Gå til innhold

kremer for kvise/hudorm!!

Fremhevede innlegg

Gjest Kvisetryne
Skrevet

Er det noen som har gode tips til kremer el. lignende man kan bruke på kviser og hudormer. Hudormene er vel de som plager meg mest da...

Jeg har de over hele kroppen... :roll: Og har man først begynt å klemme, ja da greier man ikke å stoppe. :-x

Jeg klemmer ut hudormer, men jeg klemme så hadrdt at det blir røde merker etterpå, sånne merker som man også får etter brannsår.. :roll:

Ansiktet, ryggen og puppene er det jeg plages mest med, har også noen i underlivet.. :evil:

Alle tips taes imot med takknemmelighet!

Jeg har også noe på føttene, vet ikke riktig om det er det samme, men jeg har fått skikkelig ru hud etter jeg fødte for 2 år siden. Det er liksom sånne bittesmå kviselignende knopper som står ut. Man ser det spesielt når jeg får frysninger/gåsehud.

Håper noen her har noen tips til meg, nevn gjerne merke på krem, hvor den er kjøpt og hva den koster. Evt din erfaring med den og hvor lang tid det tok før du merket det fungerte.

Dette er ikke noe fjortiss-dilemma, jeg er 24 år og har en gutt på 2 år, har igrunn alltid plagdes med kviser, men etter fødselen har det blitt mindre av kviser og MYE MER av hudormer...

HJELP noen!!! :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Florence Nightingale
Skrevet

Huden min ble mye bedre etter at jeg sluttet å vaske med såpe og vann og heller renser forsiktig med en klut med fuktighetskrem på. Da bruker jeg en billig, tyntflytende krem fra dagligvarebutikken. Tror det er noe med at vannet virker uttørrende og tar bort en god del av det naturlige fettlaget på huden, mens fuktighetskremen ihvertfall erstatter noe av fuktigheten. Så smører jeg med en bedre hudkrem på kveldene.

Skrevet

Søsteren min har hatt det omtrent som deg, hun begynte på p-piller og det hjalp henne veldig. Å gå til lege/hudlege for å få hjelp mot kviser og hudormer er en grei sak.

Ellers kan du prøve fruktsyrelotions, som MD Formulation facial lotion. Jeg fikk tips om det av hudpleieren jeg pleier å gå til. Det har hjulpet meg endel (jeg får aldri feilfri hud, men det demper godt). Og jeg smører med en krem for tørr hud eller uren hud, alt etter hvor tørr huden min er. Du får kjøpt MD hos hudpleier eller på nettet.

Av rens og sminke finnes det også produkter som er tilpasset uren hud. Kroppspeeling og en god fuktighetskrem kan være en idé for bena dine. For produkter: Det er bare å søke i trådene på Velvære, klær og kosmetikk, der finner du mange gode tips :)

Skrevet

Man får ofte uren hud og kviser dersom man huden ikke får nok fuktighet. Mange tror ofte at man skal unngå kremer med olje (fete kremer) dersom man har tendens til uren hud (har trodd det selv i mange år).- Men det er egentlig stikk motsatt. For dersom huden ikke får nok fuktighet gjennom det vi smører oss med, vil den sannsyneligvis starte å produsere fettet selv.. det tetter porene og det blir kviser/hudormer/uren hud.

Jeg hadde derfor gått for å prøve et mildt renseskum el. lign og brukt det morgen og kveld. Prøv også med en litt fet krem... hvis du syntes du blir blank i ansiktet av den, så bruk i hvert fall en fet nattkrem, og velg heller en lettere dagkrem. Om du har kviser du vil bli kvitt kan jeg anbefale deg "Spot away" fra Lumene.... Fine greier!

Jeg har lenge vært plaget av litt uren hud selv, men mye har skjedd etter at jeg fikk nettopp disse tipsene.... ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har lest i det siste på klikk.no sitt forum at noen anbefalte Genlte Facial Buff mot hudorm. Du får kjøpt det på biogime.no

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...