AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg kjøpte en ekstern DVD-spiller som kan kobles til PC. Det fulgte med en instalasjonsDVD som jeg fulgte, men den var ikke så enkel så jeg fikk beskjed om at installasjonen mislyktes. Spilleren kommer opp som alternativ, men når jeg prøver å spille av en DVD så får jeg bare grønn skjerm og ingenting skjer. Prøvde å koble den til en annen PC uten installasjon, da jeg prøvde å spille av en DVD ble de tre første sekundene av DVD'n spilt av og der stoppet det. Noen som har en anelse om hvordan jeg kan få spilt av DVD på PC med denne DVD-spilleren? Anonymkode: e5607...dc9
Gjest padawan Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Prøvd å laste ned driver / installasjonsprogram fra produsentens hjemmeside. Det høres litt sært ut du skal trenge det egentlig. Hvilkent avspillingsprogram har du testet med?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 6 minutter siden, padawan skrev: Prøvd å laste ned driver / installasjonsprogram fra produsentens hjemmeside. Det høres litt sært ut du skal trenge det egentlig. Hvilkent avspillingsprogram har du testet med? Ja, det er merkelig. Har snakket med andre som bare har koblet den til og det fungerer med èn gang. Windows mediaplayer kom ikke opp som noe alternativ, så jeg prøvde å spille den av i VLC. Må legge til at jeg ikke er så veldig datakyndig, men trodde dette skulle være like enkelt som å koble til en ekstern harddisk. Anonymkode: e5607...dc9
Minya Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er merkelig. Har snakket med andre som bare har koblet den til og det fungerer med èn gang. Windows mediaplayer kom ikke opp som noe alternativ, så jeg prøvde å spille den av i VLC. Må legge til at jeg ikke er så veldig datakyndig, men trodde dette skulle være like enkelt som å koble til en ekstern harddisk. Anonymkode: e5607...dc9 Det kan hende du må laste ned en ekstra codec for at VLC skal klare å kjenne igjen DVD'en. Er spilleren integrert pleier det å gå likevel, men jeg aner ikke hvordan det er med sånne eksterne.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg tipper at VLC ikke kan spille av originale krypterte DVDer, og jeg tror ikke Windows Media Player heller kan det. I så fall må du enten laste ned et program som dekrypterer den eller se om du har fått med et program for å spille av DVDer. Anonymkode: 18f4e...15e
Gjest padawan Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Må legge til at jeg ikke er så veldig datakyndig, men trodde dette skulle være like enkelt som å koble til en ekstern harddisk. Anonymkode: e5607...dc9 Det er i utgangspunktet like enkelt. Se under om mulig sperre på platen. Har du prøvd å koble den til andre datamaskiner og sett om du får installert den der? Går det å bruke andre fysiske plater på den? 1 time siden, Minya skrev: Det kan hende du må laste ned en ekstra codec for at VLC skal klare å kjenne igjen DVD'en. Er spilleren integrert pleier det å gå likevel, men jeg aner ikke hvordan det er med sånne eksterne. Codec avgjør i hvolken gad maskinen eller programvare klarer å spille av et gitt filformat og går i og for seg ikke på om driveren til dvd-spilleren er installert skikkelig. VLC er kjent for å spille av hva som helst av videofiler (ha så å si alle codecer ut av boksen) men det kan hende det er noen form for region- eller kopisperre som gjør at det ikke går å spille den av på en datamaskin
Minya Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 27 minutter siden, padawan said: VLC er kjent for å spille av hva som helst av videofiler (ha så å si alle codecer ut av boksen) men det kan hende det er noen form for region- eller kopisperre som gjør at det ikke går å spille den av på en datamaskin Det var derfor jeg foreslo at det kunne hende det måtte lastes ned en codec. VLC *pleier* å klare å kjøre DVD'er rett fra standard innstall, men på enkelte pc'er må du likevel laste ned den ekstra codec'en for å få til å lese DVD'er. Jeg ser jeg skrev det opprinnelige innlegget noe utydelig; Jeg mente at det pleier å funke med VLC vanligvis. Og så la jeg til at jeg ikke vet hvordan en ekstern DVD-spiller skal funke (install og sånt). Jeg ser jeg kunne gjort det mye mer tydelig, beklager, fibrohjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå