Gå til innhold

Hvor mye formue kan man ha på kontoen før man må betale for den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rundt 600 000,- i sparte midler på kontoen, men jeg har også rundt samme sum i gjeld fra lånekassen. Jeg er fortsatt student og mottar fortsatt stipend og lån. Er den en maksimum grense på hvor mye penger jeg kan ha på kontoen før jeg må betale for å ha det? Jeg har tross alt gjeld også, har det noe å si ?

Anonymkode: 35976...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, skrue skrev:

Formueskatt er vel det du tenker på. https://www.skatteetaten.no/satser/formuesskatt/

Ja det er vel det jeg tenker på :) Men vil det gjelde for meg som har en del i gjeld fra lånekassen?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har rundt 600 000,- i sparte midler på kontoen, men jeg har også rundt samme sum i gjeld fra lånekassen. Jeg er fortsatt student og mottar fortsatt stipend og lån. Er den en maksimum grense på hvor mye penger jeg kan ha på kontoen før jeg må betale for å ha det? Jeg har tross alt gjeld også, har det noe å si ?

Jeg vet bare at gjeld gjør så du kan betale mindre i skatt :S  eller få frikort. 
Jobber du ved siden av studiene? 

Anonymkode: 9bdec...df6

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet bare at gjeld gjør så du kan betale mindre i skatt :S  eller få frikort. 
Jobber du ved siden av studiene? 

Jeg jobber ved siden av studiene ja :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det er vel det jeg tenker på :) Men vil det gjelde for meg som har en del i gjeld fra lånekassen?

Formue er summen av alle eiendeler (innskudd, aksjer, bolig etc) minus lån. Så formuen din er ca 0 nå mtp det du skrev i første post.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, skrue skrev:

Formue er summen av alle eiendeler (innskudd, aksjer, bolig etc) minus lån. Så formuen din er ca 0 nå mtp det du skrev i første post.

Det var det jeg ville frem til. Takk for svar :)

Skrevet