Gå til innhold

Gjør kvinnehat menn barneløse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En svensk teori er at grunnen til at en del menn blir barneløse er at de er kvinnehatende og ikke klarer å legge fra seg dette kvinnehatet. Er det en teori som passer, synes dere? Eller høres det mest ut som tøv?

Kvinnohatet gör män ensamma och barnlösa

Idag är 22 procent av de 45-åriga männen inte föräldrar. Bland de med låg inkomst är siffran hela 41 procent.
...
Vad som gör män ensamma och ofrivilligt barnlösa är inte kvinnorna. Det är mansrollen och de patriarkala strukturerna och kvinnohatet som finns i dem. Strukturer som förespråkar att kvinnan ska vara underordnad mannen, att hennes värde ligger i hennes utseende och ungdom.

kilde: https://www.arbetarbladet.se/artikel/opinion/ledare/kvinnohatet-gor-man-ensamma-och-barnlosa

Anonymkode: c76e0...c72

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan ikke jeg prate for disse mennene. Men de fleste oppegående kvinner, vil jo ikke være sammen med menn, som har et sånt syn på kvinner. Jeg har selv datet en sånn mann, og i starten var han snill, og viste seg fra bare sine beste sider, men det kom jo gradvis fram at han var kvinnehater, og da dumpet jeg han. 

Anonymkode: 06ff0...288

• Liker 9
Skrevet

Jeg har vært sammen med en kvinnehater. Han viste ikke den siden av seg selv i begynnelsen. Jeg dumpet ham da han viste sitt sanne jeg. I dag er han sammen med en fra Filippinene og de har barn sammen. 

Anonymkode: 6610f...46f

Skrevet

Jeg tror de er barnløse fordi alle er selvstendige i dag og vi sakte men sikkert beveger oss vekk fra at parforhold er normalen. Vi kvinner kan få barn og likevel leve godt alene. 

Anonymkode: 5f65d...42c

• Liker 6
Skrevet

For noen er det sikkert slik, men for de aller fleste er det ikke det.

også er det de av oss menn som rett og slett ikke vil ha barn. 

Skrevet

Tjah. Blandt mine kjente og bekjente går dårlige holdninger mot kvinner og barnløshet hånd i hånd oftere enn ikke.

Anonymkode: dde4a...705

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

For noen er det sikkert slik, men for de aller fleste er det ikke det.

også er det de av oss menn som rett og slett ikke vil ha barn. 

Ikke alle vil ha kvinnfolk heller.. De trives godt alene ganske enkelt. 

Anonymkode: 5f65d...42c

• Liker 2
Skrevet

Kvinnehat og kvinnehat, men mennene som blir valgt bort har påfallende ofte en forestilling om at mannen er overordnet kvinnen. Det faller overraskende ikke i god jord hos kvinner som presterer like bra eller bedre enn dem.

Skrevet (endret)

Merkelig artikkel, nå har jeg bare skumlest den. Men den gir jo inntrykk av lavt utdannede menn er jevnt over kvinnehatende. Hvor var disse kvinnehatende og barnløse for 30-40 år siden nå barnekullene og andelen lavt utdannede menn var mye høyere.

Endret av fotosyntesen
  • Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En svensk teori er at grunnen til at en del menn blir barneløse er at de er kvinnehatende og ikke klarer å legge fra seg dette kvinnehatet. Er det en teori som passer, synes dere? Eller høres det mest ut som tøv?

Idag är 22 procent av de 45-åriga männen inte föräldrar. Bland de med låg inkomst är siffran hela 41 procent.
...
Vad som gör män ensamma och ofrivilligt barnlösa är inte kvinnorna. Det är mansrollen och de patriarkala strukturerna och kvinnohatet som finns i dem. Strukturer som förespråkar att kvinnan ska vara underordnad mannen, att hennes värde ligger i hennes utseende och ungdom.

kilde: https://www.arbetarbladet.se/artikel/opinion/ledare/kvinnohatet-gor-man-ensamma-och-barnlosa

Det er uten tvil NOEN kvinnehatere som blir barnløse...uten tvil. Men hvis man leser enkelte tråder på forumer så er det helt tydelig at kvinnehatere også får barn...dessverre. 

Når det er sagt så bør man ta alt som kommer fra Sverige med en klype salt, spesielt når det kommer til samfunn og kultur. Sverige er tross alt dysfunksjonelt og folk over hele verden observerer hvor galt det er med søta  bitre bror. 

Anonymkode: e1ef8...fc1

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...

Svensk teori ja🙂. Selvsagt har mannen all skyld. Siden 41% av de barnløse mennene er i lavinntektsgruppe får de skylde seg selv. Tjen mer penger så blir det unger på dem? Om jeg forstår konklusjonen rett.

