AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Kjære KG-orakler! På mandag og tirsdag har jeg viktige dager der jeg skal holde innlegg på konferanse. Jeg har jobbet med dette så lenge, og nå kjenner jeg at jeg brygger på en halsbetennelse. Har kjent meg stusselig i hele ettermiddag, antydning til feber, vondt i halsen. Selvsagt blir det bare litt vondt i halsen går det jo bra å holde innlegg, men vil ikke stå der med helt tett nese, og sånn "frosk i halsen" fordi mandlene er så hovne (det pleier de å bli, og sånn at jeg ikke klarer å snakke mye, og det er jo nettopp det jeg skal!). Jeg skal ta fly på fredag og være borte helt frem til mandag og tirsdag, men de dagene er ikke så viktig som mandag og tirsdag. Er det noen som har noen tips og triks som FAKTISK fungerer? Jeg er desperat. Anonymkode: 704c2...0a0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Varmt vann med honning og ingefær, morgen og kveld. Hold deg varm og ta Paracet. Anonymkode: 0afe3...7ef 1
Gjest IommI Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varmt vann med honning og ingefær, morgen og kveld. Hold deg varm og ta Paracet. Anonymkode: 0afe3...7ef Enig! Husk hvile. Sov, og spis ekstra c-vitamin. Noen påstår at det er en myte. Men det skader ikke.
Gjest HankySpanky Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Ekte og udugelige kjerringråd......! Er det virus, kan du ikke gjøre en dritt, er det bakterier, kan du ta antibiotika. Du bør vurdere å fjerne mandlene etterhvert om du er mye plaget. http://heidoktor.no/hvorfor-har-vi-egentlig-mandler/ Endret 17. oktober 2018 av HankySpanky
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 2 minutter siden, HankySpanky skrev: Ekte og udugelige kjerringråd......! Er det virus, kan du ikke gjøre en dritt, er det bakterier, kan du ta antibiotika. Du bør vurdere å fjerne mandlene etterhvert om du er mye plaget. Man kan vel gjøre ting for å legge til rette for at kroppen skal bekjempe virus/bakterier raskest mulig. TS Anonymkode: 704c2...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varmt vann med honning og ingefær, morgen og kveld. Hold deg varm og ta Paracet. Anonymkode: 0afe3...7ef Takk, går for det varme vannet i morgen tidlig. Nå blir det til sengs med to dyner! 7 minutter siden, IommI skrev: Enig! Husk hvile. Sov, og spis ekstra c-vitamin. Noen påstår at det er en myte. Men det skader ikke. Takk! Jeg har jo egentlig mye jeg skulle fått gjort før den tid, men jeg får bite idet sure eplet og heller la de andre tingene stå sin prøve og heller hvile og sove mye for å gi gode vilkår til jobben kroppen må gjøre. C-vitamin, sanasol liksom? Nå blir det rett til sengs! TS Anonymkode: 704c2...0a0
Chicka1991 Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 Coldzyme! Seriøst, ingenting annet funker - men den lille flasken der er helt fantastisk!! Selges på vitus og boost apotek, les alle anmeldelser om produktet på nett (Amazon feks) hvis du er skeptisk! God bedring!! ❤️
Gjest IommI Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk, går for det varme vannet i morgen tidlig. Nå blir det til sengs med to dyner! Takk! Jeg har jo egentlig mye jeg skulle fått gjort før den tid, men jeg får bite idet sure eplet og heller la de andre tingene stå sin prøve og heller hvile og sove mye for å gi gode vilkår til jobben kroppen må gjøre. C-vitamin, sanasol liksom? Nå blir det rett til sengs! TS Anonymkode: 704c2...0a0 Eller sitron i koppen med varmt vann, ingefær og honning. Evt. ev appelsin per dag. I stedet for sanasol, kan du kjøpe flurdix for eksempel. Det er ikke så mye som skal til. God natta! 😊
Gjest HankySpanky Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Man kan vel gjøre ting for å legge til rette for at kroppen skal bekjempe virus/bakterier raskest mulig. TS Anonymkode: 704c2...0a0 Det kalles for å slappe av og unngå anstrengelser og kulde. Du kan like gjerne bare bunkre opp med cola og sjokolade, blir like fort frisk som om du hadde spist de ikke-dokumenterte humbugproduktene som selges til overpris. C-vitaminer kommer ut i samme enden som Cola'en, det er for sent å gjøre noe når du først har blitt syk.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 Søvn, hvile og holde seg varm er det eneste som fungerer. I perioder hvor jeg sover lite og har et høyt aktivitetsnivå så blir jeg alltid syk selv om jeg spiser supersunt. Anonymkode: 5c592...4b4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #11 Skrevet 18. oktober 2018 For meg har det fungert å kjøre på med C-vitamin, og paracet OG ibux, ts en av hver så ofte som det står på pakka. Anonymkode: d2810...2b7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Varmt vann med honning og ingefær, morgen og kveld. Hold deg varm og ta Paracet. Anonymkode: 0afe3...7ef 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg har det fungert å kjøre på med C-vitamin, og paracet OG ibux, ts en av hver så ofte som det står på pakka. Anonymkode: d2810...2b7 Nei nei.. Spar Paraceten til de viktige