Gå til innhold

Tisset på meg i søvne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp tatt prøver for blant annet diabetes og vitamin/mineralmangel, men ingenting å si på disse.

I natt tisset jeg meg ut i sengen. Det skjedde en gang for noen måneder siden (og har hatt noen episoder her og der). Jeg forsøker å ikke drikke for mye før jeg legger meg, men jeg drømmer ofte at jeg er på do og tisser, noe som da har utløst vannlatningsrefleksen.

Har selvfølgelig tatt av alt av sengetøy, men overmadrassen er også våt. Har strødd potetmel på, men hva kan jeg gjøre med overmadrassen? Det må jo være tørt til jeg skal legge meg igjen...

Anonymkode: bbfe2...c5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsug potetmelet og bruk hårføner. Jysk har laken som er egnet for slike problemer.

Anonymkode: 6335d...d45

Skrevet

Jeg hadde tatt med overmasrassen i dusjen og vasket den.

Så sovet på madrassen uten overmasrass i natt. Kanskje legge søppelsekker under lakenet eller kjøpt tiaselaken for voksne hvis jeg var redd for å tisse igjen.

Anonymkode: 52e1f...654

Skrevet (endret)

Kan ikke si noe om det helsemessige ang dette annet enn at hvis dette skjer oftere enn bare en gang eller to så ville jeg tatt det opp med legen. 

Praktisk: hvis trekket på overmadrassen kan tas av så gjør du det, og vasker det. Selve innmaten i madrassen kan du legge ut på terrassen hvis du har. Dersom det fortsatt lukter etter et døgn så kan du skylle den i badekar eller med hageslange etter at du har hatt på litt eddik på flekken. Så presser/vrir du så godt du kan for å få ut vannet, og henger til tørk. Nå på høsten tar det nok lang tid ute (avhengig av om du har tak og eller om det er nedbør). Når den ikke er klissvåt kan du ta den inn. Har du plass på badet så tørker du der. 

Så ville jeg kjøpt plastlaken/tisselaken engangs (apotek) eller flergangs (kid, princess, jysk), og lagt det på hovedmadrassen de neste nettene. Når overmadrassen er ren og tørr, legger du det over den. 

Og ta kontakt med legen om dette skjer gjentatte ganger. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kan ikke si noe om det helsemessige ang dette annet enn at hvis dette skjer oftere enn bare en gang eller to så ville jeg tatt det opp med legen. 

Praktisk: hvis trekket på overmadrassen kan tas av så gjør du det, og vasker det. Selve innmaten i madrassen kan du legge ut på terrassen hvis du har. Dersom det fortsatt lukter etter et døgn så kan du skylle den i badekar eller med hageslange etter at du har hatt på litt eddik på flekken. Så presser/vrir du så godt du kan for å få ut vannet, og henger til tørk. Nå på høsten tar det nok lang tid ute (avhengig av om du har tak og eller om det er nedbør). Når den ikke er klissvåt kan du ta den inn. Har du plass på badet så tørker du der. 

Så ville jeg kjøpt plastlaken/tisselaken engangs (apotek) eller flergangs (kid, princess, jysk), og lagt det på hovedmadrassen de neste nettene. Når overmadrassen er ren og tørr, legger du det over den. 

Og ta kontakt med legen om dette skjer gjentatte ganger. 

Takk for godt svar. Problemet her er at jeg hverken har terrasse, badekar eller tilgang til hageslange...

Skal gå til innkjøp av både madrassbeskytter og slik laken du snakker om ved neste lønning.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt svar. Problemet her er at jeg hverken har terrasse, badekar eller tilgang til hageslange...

Skal gå til innkjøp av både madrassbeskytter og slik laken du snakker om ved neste lønning.

Nødløsning: eddik på flekken. Se om lukten går bort. Evt kan skylle litt i dusjen, trenger nok ikke å gjøre hele madrassen våt.

Disse laknene koster ikke så mye. Evt kan du legge en søppelsekk under vanlig laken som en annen foreslo for å beskytte hovedmadrassen (men anbefaler ikke dette i lengden)

Skrevet
5 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Nødløsning: eddik på flekken. Se om lukten går bort. Evt kan skylle litt i dusjen, trenger nok ikke å gjøre hele madrassen våt.

Disse laknene koster ikke så mye. Evt kan du legge en søppelsekk under vanlig laken som en annen foreslo for å beskytte hovedmadrassen (men anbefaler ikke dette i lengden)

Jeg dro av trekket og spylte det i dusjen. Nå innser jeg hvor dumt dette var, for det kommer jo aldri til å bli tørt! Har ingen muligheter å henge trekket ut og vet ikke hvordan jeg best mulig kan tørke det inne uten tørketrommel eller radiator eller lignende...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dro av trekket og spylte det i dusjen. Nå innser jeg hvor dumt dette var, for det kommer jo aldri til å bli tørt! Har ingen muligheter å henge trekket ut og vet ikke hvordan jeg best mulig kan tørke det inne uten tørketrommel eller radiator eller lignende...

Det tar tid før det tørker. Men vri og press så godt du kan. Og heng opp over noen stoler f eks. 

Skrevet

Bruk håndklær til å dra ut fuktigheten i trekket. Legg håndklær på gulvet og trekket over, rull inn og press. Da tørker det fortere 👍🏻

Anonymkode: 03473...3dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...