Gå til innhold

Myk eller fast hodepute for stive skuldre og nakke?

Paddepia

Anbefalte innlegg

Trenger tips for stive skuldre og nakke som fører til store anspenninger og hodepine :(

Lurer på om puta mi kanskje kan være en medvirkende faktor? 

Vurderer å spandere på meg jevnlig massasje men vet ikke om det kan hjelpe langsiktig eller bare der og da? Tar gjerne i mot tips om andre behandlinger som hjelper om noen her har erfaring med det!

Endret av Paddepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg har puta stor betydning. Jeg bruker dyr dunpute. Må ikke være for høy/tykk og det er lettere å tilpasse med dun.  Passer på å kjøpe når det er 50%. Blir fort en tusenlapp med rabatt.

Anonymkode: bff42...1a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg har puta stor betydning. Jeg bruker dyr dunpute. Må ikke være for høy/tykk og det er lettere å tilpasse med dun.  Passer på å kjøpe når det er 50%. Blir fort en tusenlapp med rabatt.

Anonymkode: bff42...1a3

Har dyr dunpute.. Luftig og myk, så hodet ligger ikke så høyt som puta er men synker nedi. Skulle kanskje testet en fastere en men synd å kjøpe puter til 1000,- som kanskje ikke er noe bedre. 

Våknet med hodepine og stiv nakke og vonde skuldre i dag igjen. Går ikke en dag uten paracet 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tempur hodepute.

Anonymkode: 08d03...a2e

Har du tips til hvilken størrelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk Wellpur fra Jysk er bedre enn Tempur. Sliter mye med stiv nakke og hodepine og Tempur gjør det faktisk bare verre for meg, Wellpur gir god støtte men er mykere.

Anonymkode: 568f0...1c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hodepute fra Jysk som jeg har brukt i mange år. Nå har jeg byttet den ut i en pute de hadde på Kid, men jeg vet ikke hva den heter. Det er samme type som Wellpur/Tempur. I tillegg har den avkjølende effekt, så når jeg legger hodet på puta så kjenner jeg faktisk at den er kald. Deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Tempur hodepute.

Anonymkode: 08d03...a2e

Det er nei for min del. Jeg foretrekker en myk dunpute jeg kan krølle sammen under hodet og nakken. Jeg er så sær på det med puter at jeg til og med tar egen pute med på ferier, godt pakket ned i kofferten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Paddepia said:

Trenger tips for stive skuldre og nakke som fører til store anspenninger og hodepine :(

Vurderer å spandere på meg jevnlig massasje men vet ikke om det kan hjelpe langsiktig eller bare der og da? Tar gjerne i mot tips om andre behandlinger som hjelper om noen her har erfaring med det!

Har som sagt en myk dunpute og et massasjeapparat jeg kjøpte på Enklere liv. Har ikke tatt den i bruk, men har prøvd når jeg har vært på besøk hos andre som har den samme. 

https://www.enklereliv.no/catalog/product/view/id/300/s/youcare-tradlos-nakkemasserer/category/24/

Grunnen til at jeg drar med meg egen pute når jeg er på besøk eller på ferie, ja, vet det høres sært ut, men det er at jeg sliter med søvn når jeg må sove på en hard pute selv om puta er av dun og sikkert har kostet mye. Husker ikke om jeg kjøpte puten(e) på Kid eller Princess. De har tilbud flere ganger i året. Har to puter, liker den mykeste og tynneste, men hender jeg bytter. Tar for øvrig bare med en pute i kofferten. Lol, høres nok ut som en skikkelig bortskjemt diva, men føler meg ikke som en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg i perioder , og fikk beskjed at kiropraktor at jeg må iallefall bruke en lav pute. 

Anonymkode: cb8c5...d16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Paddepia skrev:

Hva din kropp liker best må du prøve deg frem til. 

Uten tempurmadrass og pute hadde ikke jeg fungert.

Anonymkode: d114f...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Atea skrev:

Har som sagt en myk dunpute og et massasjeapparat jeg kjøpte på Enklere liv. Har ikke tatt den i bruk, men har prøvd når jeg har vært på besøk hos andre som har den samme. 

https://www.enklereliv.no/catalog/product/view/id/300/s/youcare-tradlos-nakkemasserer/category/24/

Grunnen til at jeg drar med meg egen pute når jeg er på besøk eller på ferie, ja, vet det høres sært ut, men det er at jeg sliter med søvn når jeg må sove på en hard pute selv om puta er av dun og sikkert har kostet mye. Husker ikke om jeg kjøpte puten(e) på Kid eller Princess. De har tilbud flere ganger i året. Har to puter, liker den mykeste og tynneste, men hender jeg bytter. Tar for øvrig bare med en pute i kofferten. Lol, høres nok ut som en skikkelig bortskjemt diva, men føler meg ikke som en.

Takk for linken, går den på senene bakpå ryggen ut til skuldrene og eller mest nakkeområdet? :) Syns forresten ikke det er diva å ta med egen pute på tur - smart! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sala Q skrev:

Jeg har også hodepute fra Jysk som jeg har brukt i mange år. Nå har jeg byttet den ut i en pute de hadde på Kid, men jeg vet ikke hva den heter. Det er samme type som Wellpur/Tempur. I tillegg har den avkjølende effekt, så når jeg legger hodet på puta så kjenner jeg faktisk at den er kald. Deilig. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk Wellpur fra Jysk er bedre enn Tempur. Sliter mye med stiv nakke og hodepine og Tempur gjør det faktisk bare verre for meg, Wellpur gir god støtte men er mykere.

Anonymkode: 568f0...1c3

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem som deg i perioder , og fikk beskjed at kiropraktor at jeg må iallefall bruke en lav pute. 

Anonymkode: cb8c5...d16

Høres ut som ny pute kan lette problemet mitt som jeg kunne ane meg :) Får ta en tur på Jysk og Princess! 

Endret av Paddepia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Paddepia said:

Takk for linken, går den på senene bakpå ryggen ut til skuldrene og eller mest nakkeområdet? :) Syns forresten ikke det er diva å ta med egen pute på tur - smart! 😀

Den masserer nakken og ut i skuldrene, det kan man regulere siden det er handtak. Kan også brukes på rygg, mage, lår og under føttene, praktisk talt overalt. Den må lades ofte, det er et minus men det er en fordel at man kan flytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...