Gå til innhold

Sykt barn og student.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gyldig grunn for å holde henne hjemme? 

- Hatt feber av og på siden lørdag, men dempes med ibux/paracet. Mest på kvelden. Sist i morges 

- Har puss og røde og vonde øyne som har "kommet og gått". Dryppet med saltvann i 2 dager, så har hun vært fin, men i kveld ble det ille igjen, hun har vondt i øynene:( ikke feber akkurat nå. Hun hadde feber i morges, så da må jeg jo uansett ha henne hjemme? Er i studiepraksis der vi har max 10% fravær ila mange uker.. Jeg og far har byttet på å ha henne hjemme denne uka. I morgen kunne han ikke ha henne hjemme. Har nå allerede 2 SB dager ila 3 uka i praksis. Hvordan løser dere andre det? En kan kanskje spørre om å jobbe jobbhelger? Jeg er alene med henne annenhver uke, bor ikke med far. 

Anonymkode: e90cf...f92

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gyldig grunn for å holde henne hjemme? 

- Hatt feber av og på siden lørdag, men dempes med ibux/paracet. Mest på kvelden. Sist i morges 

- Har puss og røde og vonde øyne som har "kommet og gått". Dryppet med saltvann i 2 dager, så har hun vært fin, men i kveld ble det ille igjen, hun har vondt i øynene:( ikke feber akkurat nå. Hun hadde feber i morges, så da må jeg jo uansett ha henne hjemme? Er i studiepraksis der vi har max 10% fravær ila mange uker.. Jeg og far har byttet på å ha henne hjemme denne uka. I morgen kunne han ikke ha henne hjemme. Har nå allerede 2 SB dager ila 3 uka i praksis. Hvordan løser dere andre det? En kan kanskje spørre om å jobbe jobbhelger? Jeg er alene med henne annenhver uke, bor ikke med far. 

Har du fri annenhver uke, er det vel ikke noe problem? Da avtaler du bare å jobbe mer den uka barnet er borte.

og skaff legeattest. Da er skolen fleksible.

var student og alenemor med 100 ansvar. Barnet var kronisk sykt (hjerte). DA snakker vi utfordringer. Men jeg dro den i land.

og klarte jeg med mye dårligere vilkår, klarer ihvertfall du. LETT!

Anonymkode: 88135...8fd

Skrevet

Kloramfenikol og bli kvitt de vonde øynene, stakkars. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan stiller skolen seg til dette? Hos oss er det slik at fraværsregel er absolutt, og det finnes ikke noe ''gyldig fravær''. Er det samme om du skulker eller om du blir påkjørt av en buss liksom 😛 

Med det sagt, pleier de enkelte praksislærerne hos oss å være fleksible om det gjelder kortvarig fravær. Har man 2 dager for mye, får man ta disse igjen senere liksom. Du må nesten høre med din lærer. Du sender hvertfall ikke barnet i barnehage slik du beskriver det. 

Anonymkode: e7f79...cf9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du fri annenhver uke, er det vel ikke noe problem? Da avtaler du bare å jobbe mer den uka barnet er borte.

og skaff legeattest. Da er skolen fleksible.

var student og alenemor med 100 ansvar. Barnet var kronisk sykt (hjerte). DA snakker vi utfordringer. Men jeg dro den i land.

og klarte jeg med mye dårligere vilkår, klarer ihvertfall du. LETT!

Anonymkode: 88135...8fd

Ved mange praksisstudier som f.eks. på sykepleien har man ikke lov å ta fri noen uker å jobbe dobbelt andre uker. Vaktene skal være jevnt fordelt. Du kan også ha en hel perm med legeattester, det har ingen betydning. Fravær er fravær, og går man over grensen får man trøbbel. 

Det lureste TS kan gjøre er å snakke med sin veileder eller praksislærer fra skolen, og ikke ta kontakt med skoleadministrasjonen. Min erfaring med flere ulike skoler er at lærere er fleksible og greie, men administrasjonen er firkantet og håpløs. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Kloramfenikol og bli kvitt de vonde øynene, stakkars. 

Fåes dette på resept? Vi skal til lege i morgen. Synes 5 dager med feber er mye 

Skrevet

Kloramfenikol mot øyekatarr er på resept, ja. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan stiller skolen seg til dette? Hos oss er det slik at fraværsregel er absolutt, og det finnes ikke noe ''gyldig fravær''. Er det samme om du skulker eller om du blir påkjørt av en buss liksom 😛 

Med det sagt, pleier de enkelte praksislærerne hos oss å være fleksible om det gjelder kortvarig fravær. Har man 2 dager for mye, får man ta disse igjen senere liksom. Du må nesten høre med din lærer. Du sender hvertfall ikke barnet i barnehage slik du beskriver det. 

Jeg har etter i morgen vært borte 2 av maksimalt 4 dager en kan ha med fravær. Er bare livredd en av ungene blir syk frem mot jul, noe som er sannsynlig. Skal spørre veileder om jeg kan ta en jobbhelg, så får jeg jobbet disse 2 dagene inn. 

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har etter i morgen vært borte 2 av maksimalt 4 dager en kan ha med fravær. Er bare livredd en av ungene blir syk frem mot jul, noe som er sannsynlig. Skal spørre veileder om jeg kan ta en jobbhelg, så får jeg jobbet disse 2 dagene inn. 

Ja, 2 av 4 dager er jo helt innafor :) Snakk med veilederen din eller læreren, men jeg tror ikke jeg ville brukt tid på å jobbe de inn ennå. Ta det heller dersom barna viser seg å bli syk uten at far kan være hjemme med dem!

• Liker 1
Skrevet

Ta med barnet til lege.....!

Anonymkode: a01f7...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...