Om disse er kvinnehatere i utgangspunktet eller har blitt det når de er  kommet til 40 er ikke godt å si. 

Hva er en kvinnehater egentlig, finnes det en klar definisjon? Kjenner ingen menn som uttalt hater kvinner og kjenner endel. Men de må jo finnes massevis av dem siden den stadig vekk trekkes frem. Gå rundt å hate lillesøster, mamma, tante og bestemor?!

Skrevet

Svenske feministers evne til å skylde på menn tar kaka, ser jeg, for nå er det tydeligvis mannen selv som har skyld i barnløshet også. Større konkurranse i samfunnet som følge av inntektsforskjeller og innvandring på makronivå har tydeligvis ingen betydning :ironi:

Anonymkode: e3fba...ccd

Skrevet

Selvsagt. Ingen kvinner vil være sammen med en mann som hater kvinner

Anonymkode: 18f84...e96

• Liker 5
Skrevet

Som første kommentar under artikkelen i Forskning og Framsteg er det litt typisk at man hopper over biologien her. Biologien er ingen determinator men kan gi en pekepinn på problematikken. Den er så enkel som at framgangsrike menn blir oftere valgt av kvinner. Så enkelt og komplisert kan det gjøres. Det å dra inn kvinnehat er så typisk Sverige og deres Genusforskning.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svenske feministers evne til å skylde på menn tar kaka, ser jeg, for nå er det tydeligvis mannen selv som har skyld i barnløshet også. Større konkurranse i samfunnet som følge av inntektsforskjeller og innvandring på makronivå har tydeligvis ingen betydning :ironi:

Anonymkode: e3fba...ccd

At kjønnsbalansen i Sverige passerer Kina og India har ingenting å si. Masse menn til overs finner ikke ledige damer å få barn med. Men skylda, det er patrialsk svensk kultur.

Ohhh Sweden....

Anonymkode: c765c...5d4

Skrevet
2 timer siden, fotosyntesen skrev:

Merkelig artikkel, nå har jeg bare skumlest den. Men den gir jo inntrykk av lavt utdannede menn er jevnt over kvinnehatende. Hvor var disse kvinnehatende og barnløse for 30-40 år siden nå barnekullene og andelen lavt utdannede menn var mye høyere.

For 30-40 år siden var de ikke kvinnehatere i like stor grad, eller, fikk ikke oppleve konsekvenser av oppførselen sin i like stor grad.

Det som har endra seg, er at nå har en langt større andel kvinner dratt fra, rett og slett. Tjener bedre enn dem, har sjans på bedre menn enn dem, tar høyere utdannelse enn dem.

Motreaksjonen for en viss gruppe menn, har ikke vært å prøve å gjøre seg selv bedre - men å rakke ned på og være ufyselig mot kvinner. 

Dernest, så for en 30-40 år siden, så var fremdeles en nokså stor andel kvinner avhengige av å ha en mann og mannens inntekt. Og fant seg i mer enn de ville gjort nå, så flere slapp unna med møkkaoppførsel uten å bli konfrontert med at åssen de holdt på. 

Anonymkode: 9c358...252

• Liker 6
Skrevet (endret)

On 10/17/2018 at 1:12 AM, AnonymBruker said:

Det de mener med kvinnehatere er anti-feminister. Typisk forsøk på å dehumanisere sine politiske mostandere.

Om vi bytter kvinnehatere med det de egentlig mener så har de et poeng. Det er definitivt en mangel på kvinner som misliker feministiske verdier og anti-feministiske menn har derfor et større problem med å finne en partner med like verdier. Det gjelder spesielt i Sverige hvor media og skolevesnet har drevet med mye propaganda.

Men de tar helt feil når de tror at dette kan løses med mer feminisme. Om feminisme reverserer rollene sånn at kvinner tjener mer enn menn, så vil de fortsatt holde seg unna fattige menn. Kvinner er ikke interesert i å date menn som har lavere sosial status enn dem selv. I tilegg vil det bli flere fattige bitre menn. Vi vil istedenfor se flere single kvinner som fokuserer på karriere.

Endret av Camlon
Skrevet

Nei, menn blir barnløse som en kombinasjon av at kvinner gjerne vil ha "pent brukte menn" (dvs noen får kull nr 2), at noen holder an og ikke er villige til forpliktelsen i for lang tid og så blir det brudd og noen menn er bare ikke attraktive nok. Kvinner er i større grad økonomisk selvstendige, så man er ikke nødt til "ta til takke" med hva som helst for å klare seg i voksenlivet. Dette gjør det vanskeligere for noen menn å finne en partner å få barn med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...