AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Vurderer å søke statsvitenskap til høsten. Noen her som studerer det eller har studert? Hvilke jobber dere har nå og hvor mye obligatorisk oppmøte er det? Anonymkode: b988d...9dd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg har hatt et par fag i statsvitenskap ved UiO, og kjenner mange som har studert det. Det er svært lite obligatorisk oppmøte, en del forelesninger, noen obligatoriske seminarer og mye egenstudie. De fleste jobber i det offentlige (departementer, direktorater, NAV, kommunen etc), noen jobber i konsulentbransjen, PR-bransjen, diverse administrative stillinger. Jeg vil imidlertid advare deg om at dersom du har en eller annen drømmejobb etter studiet, så kommer du sannsynligvis til å ha enormt mange om beinet. Da bør du være ganske skoleflink å få gode karakterer for å ha en bra sjanse, evt. være veldig aktiv med noe annet mens du studerer også (slik som politikk, relevant jobb, "prestisjefylte" studentforeninger osv). Statsvitenskap er uansett veldig interessant å studere. Lykke til med valget! Anonymkode: 626eb...dd3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg har master i statvitenskap. Elsket studiet, og elsker jobben min (som jeg ikke hadde greid å utføre uten akkurat mastergraden i statsvitenskap). Men som han over her sier, må du ha svært gode resultater og/eller godt nettverk dersom du har en spesifikk drømmejobb du ønsker å kapre etter studiene. Det er MANGE om beinet med denne graden. Du bør også belage deg på å gå hele veien til master- med en bachelor i statsvitenskap tror jeg det er tilnærmet umulig å få en jobb som er i noen som helst grad relevant. Anonymkode: 2a7e2...727
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå