AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Hei! Nå løper tiden fra og jeg må bestemme meg... og da får kvinneguiden bli siste rådgiver. Valget jeg har er grundig overtenkt som alltid, og jeg blir så forvirret til slutt at jeg ikke vet mine arme råd. Jeg er 25 år og har gjort litt av hvert etter vgs. Har kun 1 årsstudium og har kjent lenge på et lite press(og ønske) om å studere og fullføre et løp. Likevel er jeg redd for å hoppe inn i det ukjente og forplikte meg over flere år. Og nettopp derfor lot jeg være å takke ja til studieplassen jeg fikk dette året. Det jeg derimot fikk et par uker etter å ha takket nei til stuideplass var et tilbud om å søke på butikklederstilling i butikken jeg har jobbet i. Jeg var så i tvil og svarte nei etter en uke.(Jeg hadde jo nettopp flyttet to timer ut fra Oslo til hjembyen min). Likevel har jeg ikke klart å slutte å tenke på det, og det viser seg at stillingen enda ikke er besatt... skal jeg kontakte de og si at jeg er interessert likevel ? En del av meg har veldig lyst, men en annen tenker på om det er dette jeg vil gjøre en stund fremover hvis jeg får den. Jeg vil jo egentlig studere så fort som mulig, og jeg syns ikke jeg burde gå inn i en slik jobb og bruke det som et mellomstopp før studier. .. Jeg har liksom hengt meg veldig opp i at jeg må studere fortest mulig. Det andre jeg tenker på er selvfølgelig om jeg vil trives og i det hele tatt takle jobben(og relasjon til arbeidsgiver som tidvis har vær ganske klein fra min side) på en god måte. Selvfølgelig ikke sikkert at jeg får den om jeg tar kontakt men vil vite om jeg vil ha den dersom jeg skal ta kontakt. what to do ?? Anonymkode: c0b38...5f4
Gjest Kokuyo Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Du er så ubesluttsom at du heller velger å ikke gjøre noe fornuftig med livet ditt, du takker nei til både studier og jobb? Da ville jeg tatt meg i nakken. Studier kan du ikke begynne med før neste høst, så da hadde jeg søkt og tatt denne jobben.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 12 minutter siden, Kokuyo skrev: Du er så ubesluttsom at du heller velger å ikke gjøre noe fornuftig med livet ditt, du takker nei til både studier og jobb? Da ville jeg tatt meg i nakken. Studier kan du ikke begynne med før neste høst, så da hadde jeg søkt og tatt denne jobben. Noe sånt, ja. Du har et poeng. Anonymkode: c0b38...5f4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 Søk jobben. Du kan alltids velge å studere senere. Det høres deilig ut å ha det så behagelig at man ikke trenger å gjøre en innsats. Hvordan får du betalt husleie og mat? Anonymkode: 43f19...a99 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk jobben. Du kan alltids velge å studere senere. Det høres deilig ut å ha det så behagelig at man ikke trenger å gjøre en innsats. Hvordan får du betalt husleie og mat? Anonymkode: 43f19...a99 Lukshusproblemer, ja. Akkurat nå er jeg vikar i helsetjenesten. Bor midlertidig gratis i huset til min mor som ikke bor der da hun jobber langt unna. Anonymkode: c0b38...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg ville tatt jobben og begynne å studere senere. Det er gir deg mer kompetanse og kan være bra å ha på CV senere. Anonymkode: bb6d1...cf7 2
Gjest tranedatter Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 Ta jobben! Jobberfarenhet er alltid bra å ha, også infor studier. Studietiden venter, så den er ingen hast med, men koster penger om du velger noe du egentlig ikke vill.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 Da har jeg i det minste tatt kontakt med arbeidsgiver, så får vi se. Glad jeg gjorde det i hvert fall Takk for oppmuntring Anonymkode: c0b38...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå