Gå til innhold

Sex og prioriteringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt satt ut av venninneprat nylig. De forteller at de prioriterer sex over søvn, selv om de er veldig trøtte. Sex over mat, selv om de er veldig sultne. Begge de kan jeg forstå, men det blir verre. Sex over avtaler, selv om det er med gode venninner eller familie. Sex over trening, selv om man har betalt for treningen og må komme hver gang for progresjon. Sex over jobb, selv om det blir problem på jobben dagen etter. Sex over trafikksikkerhet (ja, snakker oralsex i bilen). Sex over å komme seg ut på en knallfin søndag.

Er det bare jeg som er kjedelig/har kjedelig sexliv som nesten aldri ville ha gjort noen av disse prioriteringene? Hva tenker dere?

Anonymkode: a05ec...5bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit hadde det vært av og til, men alltid? Nope

Skrevet

Jeg hadde prioritert å pleie forhold til partner og valgt sex ovenfor det meste. Ikke alle økter varer i flere timer. Rekker litt kjærlighet før man løper videre til neste avtale :) 

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det å ha sex betyr at man ikke er utendørs på en pen dag :lur:

Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor det å ha sex betyr at man ikke er utendørs på en pen dag :lur:

I senga hele dagen på en søndag, var hva samtalen dreide inn på. Kan sikkert spikke fliser på de andre punktene også 😉

Skrevet

Det tar typ 10 minutter å ha sex. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 5f954...97d

Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan sikkert spikke fliser på de andre punktene også 😉

Det har du rett i! Du nevnte trening. Sex ER trening. Det er akrobatikk som tener kondis og kjernemusklene, forbrenner fett og tøyer kroppen. Faktisk er sex oppvarming, styrketrening, kondistrening og uttøying i ett.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar typ 10 minutter å ha sex. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 5f954...97d

Du har en avtale å rekke, men har valget om sex i stedet. Velger du sex, rekker du ikke avtalen. Hva gjør du? Tolk de andre punktene på ca. samme måte, så ser du "problemet" (jeg har ikke sagt at det er et problem).

Hvorfor svare på et spørsmål man ikke greier å relatere seg til?

Skrevet
7 minutter siden, Overrasket skrev:

Det har du rett i! Du nevnte trening. Sex ER trening. Det er akrobatikk som tener kondis og kjernemusklene, forbrenner fett og tøyer kroppen. Faktisk er sex oppvarming, styrketrening, kondistrening og uttøying i ett.

Så lenge det varer lenger enn et par minutter...

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I senga hele dagen på en søndag, var hva samtalen dreide inn på. Kan sikkert spikke fliser på de andre punktene også 😉

Ikke alle er like ivrige på å måtte være ute en hel søndag bare fordi det er fint vær. Noen av oss kan fint tilbringe de timene inne med en bok, TV, sex e.l. Så den prioriteringen hadde jeg tatt glatt.

Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, niledh said:

Så lenge det varer lenger enn et par minutter...

Noen bitre opplevelser du vil fortelle om?

Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Noen bitre opplevelser du vil fortelle om?

Hahaha... nei, husker ingen bitre opplevelser der. Kjappe 2minuttere kan være bra noen ganger vet 😜  

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Ble litt satt ut av venninneprat nylig. De forteller at de prioriterer sex over søvn, selv om de er veldig trøtte. Sex over mat, selv om de er veldig sultne. Begge de kan jeg forstå, men det blir verre. Sex over avtaler, selv om det er med gode venninner eller familie. Sex over trening, selv om man har betalt for treningen og må komme hver gang for progresjon. Sex over jobb, selv om det blir problem på jobben dagen etter. Sex over trafikksikkerhet (ja, snakker oralsex i bilen). Sex over å komme seg ut på en knallfin søndag.

Er det bare jeg som er kjedelig/har kjedelig sexliv som nesten aldri ville ha gjort noen av disse prioriteringene? Hva tenker dere?

Tenker at jeg sover bedre etter en orgasme og kan fint spise etter jeg har hatt sex istedet. Om man av og til kommer litt seint til en avtale, hva gjør det? Alle gjør vel det i blant. Og selv om jeg nyter å tilbringe tid ute på fine dager, så kan jeg også nyte en hel dag i senga med mannen (eller, jeg kunne det, før barn..). Ser ikke problemet med å noen ganger prioritere forhold og sex over andre ting. Det er en investering det også.

Anonymkode: 8e0a1...204

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil si jeg velger slik omtrent 7/10 ganger kanskje. Ikke kun for sexen sin del, men aller mest for nærheten! 

Anonymkode: 82a9d...911

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er jo faktisk en fordel å ikke ha sex på veldig full mage. Ereksjonen holder mye bedre før enn rett etter et måltid.

Skrevet

Jeg er veldig for å prioritere kjæresten og sex for å pleie forholdet, men ikke til enhver pris. Jeg velger ikke sex foran jobb, avtaler, venninner og familie. Jeg hater når folk ikke respekterer meg og tiden min, så jeg nekter å bli et slikt menneske selv. 

• Liker 3
Skrevet

I lengden er det sansyneligvis mest spennende å være flink å prioritere ting slik at en får satt av tid til nødvendige behov og huske på avtaler en gjør med andre. Tid til nærhet og sex skal også settes av, så det ikke blir salderingsposten. Mye sex, takk, god planlegging og hold avtaler... og de fleste blir bedre til dette fram til de er rundt 30 og litt til.

Skrevet

Planlegger dere sex, dere som er i forhold …?

Anonymkode: 1675a...585

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at alt for mange nedprioriterer sex. Alt går foran, såpeserier, turer (MÅ man ut på en søndag bare fordi det er fint vær?), venninnetreff, trening osv. Og så lurer de etterpå hvorfor forholdet går i dass. Bor selv sammen med en slik mann som prioriterer alt over sex. 1 år siden sist. 

Anonymkode: 35183...707

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at alt for mange nedprioriterer sex. Alt går foran, såpeserier, turer (MÅ man ut på en søndag bare fordi det er fint vær?), venninnetreff, trening osv. Og så lurer de etterpå hvorfor forholdet går i dass. Bor selv sammen med en slik mann som prioriterer alt over sex. 1 år siden sist. 

Anonymkode: 35183...707

Hvis det er 1 år siden sist dere hadde sex, høres det ut som dere ikke har et bra forhold. Jeg regner med at du har dine grunner til å bli i forholdet, men pass på så du ikke mister deg selv eller går på tvers av hva du ønsker i et forhold (eller livet generelt) e.l. av feil grunner. Tro meg, det er ikke verdt det, tar tid å bygge seg opp igjen. #beentheredonethat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...