Drakan Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Dusjet akkurat for å komme i gang med dagen skikkelig. Etter dusjen ser jeg noe svart på armen hvor jeg akkurat tørket meg. Er en edderkopp fot 😮 Sjokkert gransker jeg håndduken, men finner ikke spor av edderkoppen. Hoper en runde til i dusjen og gransker håret, men ingen lik. Kanskje jeg skylte den bort uten å se den? O_O Den må ha klatret på håndduken når jeg la den fra meg 😮 Fikk litt sjokk. Andre som har opplevd lignende? Og hvordan ville du reagert i min situasjon? 😮
boblevann Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Hva så? Jeg dreper alle edderkopper jeg kommer over, helt med vilje Og hvordan vet du at det var en edderkopp fot, og ikke bare et rusk av ett eller annet slag?
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, boblevann skrev: Hva så? Jeg dreper alle edderkopper jeg kommer over, helt med vilje Og hvordan vet du at det var en edderkopp fot, og ikke bare et rusk av ett eller annet slag? Den hadde hår og så ut som en klassisk edderkopp fot. Spylte det ned i das, var ekkelt 😮
boblevann Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Den hadde hår og så ut som en klassisk edderkopp fot. Spylte det ned i das, var ekkelt 😮 Æsj, tror jeg hadde fått litt hetta... Takler veldig dårlig når edderkopper jeg vet er der, forsvinner 😮 1
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, boblevann skrev: Æsj, tror jeg hadde fått litt hetta... Takler veldig dårlig når edderkopper jeg vet er der, forsvinner 😮 Jeg pleier å få svermer av edderkopper inn nå om høsten, så er nok langt flere i kåken min en denne jeg drepte. Pleier å kaste dem ut, liker ikke å drepe dem 😕
boblevann Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 3 minutter siden, Drakan skrev: Jeg pleier å få svermer av edderkopper inn nå om høsten, så er nok langt flere i kåken min en denne jeg drepte. Pleier å kaste dem ut, liker ikke å drepe dem 😕 Huff, jeg misunner deg litt altså. Jeg får ikke fred i sjela før de er døde, og liket spylt ned i do
Ariana807 Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg hadde hylt og skreket! Vurdert å brenne håndkleet, og tatt enda en dysj på det varmeste den kommer for å brenne av meg huden! 😵😵😵😵 2
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, boblevann skrev: Huff, jeg misunner deg litt altså. Jeg får ikke fred i sjela før de er døde, og liket spylt ned i do Liker edderkopper, de er nyttedyr og dreper farligere insekter. Men skjønner det. Om jeg ser en edderkopp på rommet mitt må den fanges før jeg sover, takler ikke tanken på at den kryper over meg i søvne >_<
boblevann Skrevet 17. oktober 2018 #9 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Liker edderkopper, de er nyttedyr og dreper farligere insekter. Men skjønner det. Om jeg ser en edderkopp på rommet mitt må den fanges før jeg sover, takler ikke tanken på at den kryper over meg i søvne >_< Klarer ikke se at de er nyttedyr, tenker bare DEN MÅ DØ NÅ. 😛Men, vi er forskjellige! 1
Stueloff Skrevet 17. oktober 2018 #10 Skrevet 17. oktober 2018 8 minutter siden, Drakan said: Jeg pleier å få svermer av edderkopper inn nå om høsten, så er nok langt flere i kåken min en denne jeg drepte. Pleier å kaste dem ut, liker ikke å drepe dem 😕 Jeg brukte også å slippe ut edderkoppene før, men så fikk jeg vite at husedderkoppen rett og slett ikke klarer seg ute og dør nesten med en gang den kommer utenfor husets fire vegger Nå lar jeg dem være. Det har kurert skrekken min for dem også 1
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #11 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, boblevann skrev: Klarer ikke se at de er nyttedyr, tenker bare DEN MÅ DØ NÅ. 😛Men, vi er forskjellige! Ja det er vi Jeg pleier å hjelpe insekter, snegler (med hus) og andre dyr i blant. (redder snegler fra veien så ikke barn eller biler skal drepe de) Synes de er utrolig søte, og de lever jo de også. Har ingen problemer å drepe knott eller mygg 1
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, Stueloff skrev: Jeg brukte også å slippe ut edderkoppene før, men så fikk jeg vite at husedderkoppen rett og slett ikke klarer seg ute og dør nesten med en gang den kommer utenfor husets fire vegger Nå lar jeg dem være. Det har kurert skrekken min for dem også De klarer seg fint ^_^ Og om du gjør som meg... slipp de fri på et kjøpesenter do 😄 Gjør det alltid om vinteren om jeg fanger edderkopper om vinteren... omplassering kaller jeg det
Hanne67 Skrevet 17. oktober 2018 #13 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Jeg slipper dem ut om sommeren, eller så lar jeg de være. Lærte at det betyr ulykke å drepe edderkopper, og så spiser de diverse insekter, så kjekt å ha. Endret 17. oktober 2018 av Hanne67 1
boblevann Skrevet 17. oktober 2018 #14 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Ja det er vi Jeg pleier å hjelpe insekter, snegler (med hus) og andre dyr i blant. (redder snegler fra veien så ikke barn eller biler skal drepe de) Synes de er utrolig søte, og de lever jo de også. Har ingen problemer å drepe knott eller mygg Jeg har som hovedregel at jeg dreper alt med mer enn 4 bein + brunsnegler 😅
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #15 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, boblevann skrev: Jeg har som hovedregel at jeg dreper alt med mer enn 4 bein + brunsnegler 😅 Brunsneglen er en invaderende art, så ja de kan dø. De skader jo økosystemet for de naturlige sneglene. 😕 Er fantastisk å se store fine snegler med gigantiske hus.
boblevann Skrevet 17. oktober 2018 #16 Skrevet 17. oktober 2018 5 minutter siden, Drakan skrev: Brunsneglen er en invaderende art, så ja de kan dø. De skader jo økosystemet for de naturlige sneglene. 😕 Er fantastisk å se store fine snegler med gigantiske hus. Det er jeg faktisk enig i! Snegler med hus er ganske elegante 😊😊 1
Stueloff Skrevet 17. oktober 2018 #17 Skrevet 17. oktober 2018 9 minutter siden, Drakan said: De klarer seg fint ^_^ Og om du gjør som meg... slipp de fri på et kjøpesenter do 😄 Gjør det alltid om vinteren om jeg fanger edderkopper om vinteren... omplassering kaller jeg det De klarer seg dessverre ikke fint ute om sommeren heller, med mindre det er en uteedderkopp som har forvillet seg inn. Da ville jeg heller flyttet dem inn på en bod eller et rom hvor de ikke ville plaget meg. Men nå er jeg såpass kurert at de omså kan være i senga når jeg skal sove uten at det bryr meg nevneverdig.
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #18 Skrevet 17. oktober 2018 2 minutter siden, Stueloff skrev: De klarer seg dessverre ikke fint ute om sommeren heller, med mindre det er en uteedderkopp som har forvillet seg inn. Da ville jeg heller flyttet dem inn på en bod eller et rom hvor de ikke ville plaget meg. Men nå er jeg såpass kurert at de omså kan være i senga når jeg skal sove uten at det bryr meg nevneverdig. De er vanligvis ute, så de dør ikke av å bli kastet ut. ^_^ Det er om høsten de trekker innover og jakter på damer https://www.nhm.uio.no/fakta/zoologi/andre-dyr/edderkopp/husedderkopp/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå