Gå til innhold

Fått ny jobb, de ønsker at jeg begynner neste helg, men det går ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ny jobb og takket ja til stillingen. Jeg er samtidig midt i oppsigelsesperioden på min gamle jobb (begge er deltid ved siden av studier). Hos min gamle jobb er jeg satt opp til å jobbe neste helg (om 1,5 uke) og den uken er den siste jeg har før oppsigelsestiden går ut. I dag fikk jeg mail fra min nye jobb om at jeg er satt opp på første opplæring akkurat den helgen. Jeg sa ifra på intervju at jeg hadde oppsigelsestiden min, men fikk beskjed om at det ikke var noe problem (sa ikke hvilke datoer jeg skulle jobbe, ble heller ikke spurt om det der og da). Det er flere enn meg som skal ha opplæring denne dagen, og det er noe obligatorisk kurs som MÅ tas før man kan begynne i stillingen. 

Jeg har forsøkt å bytte vakt, men ingen kan ta min (vi er kun 3 stk som jobber der, og de to andre kan virkelig ikke), som vil si at jeg MÅ ta denne vakten. 

Hva kan jeg gjøre? Jeg vet at det er et dårlig førsteinntrykk hos den nye jobben, men jeg sa ifra om oppsigelsestiden og dette er ikke noe som har noe vane for å skje i det hele tatt (er aldri borte fra jobb, og har aldri byttet en vakt på mine 3 år før). 

Anonymkode: 76a99...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal bare komme med et lite forslag, så får du tenke på om det er relevant eller helt bak mål. Men, det jeg ville gjort var å sent en mail (hvis arbeidsgiver opererer med mail). Her er hvordan jeg ville skrevet det:

Hei!

Jeg gleder meg til å starte å jobbe hos dere og ser frem til dette. På intervjuet sa jeg at jeg fortsatt har oppsigelsestid på forrige arbeidsplass som ikke skulle være noe problem ved å starte hos dere. Helga i uke x er siste helga i oppsigelsestiden som også er min jobbhelg. Jeg har prøvd å bytte vakta, men det var dessverre ikke mulig da det er en liten arbeidsplass. Jeg vet at dette kan være litt problematisk i og med at flere skal ha opplæring og ta kurs på jobben samme helga. Jeg er åpen for å ha opplæring ... (når det passer) ... og er åpen for andre forslag. Håper dette kan ordne seg for begge parter.

Med vennlig hilsen X

Som sagt, bare et forslag 😇

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Smiliien skrev:

Jeg skal bare komme med et lite forslag, så får du tenke på om det er relevant eller helt bak mål. Men, det jeg ville gjort var å sent en mail (hvis arbeidsgiver opererer med mail). Her er hvordan jeg ville skrevet det:

Hei!

Jeg gleder meg til å starte å jobbe hos dere og ser frem til dette. På intervjuet sa jeg at jeg fortsatt har oppsigelsestid på forrige arbeidsplass som ikke skulle være noe problem ved å starte hos dere. Helga i uke x er siste helga i oppsigelsestiden som også er min jobbhelg. Jeg har prøvd å bytte vakta, men det var dessverre ikke mulig da det er en liten arbeidsplass. Jeg vet at dette kan være litt problematisk i og med at flere skal ha opplæring og ta kurs på jobben samme helga. Jeg er åpen for å ha opplæring ... (når det passer) ... og er åpen for andre forslag. Håper dette kan ordne seg for begge parter.

Med vennlig hilsen X

Som sagt, bare et forslag 😇

Dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...