Gå til innhold

Steinerskolen Arendal eller mottakskole i nærområdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg laget en del tråder med ulike vendinger om skolevalg her i Arendal. Jeg lurer på om dere med gode erfaringer kan utdype deres erfaringer med denne skolen ? Vi bor få min med bil unna denne skolen , og med svært trygg skolevei. Skolen vi hører til er en mottaksskole ja, men dette trenger ikke bety noe negativt? Likevel er jeg redd for at barna mine skal bli "en av mange" på offentlig skole , jeg sliter med å veie for og imot.. 

Får han jobbet selvstendig på Steinerskolen, eller forestår alt i plenum? 

Vil man merke på barnet at det går en slik type skolegang ?

Ikke lett  ...

Anonymkode: ffd05...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke nok om Steinerskolen til å svare deg på det, men jeg kan ihvertfall si at datteren min gikk 7 år på skolen som fungerer som kommunens mottaksskole. Ikke en eneste negativ erfaring med det! 

Skrevet

Steinerskolen i Arendal er bra, kjenner 2 familier som har sine barn der og jeg hører mye bra fra dem. Selv bor vi på Nedenes og tilhører skolekretsen her, så kan ikke uttale meg om det. Vil dog advare mot den internasjonale skolen. De har meget store problemer med mobbing. Trist når man tenker på hvor høy skolepenger er der.

Anonymkode: 6ee68...47d

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke uttale meg om mottaksskole skulle det stå.

Anonymkode: 6ee68...47d

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg laget en del tråder med ulike vendinger om skolevalg her i Arendal. Jeg lurer på om dere med gode erfaringer kan utdype deres erfaringer med denne skolen ? Vi bor få min med bil unna denne skolen , og med svært trygg skolevei. Skolen vi hører til er en mottaksskole ja, men dette trenger ikke bety noe negativt? Likevel er jeg redd for at barna mine skal bli "en av mange" på offentlig skole , jeg sliter med å veie for og imot.. 

Ikke lett  ...

Vi har veldig gode erfaringer med steinerskolen i Arendal. Forstår ikke helt spørsmålet ditt om han får jobbet selvstendig? De går gjennom det de skal lære felles (selvfølgelig med de tilretteleggingene som trengs) men de jobber jo mye selvstendig iom at de lager sine egne bøker. De setter mye sitt eget preg på lærestoffet. 

Anonymkode: 78852...983

Skrevet

Det er masse selvstendig arbeid på Steinerskolen. Vurderer du Steinerskolen for ditt barn vil jeg anbefale deg å ta kontakt med skolen og spørre om det du lurer på. :) 

Skrevet

Men jeg tror det er begrenset hvor gode svar du får her angående en enkelt lokal skole. Men alle som skal begynne/vurderer å begynne på steinerskolen i Arendal får en samtale med skolen der de forteller om skolen. Bare å ringe/ sende mail 😊

Anonymkode: 78852...983

Skrevet

Tusen takk for gode svar.

Vi er i en vanskelig prosess rundt valgene her.

Skrevet
På 17.10.2018 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Ikke lett  ...

I mine øyne er en mottaksskole/mottaksklasse en skole/klasse til barn med utenlandsk opprinnelse som nettopp har ankommet Norge og ikke kan norsk.Et norsk barn vil neppe bli skrevet inn på en slik skole.Jeg er personlig imot slik skole/klasse da men det er mange som er/var fornøyd med opplegget.Forblir barna i den type skole/klasse vil de lære seg type kebabnorsk,dessverre.Har for øvrig ingenting imot innvandrere da jeg selv er en av dem.

Anonymkode: 10727...92a

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne er en mottaksskole/mottaksklasse en skole/klasse til barn med utenlandsk opprinnelse som nettopp har ankommet Norge og ikke kan norsk.Et norsk barn vil neppe bli skrevet inn på en slik skole.Jeg er personlig imot slik skole/klasse da men det er mange som er/var fornøyd med opplegget.Forblir barna i den type skole/klasse vil de lære seg type kebabnorsk,dessverre.Har for øvrig ingenting imot innvandrere da jeg selv er en av dem.

Anonymkode: 10727...92a

Så du tror virkelig at det KUN er innvandrere der? Våkn opp.. Det er ikke tilfelle, for de skal integreres. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...