Gå til innhold

Pris på takkekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 1 1/2 uke skal vi hente fotografbildene våre og det er da tid for å tenke på takkekort. Det vi lurer litt på er hvordan prisen er på takkekort. Jeg vet at dette selvsagt varierer en god del eller type kort, men er det noen som har noen priser å komme med slik at vi vet hva vi kan vente oss?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower
Skrevet

Vi var hos vår fotograf på lørdag, og der opererer de med priser på mellom 25- 30 kr. pr stk. inkl. dbl. "pappalbum". Prisen avhenger av hvor mange takkekort vi bestiller, jo flere, jo billigere pr.- stk.

Prisene generelt sett vil nok variere etter hvor i landet dere befinner dere. Vår fotograf befinner seg på et lite sted, og jeg regner med at dette er billigere enn f.eks. i Oslo, men sikker er jeg ikke. Selve fotograferingen og bryllupsbildet er i alle fall flere tusen kroner billigere enn Oslo- fotografene.

Sunflower

:) (Lykkelig gift 6. juli)

Skrevet

Det er såpass dyrt ja. Hadde sett for meg at det skulle være en god del billigere gitt. Men hva slags størrelse er det da? Er det vanlig billedstørrelse eller er det av de små typene?

Skrevet

Vi bestilte våre takkekort på vg.nett foto vi.

Vi scannet inn bilde, og sendte inn over nett til de, og så fikk vi de tilbake etter noen dager.

60 takkekort, med vanlig hvit konvolutt, kr 394.

Skrevet

Hei!

Vi bestillte 100 takkekort fra fotograf Myrbråten i Drammen og betaler 18kr pr. kort. 8) Synes det er en ok pris, og er veldig fornøyd med bildene han tok!

:blunke: Heidi

Skrevet

De priser vi fick uppgift om i Norge hos fotograf låg mellan 20 och 25 kronor per kopia inkl tackkort och kuvert.

Vi fick fina privata bilder som vi framkallar för 4 kr st + kostnad för kort och kuvert. Korten kommer vi pynta i samma stil som inbjudningarna och bordkorten.

Skrevet

Eh....vi betalte 15 kr for pr takkekort med svart "hefte" og konvolutt til.

Synes ikke det var så dyrt jeg da............

Skrevet

Vi får visstnok 50 takkekort inkl. i prisen! 50 takkekort holder massevis for vår del.

Skrevet

Vi bestilte 85 kort og da fekk me det for 17 kr pr stk.

Det var det billigste.

Vis du bestiller mindre så blir prisen høgare.

Ivertfall hos Fotografen Kallen i Stavanger.

Vi blei kjempefornøyd :D

Skrevet

Vi trenger nærmere 150 takkekort, og har da ikke mulighet til å bestille fra fotografen. Det blir for dyrt...

Kommer nok til å bruke Furstinas variant, må bare finne et brukbart privat bilde.

Skrevet

Skjønner nå at våre takkekort er billige!! De 60 første koster 8 kr per stk inkl bilde og konvolutt, fra nr 61 koster det 7 kr. Vi må ha 200 takkekort så bra det er billig!

Gjest Ikke pålogget Piano Man
Skrevet

Hei alle sammen.

De takkekortene vi skal bestille koster 1200 kroner. Dette inkluderer 100 stk bilder, hefte, og konvolutt. Syns det er en kjempebra pris. Det vil da totalt utgjøre 12 kr pr stk. I tillegg kommer porto :wink:

Dette kjøper vi fra Johnson & Schjesvold i Bodø.

Skrevet

heisann!!

vi får 50 takkekort innkludert i pakken med fotograferingen...trenger sikkert mer men tror ikke det blir så dyrt....15 kr eller noe kanskje....

lykke til alle sammen!! :D

Skrevet

Hei !

Vi benyttet Sturlasson og de tar 30,- stk. for bilde, album og konvolutt.

Joda det er dyrt, men de bildene ble nydelige. Vi hadde endel halveis bilder fra andre venner og familie.

Det er jo ikke "lov" å scanne dem inn fra fotograf (vi har scanner og fotoprinter), fotografen eier negativene og dermed bildene. Vi er sååå fornøyd med dem og ønsker derfor å benytte dem på den vanlige måten.

Dessuten syns jeg det er verdt å spandere dette på gjestene som har betalt så mye for flotte gaver.

No offence !

De bildene vi får er 9x12 cm.

Alle må jo gjøre som de selv ønsker og føler. Jeg vet etter å ha sjekket at det er mulig å få takkekort ned i 5,- uten konvolutt, men vi hadde ingen "bra" "ikke fotograf" bilder og derfor gjør vi det slik.

Lykke til !

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg Blomst. Det er faktisk verdt å bruke en del penger på takkekortene, og det skulle bare mangle om ikke alle sammen fikk flotte takkekort. Det er heldigvis ikke noe alternativ for oss å velge noen andre takkekort enn fotografbildene, men jeg håper allikevel at vi får det billigst mulig.

Gjest frusvendsen
Skrevet

Vi betaler 17,-/stk for 60 takkekort . Bildene montert inn i dobbelt kort og konvolutt.

Skrevet

Jeg synes det er en selvfolge aa faa proffe takkekort naar man har gitt en gave til et brudepar!!

Vi betalte 15 kr for hvert takkekort med konvolutt som passet til. Det var samme pris uavhengig av hvor mange man bestilte.

Skrevet

Vi bestilte 65 takkekort fra fotografen vår (10 av de var med i prisen for fotograferngen, så vi betalte kun for 55 stk), og da kostet takkekortene 21 kr stykket. Til sammen ble det da 1155 kr. I dag henta vi de, og nå er jeg veldig glad for at vi bestilte fotografbilde som takkekort i stedet for private bilder :)

Skrevet

Hei!

Vi betalte 22,- pr stk. med svart mappe og konvolutt, da bestilte vi 150 takkekort. Jeg for min del er veldig glad for at vi gjorde det slik, i og med vi ble så fornøyd med bildene!! (vil anbefale fotograf Trollbu i Halden!!) :D

Koz.. 8)

Skrevet

Jeg vet ikke hva vi velger, for vi har ikke sett fotografbildene eller så mange andre bilder enda. Har heller ikke fått høre prisen hos fotografen.

Men jeg lurer på noe annet. Skal alle ha sorte kort til takkekort????? Jeg skriver IKKE pent, og er derfor veldig glad i PCen og skriveren. Leker derfor litt med tanken om å bruke takkekort i ivory, kanskje samme som innbydelsen. Da kan jeg få skrevet ut en personslig hilsen på hvert og et kort på skriveren. Hva synes dere, går dette ann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...