Gå til innhold

Orker ikke reise på ferie? Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til utlandet idag, men jeg kjenner ikke at jeg orker. Har vært på reise stort sett de siste 3 mnd.. og nå har jeg vært hjemme i 5 dager alene, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det som frister mest er å forandre billetten og dra til nyåret.

Reisen jeg skal på nå går gjennom 3 land, over 2 uker. 

Jeg reiser alene.

Alt er ferdig pakket, og jeg er stort sett klar til å gå ut døren. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: c7ca7...afb

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Reist, men jeg er kanskje litt for ekstrem til å være den rette personen til å svare.

Skrevet

Kan du endre billetten? Hvis ja, ville jeg gjort det, siden du virker sliten og lite motivert for å reise. Hvis ikke - reis! Det blir nok gøy :) Kanskje er det nettopp dette du trenger?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok reist, iallfall hvis de to ferieukene kan nytes uten for mye kav og mas. Å slappe av i nye omgivelser ville gitt meg en ekstra boost, og så vet jeg med meg selv at jeg ville fått overskudd til aktiviteter etter hvert.

• Liker 2
Gjest Medlem:666
Skrevet

Taper du penger? Reis. Hvis ikke, kan du endre billetten.

Men kommer du til å angre, hvis du ikke reiser nå? Du kan hvile, etter du har sjekket inn bagasjen. Skal du ikke på ferie, og kose deg? 😊

Skrevet

Ta ferie fra ferien. Sov, tren, spis, elsk, alt annet enn flyplasser, pass, sikkerhetssjekk, magesjau, osv. 

Skrevet

Ts her 

Tusen takk for innspill. Har fortsatt ikke bestemt meg. Skifter hvert 10 min. Om jeg reiser, så kan jeg hvertfall reise hjem igjen når jeg vil. Har ingen retur-billett enda. 

Om jeg ikke reiser, så kommer jeg muligens til å angre. Men er ikke sikkert. Men ferie på ferie i ferien høres jo bra ut. 

Det som også plusser på å reise nå, er at jeg har 2 uker tilgjengelig. Om jeg venter til nyåret med denne reisen, så er det mye som må ordnes hjemme, som er ordnet nå. 

Skrevet

Reis, og så avbryter du viss du vil hjem igjen. Hvorfor reiser du så mye om du ikke vil? 

Anonymkode: 39295...bcb

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Ikke sant, bare skaler ned programmet, kanskje bruk en ekstra hundrelapp på minst en veldig bra overnatting, ta med masse bøker og et par joggesko, lei en hel leilighet et sted og kjøp inn masse lokal vin og bare være til. Ikke reise for å oppleve alle bloggernes topp 10-lister, men bare for å leve. Lukte på rosene, ta en spasteur og bare surre vekk tiden i en evig rus av å ikke gjøre noe.

Endret av Overrasket
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

Tusen takk for innspill. Har fortsatt ikke bestemt meg. Skifter hvert 10 min. Om jeg reiser, så kan jeg hvertfall reise hjem igjen når jeg vil. Har ingen retur-billett enda. 

Om jeg ikke reiser, så kommer jeg muligens til å angre. Men er ikke sikkert. Men ferie på ferie i ferien høres jo bra ut. 

Det som også plusser på å reise nå, er at jeg har 2 uker tilgjengelig. Om jeg venter til nyåret med denne reisen, så er det mye som må ordnes hjemme, som er ordnet nå. 

Ikke for å være frekk, men opplever du reiseangst? 

Anonymkode: f866d...2b0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis, og så avbryter du viss du vil hjem igjen. Hvorfor reiser du så mye om du ikke vil? 

Jeg ville reise da jeg bestilte billett, men så kom jeg hjem, og luften gikk ut.

3 minutter siden, Overrasket skrev:

Ikke sant, bare skaler ned programmet, kanskje bruk en ekstra hundrelapp på minst en veldig bra overnatting, ta med masse bøker og et par joggesko, lei en hel leilighet et sted og kjøp inn masse lokal vin og bare være til. Ikke reise for å oppleve alle bloggernes topp 10-lister, men bare for å leve. Lukte på rosene, ta en spasteur og bare surre vekk tiden i en evig rus av å ikke gjøre noe.

Dette! ❤️

Ts

• Liker 2
Skrevet

Forsikringsselskap ser etter grådige mennesker som flerdobler prisen på innhold i forsvunnet koffert, som de tester å legge inn i lik koffert, det er forskjell

Anonymkode: 30d64...fb9

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal reise til utlandet idag, men jeg kjenner ikke at jeg orker. Har vært på reise stort sett de siste 3 mnd.. og nå har jeg vært hjemme i 5 dager alene, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det som frister mest er å forandre billetten og dra til nyåret.

Reisen jeg skal på nå går gjennom 3 land, over 2 uker. 

Jeg reiser alene.

Alt er ferdig pakket, og jeg er stort sett klar til å gå ut døren. Hva ville dere gjort?

Hmm... skjønner ikke helt opplegget ditt. Du sier at reisen skal gå over to uker og igjennom tre land, men du sier også at du ikke har bestilt returbillett. Hva er problemet? Bli hjemme da vel. Da er det vel ikke så mye penger du taper...

Anonymkode: 49d0f...386

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forsikringsselskap ser etter grådige mennesker som flerdobler prisen på innhold i forsvunnet koffert, som de tester å legge inn i lik koffert, det er forskjell

Jeg jobber i bransjen. Vi er mer ute etter svindel, enn lik i kofferter. Det du foreslo er noe av det vi er mest ute etter. 

Skrevet

hvordan kan du bevise at noen ikke er syk? Det er nok flere enn su tror som har gjort det for de var desperate

Gjest Overrasket
Skrevet

Enig at det er tullete å bare si "jug, så er du ferdig med saken" når det er så mye mer konstruktivt å oppleve reisen basert på det energinivået en har i kroppen. 

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.
/lillesky (mod)

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm... skjønner ikke helt opplegget ditt. Du sier at reisen skal gå over to uker og igjennom tre land, men du sier også at du ikke har bestilt returbillett. Hva er problemet? Bli hjemme da vel. Da er det vel ikke så mye penger du taper...

Anonymkode: 49d0f...386

Hva for et opplegg er det du ikke skjønner? Jeg bestiller retur-billett når jeg vet hvilken flyplass jeg reiser hjem fra. 

Forresten så bestemte jeg meg for å dra 😊

Ts

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva for et opplegg er det du ikke skjønner? Jeg bestiller retur-billett når jeg vet hvilken flyplass jeg reiser hjem fra. 

Forresten så bestemte jeg meg for å dra 😊

Ts

Så bra. God tur!

Kan jeg spørre hvordan det er å reise alene slik? Er du kvinne forresten? Jeg ble selv singel for en tid tilbake og vurderer om jeg skal reise på ferie alene, men synes det er litt skummelt. Jeg er redd noe skal skje og tanken på å da være alene langt hjemmefra gjør meg redd. Jeg er en voksen kvinne og veldig selvstendig ellers, så tenker jeg er litt irrasjonell ang dette, men kjenner terskelen er høy.

Anonymkode: d7c61...e37

Skrevet

Hvis billetten ikke var veldig dyr, og siden du reiser alene og ikke med noen og derfor kan kjøre ditt eget løp så hadde jeg bare avlyst turen. Helse og velvære over prestasjon og press! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...