dagene. Feberen har en funksjon, det er kroppen som prøver å kvitte seg med sykdommen. Å ta Paracet funker mot sin hensikt. Du slipper feberplagene, men feberen får heller ikke gjort jobben sin. Innen rimelighetens grenser selvsagt, så lenge feberen er under 40 grader. Paracet kan du ta de dagene du er nødt til å fungere på tross av sykdom, men de dagene du kan ligge på sofaen å sove så anbefaler jeg å bare la sykdommen herje - og å sove mye! Jeg blir alltid mye fortere kvitt sykdom om jeg lar feberen få styre på, og det er jo i grunn helt logisk. Anonymkode: 99236...811 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 Det er ingen hensikt å ta C-vitamin. Det er en myte at det hjelper. Mye hvile er det eneste som hjelper. En kopp te kan lindre halsen. Dersom man får ubehag av feber kan man ta paracet, men kroppen øker temperaturen for å bekjempe virus, så du jobber egentlig mot kroppen ved å ta paracet. Anonymkode: fa0a9...06a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #14 Skrevet 18. oktober 2018 På 17.10.2018 den 22.42, Chicka1991 skrev: Coldzyme! Seriøst, ingenting annet funker - men den lille flasken der er helt fantastisk!! Selges på vitus og boost apotek, les alle anmeldelser om produktet på nett (Amazon feks) hvis du er skeptisk! God bedring!! ❤️ Haha, eneste dokumenterte studiet er en test på 46 personer. Dette oser desverre placebo laaang vei. Og mange av produktene fra samme leverandør er bevist å være juks og fanteri. Anonymkode: e9dde...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #15 Skrevet 18. oktober 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen hensikt å ta C-vitamin. Det er en myte at det hjelper. Mye hvile er det eneste som hjelper. En kopp te kan lindre halsen. Dersom man får ubehag av feber kan man ta paracet, men kroppen øker temperaturen for å bekjempe virus, så du jobber egentlig mot kroppen ved å ta paracet. Anonymkode: fa0a9...06a Det er ikke sant, C-vitamin og D-vitamin er faktisk ekstremt virusbekjempende. Anonymkode: d2810...2b7
absinthia Skrevet 18. oktober 2018 #16 Skrevet 18. oktober 2018 Ren sitronsaft , eller å spise en halv sitron. Det funker ikke pga vitaminene, men fordi det tar knekken på bakterier og renser opp. Føler jeg meg fortsatt litt uggen i halsen et halvt døgn etter, så tar jeg bare en halv sitron til. Det er surt, men funker! Eneste det ikke har hjulpet på er streptokokkinfeksjon.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #17 Skrevet 19. oktober 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sant, C-vitamin og D-vitamin er faktisk ekstremt virusbekjempende. Anonymkode: d2810...2b7 Dette er en myte. https://forskning.no/ny-hjernen-immunforsvaret/c-vitamin-hjelper-neppe-mot-forkjolelse/285425 Det er interessant hvordan folk tviholder på myter. Anonymkode: fa0a9...06a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #18 Skrevet 19. oktober 2018 22 timer siden, absinthia skrev: Ren sitronsaft , eller å spise en halv sitron. Det funker ikke pga vitaminene, men fordi det tar knekken på bakterier og renser opp. Føler jeg meg fortsatt litt uggen i halsen et halvt døgn etter, så tar jeg bare en halv sitron til. Det er surt, men funker! Eneste det ikke har hjulpet på er streptokokkinfeksjon. Vi må begynne å gi sitron intravenøst da siden det dreper bakterier! Fra spøk til alvor så er det immunforsvaret ditt du bør takke for at du blir frisk fra forkjølelse (som forøvrig er et virus og derfor hjelper ingenting som dreper bakterier for det) og ikke sitron. Viruset sitter ikke på utsiden av halsen, men inni vevet så å rense opp har ingen hensikt. Isåfall hadde vi alle blitt frisk fra forkjølelse ved å gurgle corsodyl. Anonymkode: fa0a9...06a
absinthia Skrevet 19. oktober 2018 #19 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi må begynne å gi sitron intravenøst da siden det dreper bakterier! Fra spøk til alvor så er det immunforsvaret ditt du bør takke for at du blir frisk fra forkjølelse (som forøvrig er et virus og derfor hjelper ingenting som dreper bakterier for det) og ikke sitron. Viruset sitter ikke på utsiden av halsen, men inni vevet så å rense opp har ingen hensikt. Isåfall hadde vi alle blitt frisk fra forkjølelse ved å gurgle corsodyl. Anonymkode: fa0a9...06a Jeg har blitt bra i halsen, ikke av forkjølelsen. Jeg er gjerne forkjølt i en måneds tid i strekk, men slipper unna halsonde mer enn et døgn. Immunforsvaret mitt har i perioder vært svært dårlig. Dette virker fordi det blant annet renser mandlene. Det er en grunn til at sangere bruker mye sitron. Når man er rammet av et virus, blir kroppen svekket og bakterier får et friere spillerom, det er greit å unnslippe bakterielle infeksjoner som følge av viruset.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #20 Skrevet 19. oktober 2018 Garanterer at 3% hydrogenperoksid hjelper. Du gurgler det. Og det dreper ALT av virus og bakterier. Du får det bak disk på apoteket. Anonymkode: a9114...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå