AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg har to mailadresser hvorav den ene aldri oppgis på ting som konkurranser etc. Det siste året har jeg fått mange mailer fra firmaer som ønsker å gi meg «lån» -.- og det har vært helt greit på den alternative emailen som jeg kun sjekker et par ganger i måneden. Men av en eller annen grunn har jeg begynt å få disse mailene på hovedadressem min?! Har jo ikke oppgirt den noe sted, så hvordan det er mulig vet jeg ikke? Er det noe måte å stoppe dette på? Får 2-3 mailer daglig og begynner å bli litt irritert Anonymkode: a3e19...f8c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Mailadresser finnes i adresselister. Anonymkode: 6778d...aa6
Rullestolbruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 Får noen av dem jeg også. Men legger dem inn på søppelpost. De vil da slette seg selv etter hvert. Tror ikke det er så vanskelig for firmaer å søke opp emailer. De kan legge inn visse ord i søkemotorer og vips.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mailadresser finnes i adresselister. Anonymkode: 6778d...aa6 Jeg vet det, med hovedadresse mente jeg hovedepostadresse TS Anonymkode: a3e19...f8c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 14 minutter siden, Rullestolbruker skrev: Får noen av dem jeg også. Men legger dem inn på søppelpost. De vil da slette seg selv etter hvert. Tror ikke det er så vanskelig for firmaer å søke opp emailer. De kan legge inn visse ord i søkemotorer og vips. Takk! Flere løsninger? TS Anonymkode: a3e19...f8c
Illuminatum Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Flere løsninger? TS Anonymkode: a3e19...f8c Holde deg unna gmail, Hotmail, Yahoo etc. Finnes et godt alternativ i protonmail.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har to mailadresser hvorav den ene aldri oppgis på ting som konkurranser etc. Det siste året har jeg fått mange mailer fra firmaer som ønsker å gi meg «lån» -.- og det har vært helt greit på den alternative emailen som jeg kun sjekker et par ganger i måneden. Men av en eller annen grunn har jeg begynt å få disse mailene på hovedadressem min?! Har jo ikke oppgirt den noe sted, så hvordan det er mulig vet jeg ikke? Er det noe måte å stoppe dette på? Får 2-3 mailer daglig og begynner å bli litt irritert Anonymkode: a3e19...f8c Hvis noen som har din mailadresse hackes eller lignende, kan du få spam. 1 minutt siden, Illuminatum said: Holde deg unna gmail, Hotmail, Yahoo etc. Finnes et godt alternativ i protonmail. Jeg har hatt samme hotmail adresse siden 1998...jeg får null reklame. Anonymkode: e3eee...04d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg tror de prøver alle kombinasjoner av <fornavn> <etternavn> @ gmail.com ol., så hvis du har en slik epostadresse finner de den selv om ikke du har oppgitt den noe sted. Anonymkode: 4bf2d...031
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #9 Skrevet 17. oktober 2018 Du har ikke søkt lån eller brukt lånekalkulatorer på nett i det siste? Etter at jeg ordnet finansieringsbevis og boliglån har jeg omtrent blitt bombardert med tilbud om lån fra ymse spamadresser... Heldigvis havner det meste rett i søppelmailen. Anonymkode: f7636...27d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #10 Skrevet 17. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Du har ikke søkt lån eller brukt lånekalkulatorer på nett i det siste? Etter at jeg ordnet finansieringsbevis og boliglån har jeg omtrent blitt bombardert med tilbud om lån fra ymse spamadresser... Heldigvis havner det meste rett i søppelmailen. Anonymkode: f7636...27d Brukte du en av tjenestene som henter tilbud fra mange banker? Anonymkode: 4bf2d...031
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #11 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg er veldig plaget med det. Melder alle inn som phishingsvindel m, men det konmer igjen.. Anonymkode: b2caa...017
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er veldig plaget med det. Melder alle inn som phishingsvindel m, men det konmer igjen.. Anonymkode: b2caa...017 Det er veldig vanskelig å gjøre noe med, og de eneste det er noen vits i å rapportere det til utover å merke det som spam i f.eks. Gmail er nettsteder som dette: https://www.spamcop.net/ Anonymkode: 4bf2d...031
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg har også fått en god del sånn søppel, i løpet av de siste par ukene. Jeg har ikke noen lån, eller sjekket "låne-kalkulator" eller noe... Anonymkode: b423e...e77 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #14 Skrevet 20. oktober 2018 På 17.10.2018 den 23.53, AnonymBruker skrev: Brukte du en av tjenestene som henter tilbud fra mange banker? Anonymkode: 4bf2d...031 Nei. Jeg sjekket rundt selv og sendte etterhvert søknad om finansieringsbevis i banken min. Anonymkode: f7636...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå