Gå til innhold

Dere med asperger  

6 stemmer

1. 1. Dere med Asperger, hva er din yrkesstatus, og hvordan endte du opp der du endte opp

• Jeg jobber fulltid i ordinært arbeidsliv og fikk jobb på egenhånd
      1
    • Jeg jobber fulltid i ordinært arbeidsliv og fikk jobb gjennom hjelp fra NAV (lønnstilskud, varig lønnstilskudd, praksis, etc)
      1
    • Jeg er helt eller delvis uføretrygdet, eller jobber deltid fordi orker ikke fulltid pga sykdom, eller jobber på VTA bedrift etc
      1
    • Har ikke Asperger
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Asperger og har ikke opplevd at NAV har hjulpet noe særlig, det føles mer som strategien deres er å gi folk uforutsigbarhet og utrygghet, slik at å få seg en jobb blir relativt sett bedre enn å "nave". Men som asperger opplever jeg ikke denne hjelpen som særlig nyttig virker mer som noe "tortur" strategi som gjør at jeg låser meg fast og blir urokkelig. Vet det er mange som har Asperger på forumet her så tenkte å høre med dere hvordan deres erfaringer er. Fikk du jobb på egenhånd, fikk du jobb med hjelpen fra NAV, eller endte du opp som ufør eller delvis ufør/VTA stilling etc? Hvis du fikk hjelp, hva slags hjelp var dette, og hjalp hjelpen?

Anonymkode: 58f63...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 10/16/2018 at 2:32 PM, AnonymBruker said:

Har Asperger og har ikke opplevd at NAV har hjulpet noe særlig, det føles mer som strategien deres er å gi folk uforutsigbarhet og utrygghet, slik at å få seg en jobb blir relativt sett bedre enn å "nave". Men som asperger opplever jeg ikke denne hjelpen som særlig nyttig virker mer som noe "tortur" strategi som gjør at jeg låser meg fast og blir urokkelig. Vet det er mange som har Asperger på forumet her så tenkte å høre med dere hvordan deres erfaringer er. Fikk du jobb på egenhånd, fikk du jobb med hjelpen fra NAV, eller endte du opp som ufør eller delvis ufør/VTA stilling etc? Hvis du fikk hjelp, hva slags hjelp var dette, og hjalp hjelpen?

Anonymkode: 58f63...217

Hvis du opplever at NAV plager og "torturerer" seg må du ta dette opp med fastlegen og få til et fellesmøte med NAV slik at du kan få informert NAV om de utfordringene du har.

Ellers kan du be din saksbehandler om å lese dette: http://www.kunnskapsbanken.net/wp-content/uploads/2017/05/Arbeidssøkere-med-Asperger-syndrom-170502.pdf

Anonymkode: ed02e...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...