AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg leier en leilighet og skal nå si opp. Lurer på om jeg kan si opp via mail, eller om det kan gjøres via brev? Hvis brev, må det være rekommandert brev, eller kan jeg selv sette et brev i postkassa? Har prøvd å google dette, men finner ulike ting. Håper derfor noen her har litt peiling og kan oppklare. Gjerne vis til kilde/lovverk. Anonymkode: 6ba6e...587
Zienna Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 I dag bør brev være unødvendig gammeldags. En av våre leieboere sa nylig opp leieavtalen, og brukte Messenger. Jeg svarte henne straks, slik at hun fikk bekreftet at jeg hadde mottatt oppsigelsen. Du kan også bruke sms.
Lill3My Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg brukte ringe klokka, ringte på døra til verten og slo av en prat. Veldig greit og ryddig å ta det ansikt til ansikt 😃
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 57 minutter siden, Lill3My skrev: Jeg brukte ringe klokka, ringte på døra til verten og slo av en prat. Veldig greit og ryddig å ta det ansikt til ansikt 😃 Mye mer greit og ryddig om man har det skriftlig 😉 Anonymkode: 107be...2c6 10
Bondenisse Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 Min første sa jeg opp over brev, og sendte også en SMS til huseier. Nr to rakk jeg ikke sende brev, bestemte meg for å si opp den siste dagen i måneden så da skrev jeg oppsigelse, signerte, scannet og sendte på e-post. Lurt å ta det skriftlig så har du dokumentasjon på oppsigelsen, og be om bekreftelse. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 Ta det skriftlig,(altså formelt, på papir med underskrift) med bilde av oppsigelsen på sms.. Da har du bevis hvis huseier er vrang Anonymkode: 2b85f...ce8 1
Ny Bruker Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg leier ut og to av leietakere sa opp muntlig, mens en sa opp via sms. Det er utleier som må gjøre det skriftlig. For deg er muntlig oppsigelse like gyldig som skriftlig. Anbefaler en sms for da vet du at utleieren har mottatt den.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #8 Skrevet 18. oktober 2018 16 timer siden, Lill3My skrev: Jeg brukte ringe klokka, ringte på døra til verten og slo av en prat. Veldig greit og ryddig å ta det ansikt til ansikt 😃 Det er aldri lurt å ta slike ting muntlig. Oppsigelser og lignende bør man alltid ta skriftlig. Anonymkode: 9e0a8...994 5
Lill3My Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er aldri lurt å ta slike ting muntlig. Oppsigelser og lignende bør man alltid ta skriftlig. Anonymkode: 9e0a8...994 Tok det skriftlig i tillegg, men leverte beskjeden muntleg først og spurte lm han ville ha det på mail eller i form av brev med signatur. Syntes bare det var hyggeligere å si i fra om at oppsigelse kommer frem for bare å dumpe et brev ned i postkassa uten noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå