AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg er blitt arbeidsledig og må ut på arbeidsmarkedet å søke jobb. Og har tenkt litt på om jeg vil gjøre på noe nytt. Feks butikk. Men lurer på hva butikklønn ligger på. Sånn i gjennomsnitt. Noen som vet? Dere som jobber i butikk; trives dere med jobben? Kan det anbefales? Anonymkode: 8c4c5...887
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #2 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg jobber i butikk, 7 års erfaring i min bransje. Brutto lønn på 28500kr. Dårlig betalt, ugunstige arbeidstider og generelt lavtlønnet yrke. Anonymkode: 90297...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #3 Skrevet 16. oktober 2018 8 års erfaring fra butikk, 410.000 før skatt. du må forvente å jobbe både i helger og kvelder, samt ferier/helligdager. Anonymkode: 7cb44...763
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #4 Skrevet 16. oktober 2018 Kommer an på hva slags bransje du havner i og om arb.giver følger tariff. I enkelte bransjer er det ugunstige arbeidstider, ja, men da får du tillegg for å kompensere. Tror det har mye med livssituasjon å gjøre om du trives med yrket. Har du familie, kan det være kjipt å jobbe kveld, helg og høytider, hvis du er ung og singel, er det kanskje helt greit. Så kan du jo kikke innom tråden som heter "Dumme ting kunder sier" Du bør være litt hardhudet og ha evne til å la ting gå litt inn det ene øret og ut det andre. Så hjelper det jo litt om du er glad i folk, og spesielt hvis det er snakk om dagligvare, er det nyttig å kunne takle stress. Anonymkode: 90821...123
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg har jobbet i butikk(kiwi), men kun som deltid og ekstra over to år i to ulike butikker. Det er litt blandet. At ting er så rutinepreget, og at man ikke har noe ansvar eller selvstendig arbeid gjorde ting veldig kjedelig for meg. Er man låsansvarlig vil jeg tro ting blir gøyere og går fortere. Ble veldig se-på-klokka-jobb for meg til slutt. Jeg liker å hjelpe og veilede folk mer enn bare å fortelle hvor ting ligger og det er ikke en generell dagligvare lagt opp til. Liker også å få jobbe med en oppgave uten å bli avbrutt heeeeele tiden - da av at du trengs i kassa. Og å sitte i kassa flere timer på rad blir også kjedelig til slutt. Men igjen - to år siden jeg sluttet der jeg jobbet sist og nesten alle daværende kolleagene mine jobber der fortsatt. Så det sier jo litt om at mange trives antar jeg. Anonymkode: 5c58b...91a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 Takk for svar dere! 😄Arbeidstider er noe jeg allerede har sett på som et minus. Har ikke barn, men det er jo dette med det sosiale. Være på jobb når samboer og familie og venner gjerne har fri. I noen butikker virker det som om oppgavene kan være litt ensformige. Hvis det er en rolig dag så tenker jeg klokken går sakte hvis en bare venter på en kunde. Så da er det kanskje litt som jeg tenkte. Er glad i dyr og har selv dyr og har tenkt på dyrebutikk som interessant. Der vil det nok være litt variasjoner. Får se. Anonymkode: 8c4c5...887
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere! 😄Arbeidstider er noe jeg allerede har sett på som et minus. Har ikke barn, men det er jo dette med det sosiale. Være på jobb når samboer og familie og venner gjerne har fri. I noen butikker virker det som om oppgavene kan være litt ensformige. Hvis det er en rolig dag så tenker jeg klokken går sakte hvis en bare venter på en kunde. Så da er det kanskje litt som jeg tenkte. Er glad i dyr og har selv dyr og har tenkt på dyrebutikk som interessant. Der vil det nok være litt variasjoner. Får se. Anonymkode: 8c4c5...887 Forbered deg på tøff konkurranse Er flere hundre søkere daglig på slike jobber.. Anonymkode: 223e6...bb9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forbered deg på tøff konkurranse Er flere hundre søkere daglig på slike jobber.. Anonymkode: 223e6...bb9 Det er det nok, men det er det generelt på alle jobber som er aktuelle for meg dessverre. Butikk jobb vil bare komme i tillegg til andre bransjer jeg søker. Må bare være positiv tror jeg så dukker nok jobben opp til slutt! ☺️ Anonymkode: 8c4c5...887
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #9 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg har jobbet mange år i butikk, samtidig å ha vært av og på som student. Jeg jobber nå som møbelselger hos en av de store kjedene, og jeg synes det er kjekt å kunne hjelpe kunder med møbler, samtidig som det er litt dø tid til å prate med de andre mens man tar en kaffekopp. Veldig greit å ikke ha en stressende butikkjobb, det er litt mer å gjøre på lørdager. Har ellers jobbet mye med interiør og nips, disse kundene er også hyggeligere enn sultne kunder som kommer rett fra jobb når de skal handle på dageligvaren. Det er også mye å gjøre siden man ofte må pakke opp varer. MEN gennerelt i butikk er vanskelig å få en høy prosent stilling for det er få av dem og de fleste ønsker deltid og ekstrahjelper. Lønnsnivået i mange butikker som har tariff kan du se her: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=742 Anonymkode: f4722...249 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå