Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg både studerer og jobber. Spiser mye på burger king og MC. Er jeg alene på dette her som student eller er det noen andre der ute?

Anonymkode: e2c1c...aa2

Videoannonse
Annonse
Gjest Klodrian
Skrevet

Spiser så å si aldri ute, men når jeg først spiser ute, så velger jeg heller å gå på en restaurant hvor jeg vet jeg kan bestille næringsrik og god mat. Selvfølgelig kun om lommeboka tillater det. Er ikke spesielt fan av fast food-kjedene. 

Skrevet

Spiser for det meste hjemme, eller har med mat. Sjelden jeg spiser ute, men det skjer av og til.

Skrevet

Hehe, jeg vil anbefale deg å ta en titt på denne: https://finanseksperten.no/slik-sparer-du-pa-matbudsjettet/

Summerer man opp alle slike utgifter i løpet av en måned blir det fort en del kroner ut av det. Selv har jeg noen kolleger som konsekvent kjøper lunsjen sin med drikke hver eneste dag. 100kr x 5 dager i uken og du har i løpet av en måned brukt 2000kr bare på lunsj. Man skal tjene ganske mye i måned for at 2000kr ikke betyr noe, mener nå jeg.

Skrevet
6 hours ago, Skogshjerte said:

Hehe, jeg vil anbefale deg å ta en titt på denne: https://finanseksperten.no/slik-sparer-du-pa-matbudsjettet/

Summerer man opp alle slike utgifter i løpet av en måned blir det fort en del kroner ut av det. Selv har jeg noen kolleger som konsekvent kjøper lunsjen sin med drikke hver eneste dag. 100kr x 5 dager i uken og du har i løpet av en måned brukt 2000kr bare på lunsj. Man skal tjene ganske mye i måned for at 2000kr ikke betyr noe, mener nå jeg.

Uenig. Jeg har 7000 ,- etter Faste Kostander til fritt forbruk. Blir ca. 200-300 kr. dagsbudsjett i mat det.

Kaffen koster 30, lunch til 70, og noe take-away på vei hjem til 200-ish.

Vil ikke kalle meg rik, nei. Føler at det bør være et minstekrav av forbruk, ja.

Anonymkode: 675ca...d35

Skrevet

Spiste ikke det søppelet der hverken som student eller som arbeidstaker. Fysj. 

Angående å spise ute sånn generelt så gjorde jeg det en del ja, fordi jeg hadde råd til det - og syns det var ubegripelig trist å lage middag alene til 1 pers. Var også vanskelig å komme på hva jeg kunne spise, og det var vanskelig å finne noe å lage til 1 uten å måtte spise det samme hele uken.. Jeg hadde ikke fryser da 😛 Har man fryser kan man jo bare fryse restene. Så gikk mye i takeaway for meg, ja.

Anonymkode: 8a81b...db3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...