AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Hvor mye trenger jeg til 4 voksne? Og hvor er det best å kjøpe? Anonymkode: 6cb7d...0fd
draug 75 Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg antar du skal koke av typen rød "Kristiansundbacalao) med poteter, løk tomatpure, etc. Du trenger to 400 g pakninger, av den typen som skal vannes ut før bruk. (Ikke kjøp ferdig utvannet, det er bare dyrt vann). Du trenger ikke å kjøpe "loins," kan godt klare deg med andre stykker - det blir billigere. (Loiner er til for baking, damping osv). 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, draug 75 skrev: Jeg antar du skal koke av typen rød "Kristiansundbacalao) med poteter, løk tomatpure, etc. Du trenger to 400 g pakninger, av den typen som skal vannes ut før bruk. (Ikke kjøp ferdig utvannet, det er bare dyrt vann). Du trenger ikke å kjøpe "loins," kan godt klare deg med andre stykker - det blir billigere. (Loiner er til for baking, damping osv). Det blir 200 g tørr klippfisk pr. person, og ganske mye mer når den er ferdig utvannet. Blir ikke det litt mye? Ikke at det er noe problem å spise rester dagen etter, altså, jeg har bare inntrykk av at 200 g pr. person er mer enn de fleste beregner når de serverer fersk fisk. Anonymkode: 5bb91...870
Gjest Overrasket Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 Dybvik. Ingen over, ingen ved siden. Alt annet er spiselig. Dybvik er balsam for sjelen.
frekvens Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 Fikk smake ferdig utvannet dybvik. Eneste som var å få tak i her. Kjipeste klippfisken jeg har smakt. Mer som lettsaltet torsk
draug 75 Skrevet 28. oktober 2018 #6 Skrevet 28. oktober 2018 På 17.10.2018 den 19.15, AnonymBruker skrev: Det blir 200 g tørr klippfisk pr. person, og ganske mye mer når den er ferdig utvannet. Blir ikke det litt mye? Ikke at det er noe problem å spise rester dagen etter, altså, jeg har bare inntrykk av at 200 g pr. person er mer enn de fleste beregner når de serverer fersk fisk. Anonymkode: 5bb91...870 En pakke blir for lite. Ingen ting er så pinlig som å be på middag og så blir det for lite mat.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #7 Skrevet 28. oktober 2018 7 timer siden, draug 75 skrev: En pakke blir for lite. Ingen ting er så pinlig som å be på middag og så blir det for lite mat. Jeg er for så vidt enig i begge påstandene dine her. Men dette er et ganske vanlig problem når man lager mat, enten det gjelder klippfisk eller poteter: En pakke er for lite, to pakker er for mye. Måten å løse problemet på er gjerne å bruke det man trenger og ta vare på resten til en annen gang. (Klippfisk holder jo i evigheter, også når pakka er åpnet.) Anonymkode: 5bb91...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå