AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Ja, hvor mange kan man ha? Er det noen grenser på det, eller er det fritt fram? Tenker vanlig sparekonto, har DNB. Har til nå 1 buffer konto, 1 høyrentekonto, 1 reisekonto og morsom sparing. Anonymkode: ac831...e48
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #3 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg har lønnskonto i skandiabanken men har høyrentekonto i to andre banker, pga renten. Vet ikke om det koster noe å opprette sparekonto i vanlig bank, jeg har mine sparekontoer i nettbanker som Instabank. Bare sjekk at de er medlem av bankenes sikringsfond!! Anonymkode: 7fa53...d70 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvor mange kan man ha? Er det noen grenser på det, eller er det fritt fram? Tenker vanlig sparekonto, har DNB. Har til nå 1 buffer konto, 1 høyrentekonto, 1 reisekonto og morsom sparing. Anonymkode: ac831...e48 Hvem setter tak på antall bankkontoer? Det er tak på hvor mye du kan spare totalt i enkelte banker, men ingen tak på antall kontoer. Ditt antall kontoer er beskjedent. Anonymkode: c374e...d73 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 DnB har ikke høyrentekonto, opprett heller konto i en bank som har høy rente og spar der. https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/ Anonymkode: 566f2...80e
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 Du kan ha så mange du vil, men du må betale etter den første ekstra avgifter. 😕
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Du kan ha så mange du vil, men du må betale etter den første ekstra avgifter. 😕 Kommer helt an på hvilken bank man bruker. Jeg har Obos-bank og kan ha så mange jeg vil og alle er helt gebyrfrie. Anonymkode: 65d69...3f8
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på hvilken bank man bruker. Jeg har Obos-bank og kan ha så mange jeg vil og alle er helt gebyrfrie. Anonymkode: 65d69...3f8 Jeg hadde sparebank1. En dag fjernet de bare sparekontoer jeg hadde tras at jeg betalte. 😕 Om det er sparebank 1 ts, ikke gidd med mer en enn, det er mye surr der.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #9 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Jeg hadde sparebank1. En dag fjernet de bare sparekontoer jeg hadde tras at jeg betalte. 😕 Om det er sparebank 1 ts, ikke gidd med mer en enn, det er mye surr der. What? Tok de pengene og? Spør fordi jeg har en til datter, en til bolig, en til ferie og kjenner jeg ble litt bekymret! Anonymkode: b8ed9...fe9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #10 Skrevet 17. oktober 2018 2 minutter siden, Drakan skrev: Du kan ha så mange du vil, men du må betale etter den første ekstra avgifter. 😕 Jeg har 5 sparekontoer og betaler ikke en krone for å ha dem. Jeg har dnb. Anonymkode: 5a9e7...b1f
Drakan Skrevet 17. oktober 2018 #11 Skrevet 17. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: What? Tok de pengene og? Spør fordi jeg har en til datter, en til bolig, en til ferie og kjenner jeg ble litt bekymret! Anonymkode: b8ed9...fe9 Husker ikke. 😕 Tror det ble overført til min faste konto men ikke funnet det i nettskrifter, vet ikke egentlig hva som skjedde. Prøvd å få svar i ettertid. Har egentlig hatt en del dårlige opplevelser i sparebanken da de også tokk penger jeg betalte til studiene, gjorde det i banken for å være sikker på at alt skulle gå på skinner, og så ENDRET de dokumentet så det bare ble betalt et par hundre kroner selv om hele beløpet ble trukket.
Million Skrevet 17. oktober 2018 #12 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem setter tak på antall bankkontoer? Det er tak på hvor mye du kan spare totalt i enkelte banker, men ingen tak på antall kontoer. Ditt antall kontoer er beskjedent. Anonymkode: c374e...d73 Jo. Jeg har opprettet 4 sparekontoer i DinBank.no (Sparebanken Øst gruppen), men da jeg skulle opprette den femte, fikk jeg ikke det. Sendte melding og spurte om det var et tak på antall sparekontoer, og ja, det var det. 4 var maks. 1,70% rente på dem. Jeg hadde Dnb før, og der hadde jeg fem sparekontoer, og ble ikke nektet det. Vet ikke om det er fritt antall der, men det virket som man kan ha flere i alle fall. Dnb hadde bare 0,55% rente på den sparekontotypen jeg hadde. Jeg ville ikke binde pengene etc. Endret 17. oktober 2018 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå