Gå til innhold

Begynne å trene som gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i fysisk dårlig form, gravid og ønsker nå å endre litt på livsstilen min :) 

Har stillesittende jobb, slapper av i sofakroken på ettermiddag og i helger. Stort forbedringspotensiale med andre ord.

Kan jeg jogge? Eller bør jeg begynne litt med styrketrening? Begge deler? Tips gjerne :) 

Anonymkode: c744f...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville startet med turgåing. 30 min om dagen, i et tempo som gjør deg litt andpusten. I tillegg trent bekkenbunnsøvelser og evt litt styrke hjemme  

Anonymkode: 78537...09e

• Liker 1
Skrevet

Så fint at du vil forbedre livsstilen din :)

Begynn med noe du synes er lystbetont. Jogging går fint i starten, men kan bli vel tungt etterhvert. Svømming er supert. Dans, yoga, sykling... Bare fantasien setter grenser. 

Start forsiktig, så du ikke mister motivasjonen.Finn en treningspartner om det er mulig.

Lykke til med trening og graviditet!

Skrevet

I mine svangerskap trente jeg daglig etter gravid DVDen til Kari Jaquesson. Det holdt bekkenløsningen i sjakk og ga meg en boost på at jeg følte meg freshere som flodhest. Jeg trente faktisk helt frem til dagen før jeg fødte :) 

Jeg anbefaler å gå tur. Er du helt utrent, vil en daglig gåtur være en god start. Svangerskapshormonene kødder med muskulaturen vår, derfor skal du være forsiktig med å gjøre nye ting nå. Går du tur, kan du alltid øke både fart og distanse ut fra dagsform :) 

Anonymkode: 16719...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...