AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg skal ha et mål for 2019, det er shoppestopp. Jeg handler alt for mye, og mye av dette blir ikke engang brukt. Jeg trenger ingenting, nytt. Så nå blir det shoppestopp. Dere som allerede har prøvd dette, hjalp det på økonomien? Tok dere i bruk, mye av det dere ikke hadde brukt? Ville du invilget shoppestopp for deg selv, igjen? Anonymkode: 742c6...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 Det hjelper utrolig mye på økonomien! Hadde shoppestopp før sommeren, sparte sinnsykt mye. Gikk jo ikke glipp av noe. Ut året skal jeg kun shoppe julegaver. Anonymkode: 10713...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper utrolig mye på økonomien! Hadde shoppestopp før sommeren, sparte sinnsykt mye. Gikk jo ikke glipp av noe. Ut året skal jeg kun shoppe julegaver. Anonymkode: 10713...3c3 Supert! 😊 Anonymkode: 742c6...f5a
Ild Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 Det hjelper veldig på økonomien! Og man får brukt opp alt man har ekstra. Blir også mindre stæsj og mindre rot. Har akkurat brukt opp balsam og fuktighetskremer. Har fremdeles igjen xxx antall hårkurer. Har hatt shoppestopp hele 2018, men brukte bursdagspengene mine til å kjøpe meg noe nytt. Helt unødvendig, egentlig. Tenker å fortsette med shoppestopp i 2019 👍 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, Ild skrev: Det hjelper veldig på økonomien! Og man får brukt opp alt man har ekstra. Blir også mindre stæsj og mindre rot. Har akkurat brukt opp balsam og fuktighetskremer. Har fremdeles igjen xxx antall hårkurer. Har hatt shoppestopp hele 2018, men brukte bursdagspengene mine til å kjøpe meg noe nytt. Helt unødvendig, egentlig. Tenker å fortsette med shoppestopp i 2019 👍 Flott! Jeg har nesten handlet ferdig julegaver. Og jeg gleder meg til å spare penger, i 2019. 😀 Anonymkode: 742c6...f5a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 3 minutter siden, Ild skrev: Det hjelper veldig på økonomien! Og man får brukt opp alt man har ekstra. Blir også mindre stæsj og mindre rot. Har akkurat brukt opp balsam og fuktighetskremer. Har fremdeles igjen xxx antall hårkurer. Har hatt shoppestopp hele 2018, men brukte bursdagspengene mine til å kjøpe meg noe nytt. Helt unødvendig, egentlig. Tenker å fortsette med shoppestopp i 2019 👍 Ja, holder enda på med å bruke av håndkrem og sminke. Sminke varer jo i en evighet, utenom mascara. Det blir jo ikke tomt! Ikke bare blir det romsligere i lommeboka, men også hjemmet blir mer oversiktlig. Jeg er ikke av de som har mest saker og ting i hus, men litt ekstra verktøy har det blitt pga oppussing. Føler jeg har langt bedre oversikt over hva som faktisk er i huset nå enn tidligere. For ikke bare er det shoppestopp, men rom for rom blir det gjennomgått og ting blir solgt eller kastet (alt etter tilstand) eller passet bedre på. Vi trenger jo ikke skøyter som passet for 3 størrelser siden, samme med annet av klær og diverse utstyr. Ungene er snart ferdig med leker, de selges eller gies bort fortløpende. Jeg må innrømme at jeg tar bort småsaker fra tid til annen, ingen som har oppdaget det enda 😛 Julepynt er det også nok av, så noe mer blir heller ikke handler inn. Jeg driver nå og lager julepynt av doruller. de males grønne, stiftes så sammen og skal formes til et juletre ( V-form oppned) hvor jeg skal henge opp kuler som vi allerede har Halloweenutstyr kunne det jo vært gøy å handle, men vi skal ikke være hjemme engang da. Så hva skal man med det? Jeg har skrevet julegaveliste, den er i notatblokken på iphonen. Da vet jeg fra år til år hvem man skal handle til og ideer noteres fortløpende. Har funnet tingene på listen, laget en eget mappe i nettleseren. Da blir det å sjekke prisene på black friday Desverre bor vi mindre sentralt, så barneklær får man sjeldent kjøpt brukt her. Og for ikke å snakke om all tiden man sparer, som plutselig ble tilgjengelig. Spesielt for min del som er en racer på ebay. All tiden jeg tidligere brukte på kveldene på ebay, eller andre nettsteder i let for å finne noe som jeg, eller de andre i huset, egentlig ikke trengte. Nå er jeg kun på ebay når det er noe konkret vi trenger! De siste kjøpte varene har vært bildeler 😄 Anonymkode: 10713...3c3
Ild Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, holder enda på med å bruke av håndkrem og sminke. Sminke varer jo i en evighet, utenom mascara. Det blir jo ikke tomt! Ikke bare blir det romsligere i lommeboka, men også hjemmet blir mer oversiktlig. Jeg er ikke av de som har mest saker og ting i hus, men litt ekstra verktøy har det blitt pga oppussing. Føler jeg har langt bedre oversikt over hva som faktisk er i huset nå enn tidligere. For ikke bare er det shoppestopp, men rom for rom blir det gjennomgått og ting blir solgt eller kastet (alt etter tilstand) eller passet bedre på. Vi trenger jo ikke skøyter som passet for 3 størrelser siden, samme med annet av klær og diverse utstyr. Ungene er snart ferdig med leker, de selges eller gies bort fortløpende. Jeg må innrømme at jeg tar bort småsaker fra tid til annen, ingen som har oppdaget det enda 😛 Julepynt er det også nok av, så noe mer blir heller ikke handler inn. Jeg driver nå og lager julepynt av doruller. de males grønne, stiftes så sammen og skal formes til et juletre ( V-form oppned) hvor jeg skal henge opp kuler som vi allerede har Halloweenutstyr kunne det jo vært gøy å handle, men vi skal ikke være hjemme engang da. Så hva skal man med det? Jeg har skrevet julegaveliste, den er i notatblokken på iphonen. Da vet jeg fra år til år hvem man skal handle til og ideer noteres fortløpende. Har funnet tingene på listen, laget en eget mappe i nettleseren. Da blir det å sjekke prisene på black friday Desverre bor vi mindre sentralt, så barneklær får man sjeldent kjøpt brukt her. Og for ikke å snakke om all tiden man sparer, som plutselig ble tilgjengelig. Spesielt for min del som er en racer på ebay. All tiden jeg tidligere brukte på kveldene på ebay, eller andre nettsteder i let for å finne noe som jeg, eller de andre i huset, egentlig ikke trengte. Nå er jeg kun på ebay når det er noe konkret vi trenger! De siste kjøpte varene har vært bildeler 😄 Anonymkode: 10713...3c3 Enig i det du skriver, og hadde glemt poenget med at man sparer utrolig mye tid!! Det merket jeg veldig godt i starten! Har nå blitt vant til det, hehe. Og mascara, det er omtrent det eneste jeg kjøper, den blir jo faktisk tørr og tom
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 Henger meg på! Skal på en ferietur i vinterferien og der skal jeg nok shoppe litt, ellers så er det STOPP Anonymkode: 1fbcf...5de
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #10 Skrevet 26. desember 2018 Jeg er med. Allerede startet smått i desember. Bortsett fra innkjøp av julegaver. Skal på jentetur på nyåret, men bruker de pengene og gavekortene jeg da fikk til jul. Men etter det så er det stopp. Da gjelder det ikke bare klær, men alle disse små impuls kjøpene mine og. Jeg sløser veldig mye.. på mye fjas. Gleder meg til å komme igang Anonymkode: f0c1a...89f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Skrevet 27. desember 2018 I forbindelse med at jeg var nødt til å klare å spare en veldig stor sum i løpet av 2018 skjønte jeg at jeg måtte gjøre noe med forbruket mitt. Jeg har nok ikke vært blant de aller verste, men gud så mye penger jeg like gjerne kunne kastet ut av vinduet (Kjøpte klær som aldri blir brukt, dyre vesker som bare ble liggende, duker og pynteting som ikke passet inn, altfor ofte ferdigsmurte baguetter til lunch, vann på flaske osv). Total shoppestopp blir det nok ikke her, men bare de grepene jeg tok gjorde at jeg kunne putte 5000,- ekstra inn på sparekontoen hver mnd! (litt skremmende å oppdage hvor mye penger jeg har sløst bort på ingenting 😱) Jeg tror faktisk jeg er kurert for hodeløs pengebruk, og satser på å fortsette den gode trenden med å kjøpe kun det jeg virkelig trenger Anonymkode: a3f52...b00
