AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Hei. Jeg har vært plaget med huden. Har egt ikke hatt så mye, men har hatt litt.. Så i mai begynte jeg å rense ansiktet (mild, ansiktgele fra apoteket sitt merke), men i begynnelsen av Juli gikk jeg over til elixir (gentle wash, eller noe sånt) og niactil dagkremen deres ( dag og natt etter rens). Dette har jeg da gjort hver morgen og kveld i 3 og en halv måned. Huden begynte å bli bedre, men plutselig på en helg ble huden min helt annerledes. Masse kviser, i kinnene, der jeg aldri har vært plaget. Ser nesten ut som noe utslett, da det har klødd og er rødt, men trur det er kviser. Har stengt meg inne, klarer ikke være blant folk. Så har nå bestilt time hos legen, i håp om å få noe på resept. Har dere noe å anbefale? Dette er krise, trenger hjelp. Eller har noen noe å si om elixir? Del med meg!! Tar imot alt av anbefalinger og hudhistorier. Anonymkode: f4493...907 1
Mymlen Skrevet 16. oktober 2018 #2 Skrevet 16. oktober 2018 Oljerens hver kveld, leiremasker en gang i uka og et godt kosthold. Jeg bruker kun økologisk hudpleie, og bestiller stort sett fra norske nettsider. Sjekk ut Skinlove.no, Greenspirit.no og pureyou.no. Søk opp pimple chart, så får du se hva som kan være årsaken til kvisene dine basert på hvor de ligger i ansiktet. Det er faktisk forskjell på høyre og venstre kinn når det kommer til kviser. Lykke til med huden, jeg vet hvor ubehagelig det kan være å gå ut av huset med ansiktet full av kviser 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #3 Skrevet 16. oktober 2018 Takk for svar! Skal sjekke ut det Anonymkode: f4493...907
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 Det er ikke noe sminke med dårlig ingredienser i du har brukt da? Veldig mye sminke gir uren hud Anonymkode: 50a26...94a
anonym0308 Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe sminke med dårlig ingredienser i du har brukt da? Veldig mye sminke gir uren hud Anonymkode: 50a26...94a Bruker ikke sminke...
Wonders Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Gå til fastlegen, hør hva han tenker eller bli henvist til hudlege. Du får sikkert Epiduo.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Gå til hudpleier. De finner kremer og rens for din hud. Jeg var hos lege og fikk bare medisiner og tøffe ting som skader kroppen. Gikk til hudpleier etterpå og fikk hjelp til produkter. Føler produktene har hjulpet såpass at jeg venter med medisinene Anonymkode: 8033a...9ce 1
^^Belle^^ Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg fikk plutselig voksenakne, etter 30 år uten kviser. Veldig, veldig frustrerende! Særlig fordi jeg da allerede hadde en god hudpleierutine. Fikk resept på Epiduo, og det gjorde underverker. Mine tre ''må ha'' ifbm hudpleie: * oljerens - for å fjerne all dritt huden suger til seg i løpet av en dag. * Kohaku Hada lotion - fuktighetsgivende * Epiduo Jeg er også fast bruker av niacinamide, men er ikke gift med den. Trenger også en god og veldig fuktgivende dagkrem som ikke gir urenheter, og der bytter jeg litt etter hva jeg føler for. Liker merker som La Roche Posay, Aderma og Burt's Bees for dagkrem.
Gjest IommI Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 Det er bra du skal til legen, da vil du sikkert få henvisning til hudlege. Du skriver ikke om du har fet/tørr/kombinasjons/ hud. Det er vesentlig å bruke produkter tilpasset hunden din. For eksempel kan noen med fet/oljete hud, slutte å bruke krem. Da vil de få kviser, og uren hud på grunn av det. Du må da bruke en krem for fet/oljete hud, og så kan man deretter bruke sminke/produkter for å dempe de blanke partiene i t-sonen hvor mange opplever å bli blank. Har du tørr hud, må du bruke produkter tilpasset tørrhud. Ellers kan du bli stiv/tørr og også få kviser. Mange med hudproblemer (kommer an på hva du er plaget av) kan oppleve forbedring/forverring av huden om sommeren. Om vinteren er det mange som opplever tørrhud, på grunn av klimaet. Da må man tilpasse produktene man bruker på huden. Ikke dusje i for varmt vann, og kanskje bruke dusjolje, og ikke såpe.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #10 Skrevet 23. oktober 2018 Venninnen min slet med ekstreme kviseutbrudd. Hun har fått mye bedre hud etter hun gikk over til oljer, både som ansikstrem og som rens. Prøv å legg om kostholdet, melkeprodukter kan gi utslag. Spis så rent som mulig. Anonymkode: 41a71...5ab
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #11 Skrevet 23. oktober 2018 glemte å si at det fins veldig mye forskjellige typer olje, så der må du prøve deg frem. Jojobaolje, agaveolje, nyperoseolje osv. Keg bruker kun økologiske nå, de er helt fantastiske for huden. Anonymkode: 41a71...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå