Gå til innhold

Jeg irriterer meg også på treningssenteret.

Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_

Hva er det med de folka som alltid kommer for sent til aerobic, spinning eller step timene?

Vet de ikke at det er irriterendes for andre å måtte ha flere flyende inn etter at timen har startet?

Hvorfor sier ikke selve senteret i fra?

Jeg mener, har timen begynt, da kommer man gjerne ikke 10min etterpå?

Og, hva er det med de som går før timen er over?

Det er også forstyrrende og irriterende. Er det ikke litt frekt i grunn?

De viser jo ikke hensyn til oss andre som faktisk vil trene styrkebiten på slutten.

Hvorfor sier ikke senteret fra på det heller?

Og hvorfor må noen gjør helt andre øvelser midt i timen?

Hvis vi f.eks tar situps er det en som begynner å legge seg på stepkassa og strekke.

Er det bare mitt treningssenter som er sånn?

Veldig forstyrrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Dette reagerte jeg på helt til jeg selv måtte gå tidligere pga svimmelhet og kvalme,... :)

Og nei, det er ikke bare ditt treningssenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dersom man har en buss eller det er kø slik at man kommer litt sent til timen som er aktuell for en, så bør en ikke få lov til å komme siden en er forsinket?

samme med det å gå tidlig, jeg har selv forlatt aerobicklasser før slutten, fordi jeg var dårlig, men det visste jo ikke de rundt meg. hadde det vært spørsmål om å gå ti min før eller måtte vente en time ekstra på bussen, så kan det nok hende jeg hadde gått fem-ti minutter tidligere også.

så lenge man ikke forventer at andre skal gjøre det samme, eller starte på nytt eller endre timen på noen måte, så skjønner jeg faktisk ikke problemet.

at du ikke klarer å ha fokus på det du skal gjøre, er derimot noe DU kan øve på. :wink: fokuser på deg selv og treninga, istedenfor alle andre.

og ja, jeg har trent aerobic, step og trener dans og opplever stadig "forstyrrelser" uten at det plager meg.

de betaler for å trene, de må da få trene når og slik de vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Dette reagerte jeg på helt til jeg selv måtte gå tidligere pga svimmelhet og kvalme,... :)

Og nei, det er ikke bare ditt treningssenter ;)

Da er det jo annerledes. Jeg har sett folk på treninga som har fått krampe o.l. som har måtte gå. Selvfølgelig irriterer ikke det meg da.

Jeg kan selvfølgelig ikke vite hva som er grunnen til at folk går, men når man ser de ligger utenfor og tar push-ups da har de vel neppe gått fordi de er svimle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
så dersom man har en buss eller det er kø slik at man kommer litt sent til timen som er aktuell for en, så bør en ikke få lov til å komme siden en er forsinket?

samme med det å gå tidlig, jeg har selv forlatt aerobicklasser før slutten, fordi jeg var dårlig, men det visste jo ikke de rundt meg. hadde det vært spørsmål om å gå ti min før eller måtte vente en time ekstra på bussen, så kan det nok hende jeg hadde gått fem-ti minutter tidligere også.

så lenge man ikke forventer at andre skal gjøre det samme, eller starte på nytt eller endre timen på noen måte, så skjønner jeg faktisk ikke problemet.

at du ikke klarer å ha fokus på det du skal gjøre, er derimot noe DU kan øve på. :wink: fokuser på deg selv og treninga, istedenfor alle andre.

og ja, jeg har trent aerobic, step og trener dans og opplever stadig "forstyrrelser" uten at det plager meg.

de betaler for å trene, de må da få trene når og slik de vil selv.

Det hadde ikke plaget meg hvis en person kom inn litt forsinket.

Men, det plager meg når det begynner å bli 2-3-4 stykker som kommer sent. Har ingen av de rukket bussen?

Hadde jeg kommet 15min forsent hadde jeg droppet å trene i sal og heller gått hjem eller trent styrke. Og det mener jeg virkelig. For jeg syns ikke det er noe særlig å komme busende inn i en sal hvor folk løper frem og tilbake.

Og nei, du blir ikke forstyrret av at folk kommer og går. Men, jeg blir virkelig det.

Og når man i tillegg flere ganger dulter borti disse "forsentkommerne" under treningen (de går forbi mens man hopper og løper), ja da blir jeg skikkelig irritert jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom de går ut for så å ta noen øvelser til, så kan det være at de var dårlige.

jeg har angst, jeg kunne godt gått ut av lokalet for å komme meg unna om jeg plutselig fikk ett "anfall".

det ville ikke syntes at jeg var dårlig, og det kan godt hende jeg hadde vært istand til å ta noen øvelser jeg da "mistet" og ønsket, på utsiden for meg selv.

:wink:

det kan være mange årsaker til at folk går, stort sett så er vel årsaken viktig og riktig for den som gjør det.

jeg er nesten sikker på at de ikke gjør det for å irritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

at de er i veien og faktisk forstyrrer er jo dårlig.

men jeg har trent meg opp til å ikke bry meg jeg altså, så det er mulig å lære seg til å ikke bry seg, dersom du vil.

du KAN ikke endre andre mennesker, du kan endre situasjonen for deg selv. det var bare derfor jeg sa det.

jeg danser, veldig mange lar seg forstyrre av andre som danser i veien, danser annerledes, tar andre trinn, kommer sent, går tidlig etc etc. men det vil alltid skje, så det er viktig å lære seg til å ikke bry seg om andre.

jeg konkurrere og MÅ rett og slett klare å la være, for folk varierer, detter jeg ut av det, så har jeg ett problem.

så som sagt, du KAN lære deg å ikke bry deg om disse irritasjonsmomentene, om du vil. og jeg tror det vil være det enkleste for å løse din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
dersom de går ut for så å ta noen øvelser til, så kan det være at de var dårlige.

jeg har angst, jeg kunne godt gått ut av lokalet for å komme meg unna om jeg plutselig fikk ett "anfall".

det ville ikke syntes at jeg var dårlig, og det kan godt hende jeg hadde vært istand til å ta noen øvelser jeg da "mistet" og ønsket, på utsiden for meg selv.

:wink:

det kan være mange årsaker til at folk går, stort sett så er vel årsaken viktig og riktig for den som gjør det.

jeg er nesten sikker på at de ikke gjør det for å irritere.

Jeg tror heller ikke at de gjør det for å irritere.

Jeg har selv gått tidlig fordi jeg har blitt svimmel.

Som sagt, jeg kan ikke vite hva som feiler folk.

For å være litt ekstra pirkete og vanskelig nå så irriterer det meg faktisk mer at folk kommer for sent enn at de går.

Jada, som du sier...kanskje de ikke rakk bussen, men jeg tror ikke 3 stykker på en gang misser bussen (og det skjer ofte at såpass mange kommer forsent) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
at de er i veien og faktisk forstyrrer er jo dårlig.

men jeg har trent meg opp til å ikke bry meg jeg altså, så det er mulig å lære seg til å ikke bry seg, dersom du vil.

du KAN ikke endre andre mennesker, du kan endre situasjonen for deg selv. det var bare derfor jeg sa det.

jeg danser, veldig mange lar seg forstyrre av andre som danser i veien, danser annerledes, tar andre trinn, kommer sent, går tidlig etc etc. men det vil alltid skje, så det er viktig å lære seg til å ikke bry seg om andre.

jeg konkurrere og MÅ rett og slett klare å la være, for folk varierer, detter jeg ut av det, så har jeg ett problem.

så som sagt, du KAN lære deg å ikke bry deg om disse irritasjonsmomentene, om du vil. og jeg tror det vil være det enkleste for å løse din situasjon.

Vel...skal jeg bare unngå å se på dem da? Hvordan gjør du det for å ikke falle ut?

Lurer virkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg ser jo at de er der, men bryr meg ikke om hva de gjør, det affiserer meg virkelig ikke.

i starten slet jeg, og måtte virkelig konsentrere meg for å klare det, men når man først får det inn, så går det greit.

nå kan hvem som helst stå en halvmeter foran ansiktet mitt og hoppe som en sprellemann og jeg danser fremdeles slik jeg skal. (med noen veldig få untak da, men de er sjeldne) :wink:

Treneren min gjør nemlig nettop det sånn med ujevne mellomrom, for å prøve å få meg til å dette ut og miste fokus. :ler:

øvelse og fokus er beste tips jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmamma
Hva er det med de folka som alltid kommer for sent til aerobic, spinning eller step timene?

Vet de ikke at det er irriterendes for andre å måtte ha flere flyende inn etter at timen har startet?

Hvorfor sier ikke selve senteret i fra?

Jeg mener, har timen begynt, da kommer man gjerne ikke 10min etterpå?

De viser jo ikke hensyn til oss andre som faktisk vil trene styrkebiten på slutten.

Hvorfor sier ikke senteret fra på det heller?

Og hvorfor må noen gjør helt andre øvelser midt i timen?

Hvis vi f.eks tar situps er det en som begynner å legge seg på stepkassa og strekke.

Er det bare mitt treningssenter som er sånn?

Veldig forstyrrende!

Jeg har helt konkrete tips til deg. Still deg innerst i lokalet, fremst. Da slipper du at de som skal ut kommer i veien for deg. Det er ikke alle som har et liv der alt kan planlegges. I hvertfall ikke dersom man har små barn. Det at noen unnlater å gjöre noen övelser eller gjör andre övelser kan rett og slett väre at de har skader som gjör at de ikke kan gjöre de "rette" övelsen. Og så et råd til slutt: Vis toleranse for andre mennesker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig irriterende på en hundremeter når den på siden av deg stønner, puster og klapper i hendene når han går ned i startblokkene.....

Løsningen er å konse om seg selv.

Om man blir distrahert under sine situps fordi ikke alle gjør dem, da har man en oppgave foran seg ;)

Senteret kan da ikek grabbe alle som kommer for sent eller går for tidlig? HVordan? Gi dem parade? Ha en egen vakt foran døra?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hadde det ikke vært lov å komme for sent eller gå for tidlig, så kunne jeg bare glemt å trent på senteret... hadde jeg ikke hatt friheten til å kunne gå om jeg ble dårlig, uten å måtte forsikre dørvakta om at joda, jeg ER syk selv om det ikke synes, så hadde jeg ikke kunnet vært der. :-?

og det er jo urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg merker at hvis jeg først begynner å irritere meg, blir det lett en (u)vane av det. For eksempel liker jeg ikke å gå på step og stå rett bak folk som ikke klarer å holde takten....

Det gjelder rett og slett å fokusere mer på seg selv og hva en gjør, og stenge omverdenen delvis ute. Det burde være relativt enkelt, for det er ganske sjelden andre personers oppførsel i en aerobictime egentlig påvirker noen andre enn dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Senteret kan da ikek grabbe alle som kommer for sent eller går for tidlig? HVordan? Gi dem parade? Ha en egen vakt foran døra?

;)

:ler:

Så enig med Mathias og Aline! Det får være måte på å irritere seg! Syns det er flott at man kan snike seg inn selv om man er litt sen, eller må/vil gå litt før! (hvem går det ut over egentlig? Det er vel ikke sånn at de høylydt tramper inn og forventer at økten skal starte forfra igjen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias...

... og så er det vanskelig å sitte på bussen og konse seg om det mens folk bråker og styrer og snyter seg og slafser rundt meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke irritert meg over dette med forsent komming..

Det eneste må være de på spinningen som ikke følger timen. Sitter og tråkker og står som faen hele timen. Da burde de heller syklet utenom timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Har ikke irritert meg over dette med forsent komming..

Det eneste må være de på spinningen som ikke følger timen. Sitter og tråkker og står som faen hele timen. Da burde de heller syklet utenom timen!

Hvorfor plager det deg? (oppriktig nysgjerrig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Kanskje fordi han/hun står og tråkker rett foran henne? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager meg ikke, men irriterer meg litt. Hvorfor går de på en time når de ikke følger instruktøren? Det står spinning sykler inne i vektsalen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...