som het Jack of Rose på Titanic. Jeg kunne ikke finne noen som het Jack eller Rose . Så med mindre jeg overså det så var det ingen på Titanic som het verken Jack eller Rose. Endret 19. oktober 2018 av Eugene Onegin
Minitroll Skrevet 19. oktober 2018 #75 Skrevet 19. oktober 2018 Boltene som holdt sammen skroget var ikke herdet ordentlig som f.eks 10.9 boltene med hard kjerne og mykere overflate. Derfor knakk de en etter en. Husker vi hadde om titanic som en del av historiepensum på ungdomsskolen, og dette var et par år før filmen kom. Allerede da var det mye snakk om at en regissør skulle lage verdens dyreste film.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #76 Skrevet 19. oktober 2018 8 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Jeg tok faktisk å sjekket Titanic sin passasjerliste for å se om det var noen som het Jack of Rose på Titanic. Jeg kunne ikke finne noen som het Jack eller Rose . Så med mindre jeg overså det så var det ingen på Titanic som het verken Jack eller Rose. Nei, det var ingen Jack Dawson eller Rose Dewitt-Buckater på Titanic og hele historien er oppdiktet. Anonymkode: b7711...e19
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #77 Skrevet 19. oktober 2018 10 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Jeg tok faktisk å sjekket Titanic sin passasjerliste for å se om det var noen som het Jack of Rose på Titanic. Jeg kunne ikke finne noen som het Jack eller Rose . Så med mindre jeg overså det så var det ingen på Titanic som het verken Jack eller Rose. Hvor fant du passasjerlista ? Anonymkode: 02ebc...440 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. oktober 2018 #78 Skrevet 19. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det var ingen Jack Dawson eller Rose Dewitt-Buckater på Titanic og hele historien er oppdiktet. Anonymkode: b7711...e19 Nå mente jeg personer som het Jack eller Rose til fornavn ikke personer som hadde samme navn som dem. Men vet du det tror jeg du forstod men du er en av de som gjør deg dum med vilje. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. oktober 2018 #79 Skrevet 19. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor fant du passasjerlista ? Anonymkode: 02ebc...440 https://titanicfacts.net/titanic-passenger-list/
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #80 Skrevet 19. oktober 2018 4 minutter siden, Eugene Onegin skrev: https://titanicfacts.net/titanic-passenger-list/ Takker. Anonymkode: 02ebc...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå