Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på et lager ved siden av studiene. Men har tenkt å bytte jobb pga noe årsaker, men også på tide å søke etter nye utfordringer og utvikle meg. Det er greit som det er i den bedriften jeg jobber i nå, selv om jeg ikke er fornøyd. Så jeg vil ikke ende på en verre jobb enn den jeg har nå. Denne nye bedriften tilbyr mestsannsynlig mer lønn og mer stillingsprosent, bra arbeidstid også. 

Så jeg ble bedt om å komme innom imorgen og ta en prat/ intervju. Jeg er kjempe nervøs og usikker på en del ting:

1. Hva om han spør hvorfor jeg vil bytte jobb! Skal svare mitt være?

2. Intervju skal være på kontoret deres, hvordan skal jeg vite hvordan det ser ut eller hvordan det er på lagret deres? Kan jeg spørre om å få prøve/opplæring evt en dag før jeg sier opp den jobben jeg allerede har? Jeg har ikke tenkt å si opp før jeg er 100 % sikker på jobben de tilbyr.

3. Hvis jeg skriver kontrakten på 80 % og hvis det blir noe forandringer med tanke på studie mitt, kan stillingsprosenten reduseres?

4. Og en siste ting. Er det smart å ta med notater inn på intervju? Eller må man droppe det for å vise at en er sikker på seg selv?

Anonymkode: f3148...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 Svar ærlig at du vil ha nye utfordringer og utvikle deg. Du syntes denne stillingen oppfyller dette. Ikke si du vil ha høyere lønn.

2 Det må du avtale om du evt får jobben. Hvis du får jobbtilbud så kan du høre med dem? 

3 Dette kan du spørre om på intervjuet.

4 Ja, veldig fint at du viser at du har forberedt deg godt med spørsmål til arbeidsgiver. Men ikke ha en liste med positive og negative sider lissom... Ta også notater underveis.

Anonymkode: 63d3f...418

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...