Gjest Tigress Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 Då foreldra mine mista huset sitt i ein brann i 2014 fekk eg verkeleg opna auga for forbruket mitt, og eg har prøvd å ha shoppestopp sidan. Eg har spart masse pengar på det, men eg må berre vedgå at eg ikkje klarar å halde det hundre prosent. Eg har masse klede, eg arvar masse klede og eg er altfor flink til å føle at eg må redde flotte ting frå Fretex ("tenk om folk ikkje skjønar kor flott dette er!":-). Så no dreg eg i gang att, frå no av skal eg verkeleg prøve å halde meg unna å handle noko i heile 2019. Eg trur eg skal ha unntak for gåvekort eg har fått, men eg kjenner på meg at det må vere slutt no, altså. Om noko skal inn MÅ noko dra ut. Den største skilnaden frå før er nok ikkje så mykje pengane eg sparar (eg var aldri nokon storshoppar, og når eg handlar no, så er det oftare dyrare ting, men færre), men heller måten eg tenkjer om forbruk. I staden for sju t-trøyer kjøper eg heller ein silkebluse, i staden for å handle sminke på HM kjøper eg Dermalogica hudpleie, liksom, pengane går jo til ein viss grad ut likevel, men dei går nok heller i retning av færre ting og teneste, slik som renseri, skomaker, skreddar osb. Likevel ser eg det jo på kontoen, altså, eg har betre råd no enn for fem år sidan.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 Jeg har tidligere hatt shoppestopp. Mitt beste råd; slutt å gå i klesbutikker! Anonymkode: 2eb4b...803 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tidligere hatt shoppestopp. Mitt beste råd; slutt å gå i klesbutikker! Anonymkode: 2eb4b...803 Jeg handler kun online. Jeg hater butikker og kjøpesentere. Anonymkode: 742c6...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 Jeg har ikke shoppestopp, men har hoppet av forbrukersamfunnet for et par år siden, jeg har alt jeg trenger liksom. Så kjøper kun om jeg trenger det, ikke bare fordi jeg har lyst på. Kjøper kvalitet som varer lenge når jeg handler, enten det er sofa eller ullkåpe. Handler også mer eller mindre på salg, så jeg får kvalitet til rimelig penge. Kjekt å se sparekontoen vokse Anonymkode: 88677...735
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 Jeg trenger veldig shoppestopp på klær. Nips og naps og møbler/interiør har aldri fenget meg noe særlig, ikke sminke, velværeprodukter osv.. heller. Der er jeg allerede på er minimum. Klær og sko derimot. Jeg er helt idiot. 🙈 Jeg har alt jeg trenger og sikkert noe mer også..🙄 Trøsten får være at jeg har klart å selge unna litt. Men det får være nok nå. Kjøpte noe nytt treningstøy forleden, da jeg trener endel og måtte ha kortermede trøyer. (For de dagene jeg trener med ubarberte armhuler 😉). Og bestilte 3 par jeans på salg forleden som er på vei i posten. Jeg har nå slitt ut favorittjeansen helt og håper at iallefall ei av buksene kan erstatte den. Men fra 1. januar altså, jeg har håp.👍 ☘️ kommer med oppdatering 1.juli. Anonymkode: 89bc4...e1f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 Har kjøpt bursdagsgave til meg selv fra mannen i dag, og kjøpte noen barnehageklær som jeg ikke rakk å kjøpe brukt i januar. Ellers har jeg ikke kjøpt noe unødvendig, ikke så mye som ei øl engang. Kombinert med ukeshandling på matbutikk med fokus på budsjett har jeg nå spart ganske mye mer enn jeg pleier! Anonymkode: ad468...7e8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #18 Skrevet 4. mars 2019 Hvordan går det med denne gjengen her? Selv har jeg handlet 15 plagg etter nyttår, og kvittet meg med ca 35. Har to tette graviditeter bak meg og en ny garderobe å bygge. Kjøper kun klær jeg anser som perfect 10's, i kvalitet og stil. Ikke noe sløsing. Anonymkode: 463d8...a86 2
janeikanskje Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 (endret) . Endret 17. juni 2019 av janeikanskje 1
Meadow Skrevet 7. mars 2019 #20 Skrevet 7. mars 2019 Jeg har ikke kjøpt noen klær i 2019, har jo egentlig masse klær. Må forsøke å være økonomisk, rett og slett. Skal prøve å holde på shoppestopp så lenge som mulig. Litt kjedelig med konto-regning fra hm hver måned likevel da... Skal ikke kjøpe noe der igjen før kontoen er i null!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå