Gå til innhold

Hva spiser dere til middag de dagene barna har fritidsaktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tidsklemma; hva ender dere opp med til middag? Vil gjerne ha tips til sunne, raske middager til disse dagene :)

Anonymkode: 8d137...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laks med grønnsaker
Eggeomelett, gjerne med litt tomat, paprika og agurk ved siden av. 
Strimlet kyllingfilet, ris og salat (salaten er gjerne gjort klar kvelden i forveien)

Rester av søndagsmiddag. Lagde stor gryte med lapskaus nå på søndag, fordi vi har veldig dårlig tid til middag i morgen, så da blir det restemiddag. 

• Liker 1
Skrevet

De dagene bruker vi bare å spise brødskiver og frukt før trening, og når treningen er ferdig drar vi rett hjem. Mens ungene dusjer/gjør lekser lager vi voksne middag. Og så spiser vi middag på det tidspunktet vi normalt sett hadde spist kveldsmat på. Det er det som funker best for oss i hvert fall. 🙏🏻

Anonymkode: 91c90...605

• Liker 7
Skrevet

I fare for å bli stemplet som en streber, men tidsklemma har blitt betraktelig bedre etter at jeg begynte å gjøre klar noe av middagen kvelden før til de to dagene vi har det travelt. Onsdag og torsdag har begge ungene aktiviteter og da lager jeg klart det meste dagen før, sånn at det kan varmes opp. 

Denne uka skal vi ha lasagne i morgen og fiskegrateng torsdag. Setter klar panna med potetene før jeg går på jobb.

Anonymkode: 55d3b...112

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I fare for å bli stemplet som en streber, men tidsklemma har blitt betraktelig bedre etter at jeg begynte å gjøre klar noe av middagen kvelden før til de to dagene vi har det travelt. Onsdag og torsdag har begge ungene aktiviteter og da lager jeg klart det meste dagen før, sånn at det kan varmes opp. 

Denne uka skal vi ha lasagne i morgen og fiskegrateng torsdag. Setter klar panna med potetene før jeg går på jobb.

Anonymkode: 55d3b...112

Man er ikke en streber fordi man planlegger familiehverdagen akkurat :) godt tips.

TS

Anonymkode: 8d137...518

• Liker 3
Skrevet

Vi har matkasse og lager de rettene som tar kortest tid 😊

Anonymkode: 8ce4d...447

Skrevet

Sett på en gryterett, den kan putre på lav varme. Det er ikke viktig at begge må være tilstede ved hvert måltid. Det er faktisk ingen som får det til. 

Skrevet

Fiskeburger.

Slenger grovt hamburgerbrød i ovnen, varmer fiskeburgere/kaker (80 % fisk), mens jeg skjærer opp grønnsaker (ofte tomat, agurk, løk og avokado).

Skrevet (endret)

Jeg prøver å ha en del middager i fryseren som lett lar seg varme opp. Supper, kjøttsaus, tomatsaus, kjøttkaker, vårruller o.l. er sånt jeg gjerne lager mye av når jeg først er i gang. Dermed er det lett å ta opp f.eks. kjøttsausen og varme den mens pastaen koker eller varme suppe og lage toast til. Vårruller kan friteres fra frossen på 5 minutter, så det er superraskt. Hvis jeg ikke har noe i fryseren blir det kanskje omelett (her bruker jeg gjerne rester, et par pølser, noen kokte poteter fra en tidligere middag, en halv brokkoli, løk, revet ost osv), fiskekaker i hamburgerbrød med oppskårne grønnsaker ved siden av, spaghetti carbonara, pitapizza, e.l. Rester er også ofte noe vi sparer til slike travle dager siden det bare trenger å varmes opp. 

Noen ganger velger vi å rett og slett spise f.eks. brødskive eller toast ved middagstid og så spise et varmt måltid når alle er hjemme senere. Å sitte rundt bordet og spise middag sammen hele familien er viktig for oss og noe vi prioriterer og da er tidspunktet mindre viktig. 

Endret av Arkana
  • Liker 2
Skrevet

Kjøper salat fra salatbaren på Bunnpris.

Anonymkode: eefb8...e84

Skrevet

Sørger for å lage ekstra av middagen dagen før, som kjapt kan brukes til å lage en ny rett dagen etter.

Steke opp dobbelt porsjon med laks eller kylling f.eks, eller koke dobbelt porsjon poteter. 

Laks/kylling kan spises kaldt dagen etterpå, med f.eks salat fra ferdig pose, eller i pitabrød med litt grønnsaker og en klatt rømme. 
Poteter kan freses opp kjapt i panna, krydres. 
Frosne grønnsaker, erter, brekkbønner - dampkokes i mikro. 

Anonymkode: 5e405...402

Skrevet

På mandag og torsdag som tradisjonelt sett er de travleste her, så kan det bli laks med pasta og grønnsaker /salat. Karbonade og hamburgerbrød, tomatsuppe. Eller diverse rester vi har som går fort å varme opp.

Skrevet (endret)

Rester, lager opp så jeg har restemiddag på slike dager.

Endret av Puny
Skrevet

Vi har fast havregrøt den dagen som er travlest. Guttungen er superfornøyd med det. 

Anonymkode: c9ae4...629

• Liker 1
Skrevet

Her er det taco som går kjappest👍 Jar kuttet tomat i en skål, agurk i en, mais i en, salat i en og setter i kjøleskapet med plast over. 

Dagen det gjelder steker jeg kyllingfileter i biter (ferdig kutta), har på taco krydder - varmer lompa i mikron. Rømme på bordet a Og vipps! Middag på fem, seks minutter. 

Skrevet
7 minutter siden, MammaMums skrev:

Her er det taco som går kjappest👍 Jar kuttet tomat i en skål, agurk i en, mais i en, salat i en og setter i kjøleskapet med plast over. 

Dagen det gjelder steker jeg kyllingfileter i biter (ferdig kutta), har på taco krydder - varmer lompa i mikron. Rømme på bordet a Og vipps! Middag på fem, seks minutter. 

Lur ide. Det går fort å lage. 

Anonymkode: 629c2...612

• Liker 1
Skrevet

Her er det onsdagen som er travlest med kamper ,ofte bortekamper så er sent hjemme.så det blir ofte pytt i panne med poteter,pølse/bacon,løk,paprika med speilegg og baguetter.Alt kuttes klart kvelden før.Grandis blir det også litt av eller en take away pizza til kvelds.Forrige onsdag hadde vi ostesmørbrød lagt i stekeovnen og kakao til kvelds.

Anonymkode: a3db7...c27

• Liker 2
Skrevet

Brødskive med stekt karbonade og speilegg. Så lenge karbonadene er tinte på forhånd, går det kjapt.

Ellers er rester av lasagne genialt å bare varme i microen.

Skrevet

Vi har en eller to aktiviteter hver dag (flere barn midt i den mest aktivitetstette alderen), så vi lager bare middag som vanlig hver dag og spiser når flest mulig er hjemme. Den/de som må gå tidlig eller komme sent, spiser når det passer.

I helgene er det sjeldent aktiviteter på kveldstid, da prioriterer alle familiemiddag (så godt det lar seg gjøre).

Anonymkode: 4c3b1...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...