Gå til innhold

Mitt barnebarn er mørkhudet. Vi er lyse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er alle lyse og nordiske i hud og hår, noen få med mørkere hår. Hva sier det når barnebarnet er mørk i huden også etter at det ikke kan være økt bilirubin mer, og er mørk i håret? Huden er mørk og ligner ikke rosa eller nordisk. Har min kjære svigerdatter vært utro eller kan ukjente gener fra lang tid tilbake ha kommet frem? Ingen har vært så mørke. Babyen ligner på et eldre søsken i ansiktet, men også det barnet ligner moren, er lys vel og merke. 

Kan det ha skjedd noe genetisk, eller har hun rett og slett vært utro og ikke sagt noe? 

Jeg skal ikke si noe, men er ikke den eneste som har reagert og kommentert. Kan babyer plutselig se ut som de er en halvt tyrker i huden? 

Anonymkode: 2509c...eec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll 0/10

Anonymkode: 73e69...32f

• Liker 31
Skrevet

Herlighet,  er du mora til han som har skrevet om sin nyfødte med mørk hudfarve eller?

Anonymkode: ff28b...058

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Kan babyer plutselig se ut som de er en halvt tyrker i huden? 

Halvt tyrker jeg også..Er ikke så mørk i huden akkurat...

Anonymkode: f8929...fc4

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Troll 0/10

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlighet,  er du mora til han som har skrevet om sin nyfødte med mørk hudfarve eller?

Just now, AnonymBruker said:

Halvt tyrker jeg også..Er ikke så mørk i huden akkurat...

Anonymkode: f8929...fc4

Nei, jeg har ikke startet eller lest andre tråder om dette. Vet også at tyrkere kan være lyse. Det var et eksempel. 

Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg har ikke startet eller lest andre tråder om dette. Vet også at tyrkere kan være lyse. Det var et eksempel. 

Ts

Du er allerede rapportert. Jeg setter pris på en god trolletråd sånn som alle andre, men her er du bare lat. 

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det aner jeg ikke. Har du link?

ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts

Ja da så..Men noen nyfødte kan bli ganske mørke ja....Eller så har din svigerdattet hatt seg med en annen..

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du er allerede rapportert. Jeg setter pris på en god trolletråd sånn som alle andre, men her er du bare lat. 

Hva mener du? 

ts

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle lyse og nordiske i hud og hår, noen få med mørkere hår. Hva sier det når barnebarnet er mørk i huden også etter at det ikke kan være økt bilirubin mer, og er mørk i håret? Huden er mørk og ligner ikke rosa eller nordisk. Har min kjære svigerdatter vært utro eller kan ukjente gener fra lang tid tilbake ha kommet frem? Ingen har vært så mørke. Babyen ligner på et eldre søsken i ansiktet, men også det barnet ligner moren, er lys vel og merke. 

Kan det ha skjedd noe genetisk, eller har hun rett og slett vært utro og ikke sagt noe? 

Jeg skal ikke si noe, men er ikke den eneste som har reagert og kommentert. Kan babyer plutselig se ut som de er en halvt tyrker i huden? 

Det ordet, i den setningen, under dette spørsmålet... Det ga bort trollet. Det og den andre tråden du ble inspirert fra, så klart. Kjipt, kjeder meg i kveld :( 

Endret av NancyDrew
Skriveleif
  • Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Tyrk40 said:

Ja da så..Men noen nyfødte kan bli ganske mørke ja....Eller så har din svigerdattet hatt seg med en annen..

Afroamerikanere som er lyse kan få mørke barn, det vet jeg. Men, dette er ikke tilfellet her som jeg vet. Jeg har ikke noe i mot hudfarger, men ble litt satt ut hvis det er forståelig. 

Ts

Skrevet
Just now, NancyDrew said:

Det orden, i den setningen, under dette spørsmålet... Det ga bort trollet. Det og den andre tråden du ble inspirert fra, så klart. Kjipt, kjeder meg i kveld :( 

Hvilken annen tråd? At jeg skriver min kjære svigerdatter ble pompøst, men jeg er satt ut og vet ikke helt hva jeg skal tro. Det må være lov? Kan du linke til den andre tråden er du snill? 

Ts

Skrevet

Forstår godt at det kan virke litt merkelig.

Selv fant jeg faktisk ut i sommer at jeg har en formor noen generasjoner tilbake som var afrikansk. Var veldig merkelig når det kom opp fordi både jeg og min mor har alltid trodd vi var 100% urnorske og vi ser typisk nordiske ut. Men utrolig spennende på samme tid. Har lyst til å finne ut mer om den delen av slektstreet vårt, hun skal vist ha vært en veldig omsorgsfull og grepa dame. Tror fremdeles at det er snakk om for såpass mange generasjoner siden uten etterkommere med afrikanske trekk at jeg ikke ville fått en mørk baby med min norske samboer, men jeg er ingen biolog.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, heipådegsann said:

Forstår godt at det kan virke litt merkelig.

Selv fant jeg faktisk ut i sommer at jeg har en formor noen generasjoner tilbake som var afrikansk. Var veldig merkelig når det kom opp fordi både jeg og min mor har alltid trodd vi var 100% urnorske og vi ser typisk nordiske ut. Men utrolig spennende på samme tid. Har lyst til å finne ut mer om den delen av slektstreet vårt, hun skal vist ha vært en veldig omsorgsfull og grepa dame. Tror fremdeles at det er snakk om for såpass mange generasjoner siden uten etterkommere med afrikanske trekk at jeg ikke ville fått en mørk baby med min norske samboer, men jeg er ingen biolog.

Takk for svar. Jeg tenker også at det kan komme litt forhistorie frem nå som har vært skjult. Som farmor stusser jeg og rygger litt tilbake, uten at jeg har noe i mot babyen. Noen kaller meg et troll, men det sier ingenting om hvordan de selv ville reagert. En nyfødt er uansett ikke et barn jeg knytter meg til med en gang, da er det mor og barn-tilhørigheten som betyr mest. Jeg er heller ingen biolog. Men, har reagert. Først tenkte jeg at det var gulsott som nyfødte kan få, men nå har det gått noen uker og barnet er like frisk og sunn. Det er det mest viktige, men hvis svigerdatter har vært utro vet jeg ikke hvordan min sønn vil reagere. De har barn sammen fra før. Jeg tok det opp med han, men sa samtidig at det kan ha vært et sammentreff, vi har to mørke i familien. Han ville ikke prate om det, men merket at han var tankefull. 

Storebror har i alle fall fått en lille, som ser ut som en halvt afrikaner. Vet ikke om svigerdatter kommer fra den når barna blir eldre, eller tror dere det? 

Ts

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Afroamerikanere som er lyse kan få mørke barn, det vet jeg. Men, dette er ikke tilfellet her som jeg vet. Jeg har ikke noe i mot hudfarger, men ble litt satt ut hvis det er forståelig. 

Ts

Ja da,jeg skjønner du ikke har noe imot hudfarge,men se her da https://www.dagbladet.no/magasinet/svart-jente-hvite-foreldre/65874918

pluss denne her https://www.tv2.no/a/6654143/

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Tyrk40 said:

Ja da,jeg skjønner du ikke har noe imot hudfarge,men se her da https://www.dagbladet.no/magasinet/svart-jente-hvite-foreldre/65874918

pluss denne her https://www.tv2.no/a/6654143/

Takk for svar. Skal se på det i morgen. Det er ikke mitt problem, men det setter jo i gang noen tanker. Om det blir skilsmisse og hva som skjer fremover, om det er genetisk eller om det har vært utroskap. De har flere barn. Det kan ikke løses så enkelt som å knipse. Hva med de andre barna osv. Jeg vet ikke. Dette tullet får de finne ut av selv. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

En bestemor (burde ha en smule livserfaring og kunnskap), som spør om noe slikt på internett om egen familie(sært), på kg (uten nooen som helst kjennskap til den andre tråden)...yes, da..rapportert

Anonymkode: ffa7c...859

• Liker 1
Skrevet

Kanskje er din sønn steril og de har brukt sæddonor for å bli gravide? 

Tenkt over det noengang? 

Anonymkode: 49ee5...0c0

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg tenker også at det kan komme litt forhistorie frem nå som har vært skjult. Som farmor stusser jeg og rygger litt tilbake, uten at jeg har noe i mot babyen. Noen kaller meg et troll, men det sier ingenting om hvordan de selv ville reagert. En nyfødt er uansett ikke et barn jeg knytter meg til med en gang, da er det mor og barn-tilhørigheten som betyr mest. Jeg er heller ingen biolog. Men, har reagert. Først tenkte jeg at det var gulsott som nyfødte kan få, men nå har det gått noen uker og barnet er like frisk og sunn. Det er det mest viktige, men hvis svigerdatter har vært utro vet jeg ikke hvordan min sønn vil reagere. De har barn sammen fra før. Jeg tok det opp med han, men sa samtidig at det kan ha vært et sammentreff, vi har to mørke i familien. Han ville ikke prate om det, men merket at han var tankefull. 

Storebror har i alle fall fått en lille, som ser ut som en halvt afrikaner. Vet ikke om svigerdatter kommer fra den når barna blir eldre, eller tror dere det? 

Ts

Du "rygger litt tilbake"...? Sånn fysisk lener deg eller tar ett skritt bakover? Slutt med det. Det merkes bedre enn du tror og det er ekkelt. Jeg kan forstå at du tenker ditt og har spørsmål, men la det bli i hodet uten å gi uttrykk for det gjennom kroppsspråk. 

Anonymkode: 4ff11...43c

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje er din sønn steril og de har brukt sæddonor for å bli gravide? 

Tenkt over det noengang? 

Anonymkode: 49ee5...0c0

Da hadde det garantert ikke blitt brukt mørkhudet donor.

Anonymkode: a6fc5...201

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...