Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som pedleder i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt innkalt til intervju til en pedlederstilling. Er ikke utdannet barnehagelærer, men har erfaring fra barnehage og har utdanning som til en viss grad er relevant. Er derfor en midlertidig stilling.

Jeg har søkt jobben fordi jeg (selvsagt) er svært glad i barn, men også fordi yrket jeg har nå er ekstremt krevende (først og fremst mtp tidsbruk, veldig mye overtidsarbeid). Men jeg er usikker på om hvor tidkrevende en pedlederstilling er? Jeg kan fint tåle en krevende jobb, men jeg ønsker rett og slett å ha mer fritid (per nå har jeg omtrent ikke noe fritid).

Er det noen som kan fortelle litt om jobben, og gjerne hvor mange timer dere pleier å jobbe i uka?

Anonymkode: b14f1...cb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber 37,5 timer i uka. Men henger alltid etter med noe kontorarbeid, må prioritere oppgaver osv. Jeg jobber ingenting på fritida mi, og dette gjør ingen andre pedledere hos oss heller, noe styrer også er inneforstått med. 

Hvis jeg jobber på fritida er det pga foreldremøter/personalmøter eller foreldresamtaler. Disse timene får jeg igjen til avspassering en annen gang. Blir fort en del timer i året, men som regel vet en om disse møtene god tid i forveien. 

Anonymkode: 79f94...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...