anyvold Skrevet 21. mars 2005 #1 Skrevet 21. mars 2005 Tar alt i ett! PROBLEMET Jeg har to flotte kjoler i skapet! Den ene kjøpte jeg feil og fikk ikke lov til å returnere. Den er i str 40 tror jeg, med langt slør! Den andre elsker jeg, men kjøpte jeg usett og uprøvd. Den er en MS joanna i str 10 med jakke til. Jakken er for liten. Kjolen er for stor! Jakken skal jeg få bytte, men det drøyer litt synes jeg... Kjolen er en meter for lang og jeg fyller den ikke ut i det hele tatt... Men jeg elsker den AV meg! SPØRSMÅL Tilpasning av den jeg har.... Noen som kan anbefale noen? Enten i Skedsmo, Lillestrøm, Strømmen, Lørenskog, Jessheim eller Oslo? Er det for mye å forlange av en sydame å tilpasse kjolen min? Den må legges opp 1/2 meter minst. Den må syes inn i overdelen. Den må fikses i front for den henger litt "pløsete" over puppene... Jakken må syes ut en god del... (I tilfellet: Er det for sent å leie? Gifter meg om 2 mnd og 1 uke.) Og hva vil det koste å få kjolen tilpasset? Hva betalte dere som har fått tilpasset kjolen? Jeg håper vel helst på å få tilpasset den jeg har, men det virker så håpløst...
Gjest Madam Felle Skrevet 21. mars 2005 #2 Skrevet 21. mars 2005 unnskyld at jeg ler, men det der høres ut som meg Ta kontakt med salongen og hør med de, for jeg tror ikke det er for seint. Er jo folk som har giftet seg, uten den store planleggingen. Det løser seg sikkert
eliassen Skrevet 21. mars 2005 #3 Skrevet 21. mars 2005 Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontaktet sydamer rundt omkring for å forhørt meg om det gikk an å tilpasse kjolen. Akkurat lengden skal vel gå ganske kjapt tenker jeg. Når det gjelder leie, så er det vel ikke for sent, men utvalget kan jo være ganske begrenset??
anyvold Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2005 Problemet er at jeg kjøpte kjolen av Budekjoleformidlingen i Bergen, og jeg kan ikke dra helt dit for å få tilpasset kjolen, når jeg sitter i Skedsmo.. Og andre brudesalonger som selger kjoler tilpasser jo kun sine egne kjoler.... :-x
eliassen Skrevet 21. mars 2005 #5 Skrevet 21. mars 2005 Men du kan jo kontakte sydamer som ikke er knyttet til brudesalonger. Ta et søk på gule sider, sikker på at du får opp noen der. Men som sagt så burde du vel være ganske rask
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #6 Skrevet 21. mars 2005 Det har kommet en NY brudesalong i lillestrøm. De er veldig hyggelige. Mamma skal få sydd en helt ny kjole der, og det skulle ikke koste mer enn 1000 kr. Ville tatt kontakt med de. Husker ikke hva den heter, men hvis det er aktuelt kan jeg evt sjekke nærmere..
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #7 Skrevet 21. mars 2005 Det har kommet en NY brudesalong i lillestrøm. De er veldig hyggelige. Mamma skal få sydd en helt ny kjole der, og det skulle ikke koste mer enn 1000 kr. Ville tatt kontakt med de. Husker ikke hva den heter, men hvis det er aktuelt kan jeg evt sjekke nærmere..
anyvold Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2005 Jeg finner noen få, men jeg tør ikke levere inn kjolen til noen jeg ikke har hørt noe om! Derfor håper jeg på noen anbefalinger fra flere her inne...!?! Er også litt opptatt av pris... hva andre har betalt.. Har søkt gjennom forumet, fant 3 emner om tilpasning, men ingen av dem ga meg svar på det jeg lurer på. Selv om de lot meg få vite at tilpasning normalt skjer fra ca 4-6 uker før den store dagen... Men jeg føler det haster, ja...
anyvold Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2005 Det har kommet en NY brudesalong i lillestrøm. De er veldig hyggelige. Mamma skal få sydd en helt ny kjole der' date=' og det skulle ikke koste mer enn 1000 kr. Ville tatt kontakt med de. Husker ikke hva den heter, men hvis det er aktuelt kan jeg evt sjekke nærmere..[/quote'] Tenker du på Solgunns Boutique? De tilpasser kun sine egne kjoler....
Blueberry Skrevet 21. mars 2005 #10 Skrevet 21. mars 2005 Tror du kan regne med 1000-1500,- for tilpassing av kjolen. Altså, koster det 3000,- får du det sikkert billigere andre steder eller kan prute... Men det er ikke alle kjoler som kan syes inn/blir fine når de syes inn. Vet ikke helt hvordan kjolen din ser ut, men i og med at det er jakke til kan den ikke ha de voldsomme broderiene på heller. Opplegg er ingen problem. Det er gjort på et blunk. Bare det ikke er pynt nederst på den meteren da... Det ordner seg. Finner du ingen sydamer (skal mye til...) så kan du selvsagt trygle og be i brudesalongene. De prioriterer sine egne kunder, men har de tid så kan det hende de tar imot deg også. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #11 Skrevet 21. mars 2005 Men får du ikke byttet kjolen i en annen størrelse hos Brudekjoleformidlingen da?
Arwen Skrevet 21. mars 2005 #12 Skrevet 21. mars 2005 Jeg tilpasset kjolen min hos Annes syatelier rett ved Robsrud. hyggelige der.
anyvold Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2005 Tror du kan regne med 1000-1500,- for tilpassing av kjolen. Altså, koster det 3000,- får du det sikkert billigere andre steder eller kan prute... Men det er ikke alle kjoler som kan syes inn/blir fine når de syes inn. Vet ikke helt hvordan kjolen din ser ut, men i og med at det er jakke til kan den ikke ha de voldsomme broderiene på heller. Opplegg er ingen problem. Det er gjort på et blunk. Bare det ikke er pynt nederst på den meteren da... Det ordner seg. Finner du ingen sydamer (skal mye til...) så kan du selvsagt trygle og be i brudesalongene. De prioriterer sine egne kunder, men har de tid så kan det hende de tar imot deg også. :-) Jeg aner ikke noe om søm, men kjolen min er i hvertfall denne: http://external-beauty.com/joanna.gif Om den er en slik som ikke blir pen når den blir sydd inn så tror jeg ikke det gjør noe.. Den er ikke pen nå uansett... Den har visst noen broderier nederst ser jeg.. Men det ofrer jeg om jeg må.. Men får du ikke byttet kjolen i en annen størrelse hos Brudekjoleformidlingen da? Hun måtte bestille min fra utlandet. Tror ikke det er tid til å bytte den nå, ser jo hvor stressete det er å få byttet jakken... Og så er det jo en "gammel modell" nå...
Cathie Skrevet 21. mars 2005 #14 Skrevet 21. mars 2005 Jeg fikk sydd inn min kjole i oslo, hos elins skredderverksted... Ble ganske fornøyd, men min var visst en veldig vanskelig kjole å sy, siden det var masse spiler i den og masse perler og sånn. Det betalte jeg 400kr for. De har visst en godt rykte! Har også vært hos en skredder på oslo city, like ved leketøysbutikken, der fikk jeg sydd inn en selskapskjole, der betalte jeg også 400kr og kjempefornøyd, selv om jeg var litt skeptisk til han i starten!
Harry's kvinne Skrevet 21. mars 2005 #15 Skrevet 21. mars 2005 Herregud, nå begynner jeg å få kalde føtter... jeg har også bestilt en kjole usett og uprøvd Jeg ville droppet jakken, det skal ganske mye til å få sydd ut uten at det vises og kjolen er jo kjempefin i seg selv. Kan jo bruke et sjal eller noe. Ser ut som det broderier nederst på slepet bak, så det kan hende du mister det med å legge opp så mye som det er snakk om. Dette er jo en svært populær kjole, har sett den ofte på markedssidene, kanskje du finner en der som passer? Lei for at jeg ikke kan være til hjelp, men vær trygg på at JEG FØLER MED DEG!!!
Minerva Grey Skrevet 21. mars 2005 #16 Skrevet 21. mars 2005 Antar at de ikke legger opp slepet, så da vil det ikke ødelegge evnt. pynt på det. Lengden er nok ikke noe problem, så lenge kjolen sitter i livet. Toppen ser jeg har en del pynt foran, men jeg antar at de hovedsakelig tar inn i sidene, evnt. i/under bysten, og da vil de forhåpentligvis unngå pynt. Jakken er dødslekker, men jeg mener kjolen helt fint kan stå alene dersom du ikke får tak i noe i tide. Evnt kan du jo jakte opp noe chiffon i riktig farge og ha det rundt halsen/over skuldrene, dersom du ønsker å ha noe til kjolen. Skal du ha slør? Da vil den kanskje ta seg enda bedre ut uten jakken - mer 'stilren', liksom. Misforstå meg rett - jakken er virkelig dødslekker! Prøver bare å peke på andre 'nødløsninger'!
anyvold Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #17 Skrevet 21. mars 2005 Jakken er en av hovedgrunnene til at jeg valgte kjolen. Jakken SKAL jeg få til! Om jeg så må kutte av meg en skulder! (Eller med mindre det blir en helt annen kjole...) Men jeg skal innrømme at jeg både er nervøs, engstelig, frustrert, sint, deppa og stressa nå... MEN jeg mister ikke motet! Om det ikke går an å få den fikset så får jeg bare dra på leie-runde rundt i Norges land, om jeg så må til utkanten av Bjørkelangen eller helt til Kautokeino for å finne en kjole som er ledig for meg, så får jeg gjøre det! Mamma har en venninne som kjøpte kjole, den passet ikke og hun fikk leid en utrolig nydelig kjole bare uker før den store dagen! Slike historier holder motet oppe..! På mandag til uken skal en dame som syr kikke på kjolen min! Etter det vet jeg hva jeg bør gjøre! Uansett vil det ikke ødelegge dagen min, jeg får jo uansett drømmemannen min, og for hans del kan jeg visst bare gifte meg naken! HUff som jeg elsker ham....
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #18 Skrevet 21. mars 2005 Det har kommet en NY brudesalong i lillestrøm. De er veldig hyggelige. Mamma skal få sydd en helt ny kjole der' date=' og det skulle ikke koste mer enn 1000 kr. Ville tatt kontakt med de. Husker ikke hva den heter, men hvis det er aktuelt kan jeg evt sjekke nærmere..[/quote'] Hei! Jeg vil gjerne at du sjekker hva denne salongen heter, er veldig interessert i å få sydd kjole. :-)
eliassen Skrevet 22. mars 2005 #19 Skrevet 22. mars 2005 Jeg vil også gjerne vite hva denne butikken heter.
Søta Skrevet 24. mars 2005 #20 Skrevet 24. mars 2005 jeg fikk en brudesalong i byen til å sy inn min kjole. trodde heller ikke de gjorde det - men det lønner seg å spør! Ta en tur til noen brudebutikker å spør! Ikke si at du vurdere å leie hvis ikke de kan sy den inn / opp - da gjør dedet garanter ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå