Gjest Au au au Skrevet 21. mars 2005 #1 Skrevet 21. mars 2005 Vet ikke helt hvordan det skrives da men... Noen ganger når jeg f.eks har vært litt dårlig i magen og gått litt ofte på do, så får jeg en hermorride. Tror iallefall det er det det er. En uposning i "hullet". Er det noe man kan gjøre for å unngå og få dette? Og om man først har fått det, er det noen måte man kan få den til å forsvinne fortere?
Gjest Florence Nightingale Skrevet 21. mars 2005 #2 Skrevet 21. mars 2005 Trening og å unngå å sitte mye på rumpa forebygger hemorroider. Ellers er det viktig å vaske seg skikkelig etter dobesøk (men dog ikke så mye at man ødelegger den naturlige bakteriefloraen). Apoteket har en reseptfri salve som heter Scheriproct som skal hjelpe mot hemorroider.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #3 Skrevet 21. mars 2005 Nå har eg hørt det og, Både trener og tørker meg godt etter do besøk,men har litt hemorider for det. Kom da jeg var gravid ,og er plaget meg treg/hard avføring.
Ottine Skrevet 22. mars 2005 #4 Skrevet 22. mars 2005 Du kan også prøve Alcos Anal - som er stikkpiller. Gode å bruke om hemorroiden er på utmarsj... Irriterende og vonde greier! :-(
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #5 Skrevet 22. mars 2005 jeg lurer også på om jeg kan ha fått det... Prøvde å ha analsex for første gang for noen uker siden... Det varte ikke så lenge og var ikke så veldig dypt, men etter dette så har alt føltes så ømt og rart der... Jeg vet ikke om det kalles utposninger, men veldig ømt og hovent. Vondt å gå på do. Det kan kanskje ikke skade å prøve en hemorroidesalve, det har jo tross alt vart i noen uker nå...?
Tekumseeh Skrevet 22. mars 2005 #6 Skrevet 22. mars 2005 Ligger hemmoridene helt ytterst, lindrer det hvis man hele tiden holder den fuktig. Jeg har hatt problemer med dette innimellom, og jeg bruker sinksalve (sånn for såre baby-rumper), og det gjør ikke på langt nær så vondt når man er smurt med det. I tillegg går det fortere over. Det er INNMARI vondt, både å gå på do og sitte. Ved spesielle tilfeller klemmes/opereres den ut av lege. Stikkpiller og salver fås reseptfritt på apotek.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #7 Skrevet 22. mars 2005 Nå har eg hørt det og, Både trener og tørker meg godt etter do besøk,men har litt hemorider for det. Kom da jeg var gravid ,og er plaget meg treg/hard avføring. Ja, nå har du hørt det også Kosthold og graviditet kan som du nevner også spille inn.
Gjest Florence Nightingale Skrevet 22. mars 2005 #8 Skrevet 22. mars 2005 Ja, nå har du hørt det også Kosthold og graviditet kan som du nevner også spille inn. Det var meg, forresten... :oops:
PREDATOR Skrevet 22. mars 2005 #9 Skrevet 22. mars 2005 har hatt 3store hemorider siden 8 jan... 2 av de måtte skjæres vekk, og 1 brukte jeg en salve jeg kjøpte på apoteket (scheriprokt), gikk vekk etter en ukes tid(den jeg brukte salve på-) håper inderlig jeg slipper flere nå, de er veldig vonde de der....
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #10 Skrevet 23. mars 2005 Jeg har også sånne greier. Plages ca en eller to ganger i året. Selve posen forsvinner aldri, men det blir vondt først når den fylles med blod. Jeg trykker aldri hardt når jeg går på do, trykking kan gjøre at den fylles. Jeg bruker Scheriproct salve eller - stikkpiller. Har vurdert operasjon, men siden jeg er så sjelden plaget, har jeg droppet det. Det er en litt utsatt plass å operere, lett for å få infeksjoner bl.a.
Hoppetaujenta Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 (endret) --- Endret 10. november 2015 av Hoppetaujenta
Gjest Lovely Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321101 Her finner du endel svar vil jeg tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå