Gå til innhold

Kan man ringe nødnummer uten penger på kontantkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva med det andre nr til politiet? Vet noen hvilket nr det er? Takknemlig for svar på dette.

Saken er at en venn av meg var veldig ruset i dag, og jeg har måtte tatt avstand fra vedkommende en stund nå. Noe som har gjort vennen min veldig fortvilet, men jeg har snakket med vedkommende. Jeg kan bare ikke ha, eller dra på besøk som ting er nå. Ikke tenk at jeg er en dårlig venn, men pga fortid så klarer jeg ikke så rusa mennesker. Jeg har ringt politiet en gang før for at de skulle roe vennen min ned. Det gjorde de. 

I dag kom det fra h*n at jeg burde ringe politiet om jeg ikke hørte noe fra vedkommende før kl.21. Jeg blir selvfølgelig bekymret. Aner ikke om jeg kan ringe politiet på nødnr for dette?? Eller om jeg får ringt det andre gratis. Kan noen komme med råd til meg? Får ikke tak i vennen min på nettet nå.

Anonymkode: fe92e...3ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Skiftenøkkel skrev:

Usikker på 02800 men 112 tør jeg nesten garantere går med kontantkort uten penger.

Tusen takk for svar! Kan jo liksom ikke teste det ut, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tyrk40 skrev:

Ja,faktisk så kan man ringe nødnummer selv om man ikke har SIM Kort i telefonen også..

Takk for svar! Det er betryggende å vite for flere tenker jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skiftenøkkel skrev:

Usikker på 02800 men 112 tør jeg nesten garantere går med kontantkort uten penger.

Ja visst.110 og 112 og 113 kan du ringe selv om du ikke har SIM kort i telefonen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tyrk40 skrev:

Ja visst.110 og 112 og 113 kan du ringe selv om du ikke har SIM kort i telefonen..

Veldig bra

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Prøv 02800 du så ser du. Om ikke det går ring 112, så forklarer du situasjonen. Det dreier seg jo om liv og helse om jeg forstår deg rett. Lykke til og håper det går bra med vennen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nina1975 skrev:

Prøv 02800 du så ser du. Om ikke det går ring 112, så forklarer du situasjonen. Det dreier seg jo om liv og helse om jeg forstår deg rett. Lykke til og håper det går bra med vennen din!

Ja, det kan jeg jo gjøre! Tenker ikke helt klart her nå. Tusen takk skal du ha! Ja det var overhodet ingen bra samtale før i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med tastelås/låst mobil på kan man ringe nødnummer :) så ja, til og med uten simkort eller noe kommer man gjennom til nødnummeret 👍🏻

Anonymkode: 83ca7...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv med tastelås/låst mobil på kan man ringe nødnummer :) så ja, til og med uten simkort eller noe kommer man gjennom til nødnummeret 👍🏻

Anonymkode: 83ca7...2b5

Ja, det er bra, og jeg burde kanskje visst det. Da blir nok svarene her bra for andre som er usikre også. Har snakket med politiet, og vennen min er tatt hånd om. Vil ikke si mer enn det så ingenting blir gjenkjent. Tusen takk for alle svar! Veldig fint at noen vil svare på sånt som dette så fort 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har penger på kortet så kommer du frem med 112, 110 og 113.

Hvis du ikke har sim-kort eller kontakt med din operatør (f.eks. Telenor) så vil du med 112 bli koblet via Telias nett (eller Network Norway eller alle andre nett som er tilgjengelig). Dette gjelder kun 112 og ikke for 110 og 113. Dette gjelder EU/EØS.

http://www.kriseinfo.no/Situations/2014/Feil-med-telefon-og-internett/Nodnummer-112-uten-SIM-kort/

Endret av Bag
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...